וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הזהיר את סיסי: "אבו מאזן יביא לפיצוץ שאף אחד לא רוצה"

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS עם פמליית רה"מ

29.9.2018 / 20:00

גורם מדיני בכיר אמר כי ראש הממשלה ביקש מנשיא מצרים ללחוץ על אבו מאזן שיסיר את הסנקציות מרצועת עזה. לפי הגורם, נתניהו אמר כי "אבו מאזן הכניס את מכת הסיום" לתושבי עזה. "הם חיים על פירורים, והוא לקח להם את הפירורים"

צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול (שישי) כי "אנו ערוכים לכל תרחיש" בגבול רצועת עזה, מול הערכות כי חמאס מחפש ליזום עימות עם ישראל. בתוך כך, המתיחות בעזה והחשש מהסלמה תפסו מקום בולט בפגישת נתניהו עם נשיא מצרים א סיסי השבוע בשולי עצרת האו"ם. לדברי גורם מדיני בכיר, נתניהו ביקש מא-סיסי ללחוץ על אבו מאזן להסיר את הסנקציות על רצועת עזה, וביקש כי "יפסיק לחמוק, כי זה יביא להתפוצצות שאף אחד לא רוצה".

הוא הוסיף כי "ברור שחמאס יצר את הבעיה הראשונה ברצועה, אבל אבו מאזן הכניס את מכת הסיום, המשבר בעזה נובע מזה שאין שם כלכלת שוק ומנהל תקין. 70 אחוז מהכסף הולך למכונת המלחמה. הם חיים על פירורים, הם חיים על פירורים. והוא בא ולקח את הפירורים (אבו מאזן)".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בחמאס באיום לאבו מאזן: "היזהר מכל פעולה חדשה נגד עזה"
צה"ל תקף בצפון הרצועה; שבעה פלסטינים נהרגו בהפגנות בגבול
אלפים יצאו להפגין בעזה אחרי נאום אבו מאזן: "לא מייצג אותי"

פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי עצרת האו"ם בניו יורק 27 בספטמבר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וסיסי בפגישתם המשותפת/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

מצה"ל נמסר כי אתמול השתתפו בהפרות סדר בגבול רצועת עזה כ-20,000 מפגינים "שנהגו באלימות קשה. המתפרעים חיבלו בתשתיות, ניסו לפרוץ את גדר המערכת במספר מוקדם והשליכו יותר ממאה מטענים מאולתרים ורימוני נפץ לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת".

היום הזהיר בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, חליל אל-חיה, את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מ"כל פעילות חדשה נגד רצועת עזה". בריאיון לעיתון "פלסטין" הוא אמר כי על אבו מאזן "לשאת באחריות" והוסיף כי "העם הפלסטיני וחמאס מוכנים להגיב כדי להגן על זכויותיו ועל יכולת ההתנגדות שלו".

ההצהרות מגיעות על רקע המשבר בין חמאס לבין הרשות הפלסטינית וכישלון מאמצי הפיוס ביניהם. ביום חמישי, אחרי נאומו של אבו מאזן בעצרת האו"ם, גינו בחמאס את התעלמותו מצעדות השיבה ואת אמירותיו כי הוא לא יקבל דבר פרט ל"חוק אחד, רשות אחת, שלטון ונשק לגיטימי אחד ולא מדינות מליציות" ברצועת עזה.

עוד באותו נושא

בכיר בחמאס באיום לאבו מאזן: "היזהר מכל פעולה חדשה נגד עזה"

לכתבה המלאה
הפגנות אלימות בגבול רצועת עזה 29.9.2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
מהומות אתמול בגבול עזה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

בארגון אמרו כי דבריו כ"מתן אור ירוק להמשך הפשעים של הכיבוש" והאשימו אותו ב"דקירת סכין בגב העם הפלסטיני" וב"מתן פרס חינם לכיבוש". במקביל, בכלי תקשורת פלסטיניים דווח על כל מעצרים של כ-100 פעילי חמאס על ידי הרשות הפלסטינית בגדה המערבית. באתר "אל חאליג' אונליין" דווח כי המעצרים בוצעו בעקבות מידע מודיעיני על כך שתכננו להגיע למוקטעה שברמאללה כדי למחות נגד אבו מאזן ומדיניותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully