וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כך נראית מדיניות שהיא כישלון": בנט מחדש את המתקפה על ליברמן

30.9.2018 / 6:00

על רקע המתיחות ברצועת עזה, ממקד בנט את ביקורתו כלפי שר הביטחון באופן בלעדי, מבלי לנקוב בשמו של נתניהו. "תחת מעטה של 'פרגמטיות' ו'אחריות', ליברמן השאיר את ביטחון תושבי הדרום לשיקול דעתו של חמאס". ליברמן: "האשמות בנט הן רק סיסמאות של קמפיין בחירות"

שר החינוך, נפתלי בנט בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
מחדש את המתקפה על שר הבטחון. שר החינוך נפתלי בנט/ראובן קסטרו

ברקע המתיחות ברצועת עזה, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מחדש את המתקפה על שר הביטחון אביגדור ליברמן ומעביר ביקורת על המדיניות ברצועה. בנט, שמעוניין להתמנות בקדנציה הבאה לשר הביטחון, תוקף בחודשים האחרונים את ליברמן בלבד כאחראי לביטחון ברצועת עזה, מבלי לנקוב בשמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כאחראי למדיניות. בעקבות אירועי סוף השבוע, בנט חזר לבקר את "מדיניות ההבלגה והחולשה של שר הביטחון", למרות שמדובר במדיניות הן של ראש הממשלה והן של הקבינט המדיני ביטחוני.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי היום הקשה בעזה: הפלסטינים מחפשים תגובה; צה"ל נטרל מטענים
בלב ים, ברוחות הסוערות: לילה עם הלוחמים שמגנים על גבול הצפון
דב של נייר: רוסיה רוצה מישראל רק דבר אחד

ביקור שר הביטחון ליברמן בסוללת הפטריוט בצפת, 2 באוגוסט 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
"כך לא מנהלים מדיניות ביטחון", האשים בנט את ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

כאמור, דברי בנט מגיעים ברקע אירועי סוף השבוע בגבול רצועת עזה. ביום שישי נהרגו שבעה פלסטינים בהפגנות בגבול הרצועה, בהן השתתפו כ-20 אלף איש, שלפי צה"ל השליכו רימונים ומטענים לעבר הלוחמים. כמו כן פרצו 11 שריפות בעוטף עזה. בתגובה להסלמה, צה"ל תקף פעמיים בצפון הרצועה, ושני רחפנים צבאיים נפלו בשטח הפלסטיני.

היום (ראשון) אמר בנט בהודעה שפרסם כי "בימים האחרונים אנו עדים לתוצאות המסוכנות שהביאה מדיניות ההבלגה והחולשה של שר הביטחון מול רצועת עזה - יותר הבלגה, יותר טרור. עפיפוני התבערה ובלוני הנפץ ממשיכים לאיים על תושבי העוטף, ההתפרעויות על הגדר מסלימות ואל עמדות צה"ל מסתננים פלסטינים ללא פחד. כך לא מנהלים מדיניות ביטחון, כך נראית מדיניות שהיא כישלון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנות אלימות ברצועת עזה 28.9.2018. רויטרס
הפגנות עזות ברצועה, אתמול/רויטרס

ההודעה של בנט לא מזכירה במילה את ראש הממשלה או את הקבינט אלא רק את ליברמן. לדבריו, המצב הנוכחי ברצועה הוא "תוצאה ישירה" של מדיניות ליברמן מול הרצועה. "תחת מעטה של 'פרגמטיות' ו'אחריות', ליברמן השאיר את ביטחון תושבי הדרום לשיקול דעתו של חמאס. הגיעה העת לומר את האמת: הסכמי ליברמן-חמאס קרסו. זו לא מדיניות הביטחון שהציבור מצפה לראות מממשלת ימין. מצביעי הימין הלאומי מצפים לראות יד קשה ואפס סובלנות כלפי טרור פלסטיני מסוכן. את המצב הזה חייבים לעצור". לדברי בנט, בישיבת הקבינט הקרובה אחרי החגים הוא מתכוון להעלות את הביקורת שלו לדיון.

הביקורת מצד בנט נגד ליברמן גברה ברקע ניסיון גיבוש הסכם הסדרה בין ישראל וחמאס במהלך אוגוסט. בנט אמר אז כי "לאחר 130 ימי טרור אש ורקטות, אסור לנו לתת פרס למחבלים" והתריע כי "המחבלים ילמדו שהטרור משתלם וכוח ההרתעה של ישראל ייפגע''. בכך תקף בנט את הודעת ליברמן על פתיחת כרם שלום והרחבת מרחב הדיג בחזרה למרחק של תשעה מיילים מקו החוף. בנט תקף את ליברמן באומרו "מחוות ליברמן הם שגיאה. ה'שקט' יעניק לחמאס חסינות להצטייד ברבבות רקטות שיאיימו על כל הארץ ויאפשר לו לפתוח במלחמה בזמן שנוח לו".

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב לדברי בנט: "בסוף השבוע האחרון נהרגו בעזה שבעה מתפרעים פלסטינים ויותר מ-500 נפצעו. אף ישראלי לא נשרט. זוהי תוצאה של מדיניות נחושה ועוצמתית. כל האשמותיו הן פוליטיקה נטו ואין להן שום קשר לביטחון. רק סיסמאות של קמפיין בחירות, אפס מהות".

ממפלגת ישראל ביתנו מסרו: "המתקפות החוזרות ונשנות של שר החינוך על שר הביטחון מצביעות כנראה על ההיסטריה ועל הקנאה שבהן הוא שרוי. עדיף שיתמקד בכישלונותיו במערכת החינוך ולא יפריע לדברים שמחייבים ניסיון, אחריות ושיקול דעת. השר בנט הוא שותף מלא להחלטות הקבינט וגם כשכבר טרח להופיע לדיונים בנושא עזה, לא זכור שאי פעם הביע התנגדות למדיניות הקבינט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully