וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק באו ליהנות": מסיבת טבע בלהבות הבשן שהסתיימה במוות כפול

1.10.2018 / 23:10

המסיבה בלהבות הבשן נגמרה במותם של גנאדי שיינקר מקריית שמונה ושל אדם נוסף. מכריו של גנאדי העידו כי הוא היה "בחור מקסים, ראש על הכתפיים". החוגגים במסיבה הגנו על המארגנים: "האירוע היה מאורגן היטב, היו שוטרים ואמבולנסים"

צילום: אסלן אבגנה

מסיבת הטבע שהתקיימה בלהבות הבשן במסגרת פסטיבל "נוורלנד" הסתיימה היום (שני) במותם של שניים מהחוגגים, גנאדי שיינקר ואדם נוסף. אחת ההערכות היא כי המוות נגרם כתוצאה ממנת יתר של סמים, אך הנסיבות נבדקות במשטרה.

הראשון, בן 55, התמוטט בעת שרקד - ומת במקום. שיינקר, בן 27 מקריית שמונה, התמוטט אף הוא והובא לבית החולים זיו שבצפת, שם נקבע מותו כעבור כמה שעות. בנוסף אליהם התמוטט צעיר נוסף, בן 20, שמצבו בינוני.

עוד בוואלה! NEWS:
גורם אמריקני: נתמודד עם האיומים האיראניים בכל הכלים העומדים לרשותנו
בפשיטות קומנדו: גרמניה חשפה ארגון ימין קיצוני חמוש שתקף מהגרים
כשצה"ל וחמאס משחקים חתול ועכבר: הסוף לתקופת האיפוק כלפי עזה?

גנאדי שיינקר. מרכז הצעירים קריית שמונה, אתר רשמי
גנאדי שיינקר/אתר רשמי, מרכז הצעירים קריית שמונה

לפנות בוקר גנאדי הספיק להסיע את הוריו משדה התעופה בן גוריון לקריית שמונה, אחרי שחזרו מחו"ל. "בחור מקסים, ראש על הכתפיים", תיארה אותו ענבל מלכה, רכזת "הישגים" במרכז הצעירים בקריית שמונה מטעם המל"ג, שבחרה בו להשתתף בקמפיין להעלאת המודעות להשכלה גבוהה בעיר. היא ציינה כי הוא עצמו עבר ארבעה מפגשי ייעוץ שבסופם בחר ללמוד מדעי המחשב במכללת תל-חי. "הוא עבר תהליך משמעותי והרגשתי שהוא יכול לייצג בכבוד את הפרויקט", סיפרה. "רק במוצאי החג נודע לי, אני בהלם".

פרופ' דני קוטלר, ראש החוג למדעי המחשב במכללה האקדמית תל-חי, סיפר כי גנאדי היה סטודנט מצטיין שאמור היה להתחיל לימודיו בשנה ג'. במשך שנתיים שימש כרכז פרויקט "מגשימים" בקריית שמונה, ולאחרונה התקבל לפרויקט השילוב בתעשייה, שבמסגרתו סטודנטים מצטיינים משתלבים בחברות היי-טק במקביל ללימודיהם באקדמיה. עוד נמסר כי המכללה כואבת את מותו של גנדי ומשתתפת בצער המשפחה.

עוד באותו נושא

"השמועה על האסון עברה מפה לאוזן": שני גברים מתו במסיבת טבע

לכתבה המלאה
מסיבת טבע בלהבות הבשן. מערכת וואלה! NEWS
מסיבת טבע בלהבות הבשן/מערכת וואלה! NEWS

הפסטיבל התקיים ברישיון וצוותי רפואה נכחו באירוע. במהלך המסיבה צעירה נוספת, בת 20, הובאה לחדר המיון במצב בינוני-קל לאחר שנפלה ונחבלה בפניה. החוגגים המשיכו לרקוד מבלי שידעו על הטרגדיה, והם למדו עליה מהתקשורת, רק אחרי שיצאו מהמקום. רז, שעבדה באחד הדוכנים שפעלו בפסטיבל, סיפרה לוואלה! NEWS כי "הייתה אוירה סבבה. לא היה נראה שיש בעיות. לא היה לי מושג וגיליתי עכשיו בחדשות".

המועצה האזורית גליל העליון הודיעה כי המסיבה, שהייתה אמורה להימשך עד שעות הערב, תיסגר בהנחיית המשטרה. ראש המועצה גיורא זלץ אף הודיע כי "לא יתקיימו יותר מסיבות טבע אצלנו" מאחר ש"ראינו שבאירועים האלה יש שימוש בסמים, בנוסף לרעש ולמטרדים אחרים".

המשתתפים בפסטיבל: "הייתה אבטחה מא' עד ת'"

רן, בן 26 מהיישוב הקהילתי חרוצים, היה אחד המבלים בפסטיבל "נוורלנד" ואמר כי הוא שמע על המקרים רק משמועות תוך כדי האירוע. "ההרגשה כמובן היא באסה", סיפר לוואלה! NEWS. "אני חושב שבסופו של דבר אנשים צריכים לקחת אחריות על מה לצרוך ומה לא ולא להשתלב בפלטפורמה הזאת בשביל לנצל אותה לרעה. צריכה לבוא הסברה ושלא יצרכו משהו רק כי שמעו מאיזה חבר כמה זה נחמד, כמה סם מסוים עושה יופי, בלי שבאמת יש להם אינפורמציה עליו".

רן הוסיף כי "סביבנו לא ראינו אף אחד שהתמוטט. ראינו אנשים מחייכים, אנשים שמחים, אנשים שבאים קצת להתפרק. חיילים שיש להם הזדמנות פעם בכמה זמן לרקוד קצת ולהוציא אנרגיה. היו צעירים, היו מבוגרים, בכלל כל מי שאוהב את המוזיקה הזו, מי שאוהב לראות אנשים יפים ובאוירה ששונה מזו שבמועדונים בתל אביב".

עוד העיד: "האירוע כולו היה מאורגן היטב, גם המקומות למאהל, גם המקום לקניות וגם אזור המזון. היה מקום לשבת והייתה אפשרות לצאת החוצה, למי שרצה ללכת לטייל". לדבריו, "מבחינת אבטחה היה שם מא' עד ת'. גם אמבולנסים וגם עשרות שוטרים ואנשי משמר הגבול במדים, לדעתי בשכר, ועוד סדרנים".

מסיבת טבע בלהבות הבשן - 1 באוקטובר 2018. אסלן אבגנה, מערכת וואלה! NEWS
מסיבת טבע בלהבות הבשן/מערכת וואלה! NEWS, אסלן אבגנה

מתן לוונברג, בן 34 מרמת גן שהשתתף גם הוא במסיבה, אמר: "לא הודיעו שום דבר ברמקולים אבל השמועה על האסון עברה מפה לאוזן. שמענו מאנשים באוהל לידנו ואחר כך בדקנו וראינו שגם כתוב באינטרנט".

לוונברג, שהגיע במסיבה בחבורה של שמונה וחברים ואחים מחיפה ומבני דרור, אמר כי היו בה "צעירים, מבוגרים וגם משפחות עם ילדים. זה לא סוד שבמסיבות כאלה, כמו בכל מקום, יש סמים. אבל זה בכלל לא באשמת המארגנים. יש אנשים שמנצלים אירוע יפה ולוקחים אותו למקומות לא נכונים".

"זה מבאס נורא לחשוב שמישהו בא ליהנות ואיבד את החיים", אמר. "מרגיש שזה יכול לקרות לכל אחד. אנשים שבאים למסיבות כאלה חייבים לשמור על עצמם, לא לבוא לבד, לא להגזים בסמים ולשתות המון מים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully