וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפשיטות קומנדו: גרמניה חשפה ארגון ימין קיצוני חמוש שתקף מהגרים

1.10.2018 / 18:22

שבעה חשודים בהקמת הקבוצה "מהפכת קמניץ", על שם העיר במזרח המדינה שבה פרצו עימותים נגד זרים, נעצרו על ידי כוחות משטרה רבים. הם חשודים שתכננו לתקוף גם פוליטיקאים ואנשי ציבור, ולרכוש רובים אוטומטיים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משטרת גרמניה עצרה שבעה חשודים בהקמת ארגון ימין קיצוני חמוש, שתקף זרים בעיר קמניץ שבמזרח המדינה ותכנן לפגוע בפוליטיקאים ואנשי ציבור. התביעה הפדרלית מסרה כי כמאה שוטרים בגיבוי יחידות קומנדו עצרו את השבעה, בני 20 עד 30, בפשיטות בסקסוניה ובוואריה ביום שישי האחרון, על בסיס צווים של בית המשפט העליון.

הארגון, ששמו "מהפכת קמניץ", הוקם בעקבות הרצח בעיר שבמדינת סקסוניה באוגוסט האחרון. שני מהגרים נעצרו בחשד לרצח תושב העיר, שהצית הפגנות של הימין הקיצוני ועימותים עם המשטרה ועם ארגוני שמאל. חמישה מהחשודים תקפו ופצעו זרים בקמניץ ב-14 בספטמבר, כשהם משתמשים בבקבוקי זכוכית ואקדחי טייזר. באותו יום נעצר מנהיג הארגון והואשם ב"פגיעה במרחב הציבורי". לא ברור אם מעצרו הוביל לחשיפת התא.

"לפי המידע שיש בידינו, החשודים השתייכו לסצינה החוליגנית, גלוחת הראש והניאו-נאצית באזור קמניץ וראו בעצמם דמויות מובילות בסצינת הימין הקיצוני בסקסוניה", מסרו התובעים בתיק. המעצרים אירעו בסקסוניה ובבוואריה. "יש בידינו אינדיקציות מוחשיות לכך שהארגון קידם מטרות טרור". עוד נמסר כי הקבוצה, שתופיע בפני שופט שיקבע אם להשאירם במעצר, תכננה לרכוש רובים חצי-אוטומטיים.

לקריאה נוספת:
אחרי הדחת ראש הביון: מרקל נחלשת, תמיכת שיא בימין הקיצוני
אחרי שהואשם בתמיכה בימין הקיצוני: ראש השב"כ הגרמני הודח
משבר המהגרים בגרמניה: תושבים תקפו זרים במרכז המדינה

שוטרים מאבטחים הפגנת ימין קיצוני סמוך לפסל של קרל מרקס בעיר קמניץ, גרמניה, 27 באוגוסט 2018. AP
הפגנות בקמניץ בחודש שעבר/AP

האלימות של הימין הקיצוני בקמניץ, שהייתה אחת החמורות ביותר במדינה זה כמה עשורים, חשפה את המחלוקות העמוקות בציבור בגרמניה ביחס למדיניות הקנצלרית אנגלה מרקל. היא אפשרה לכמיליון איש, רובם מבקשי מקלט מוסלמים, להיכנס לגרמניה ב-2015 ומאז איבדה מכוחה ומסמכותה, לטובת כניסת מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" מהימין הקיצוני לפרלמנט, לראשונה אי-פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully