וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הדחת ראש הביון: מרקל נחלשת, תמיכת שיא בימין הקיצוני

21.9.2018 / 11:48

שני סקרים בגרמניה מראים כי מפלגתה של הקנצלרית מאבדת גובה אחרי ההחלטה להזיז מתפקידו את ראש הסוכנות לביון פנים בשל אהדתו לכאורה לימין הקיצוני. מנגד, "אלטרנטיבה לגרמניה" מטפסת למקום השני. כמחצית מהנשאלים רוצים בחירות חדשות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ממשיכה לאבד גובה והתמיכה במפלגתה הגיעה לשפל חדש לאחר הדחת ראש סוכנות ביון הפנים. לפי סקר חדש שפורסם היום (שישי), מי שמתחזקת על חשבונה היא מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), שגיבתה את האנס גאורג מאסן שהוזז מתפקידו בשל טענות לכך שהוא מעל בתפקידו מול הפגנות הימין הקיצוני בשבועות האחרונים.

אם הבחירות היו מתקיימות היום, המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של מרקל (CDU) ומפלגת האחות הבווארית שלה (CSU) היו זוכות ב-28% בלבד, ירידה ב-1% בהשוואה לסקר הקודם של רשת ARD שנערך ב-6 בספטמבר. בבחירות בשנה שעברה קיבל הגוש של שתי המפלגות 32.9%, כשגם אז הייתה זו אחת התוצאות החלשות ביותר של הימין השמרני בגרמניה זה שנים רבות.

מרקל מתקשה להתאושש ממשבר המהגרים שהחל ב-2015 עם החלטתה לקבל כמיליון מהגרים שברחו מאזורי סכסוך בעולם, וביוני כמעט קרסה הממשלה בשל מחלוקת בין הקנצלרית לבין שר הפנים הורסט זיהופר, מנהיג המפלגה הבווארית, סביב מדיניות ההגירה.

עוד בנושא:
אחרי שהואשם בתמיכה בימין הקיצוני: ראש השב"כ הגרמני הודח
תומך בימין הקיצוני? עתיד ראש השב"כ הגרמני מטלטל את ממשלת מרקל

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש סוכנות הביון הגרמנית האנס גאורג מאסן. רויטרס
הפשרה נתפסה כחולשה. מרקל עם ראש סוכנות הביון שהודח/רויטרס

בשל המשבר החדש שפרץ עם התבטאויותיו השנויות במחלוקת של מאסן, שהסוכנות שבראשה עמד אמורה לפקח על פעילות הימין הקיצוני, הושגה פשרה שהוא יעבור מהתפקיד אך יישאר במשרד הפנים בתפקיד בכיר.

הפשרה הזו, שנועדה לגשר בין הדרישה של הסוציאל-דמוקרטים (SPD) להדיחו לבין התמיכה שקיבל מאסן מהבווארים, נתפסת לפי הסקר כהצגת חולשה נוספת מצדה של מרקל.

המרוויחה מכך היא "אלטרנטיבה לגרמניה", שעולה לשיא של 18% תמיכה והופכת למפלגה השנייה בגודלה. בבחירות לספטמבר היא נכנסה לראשונה לבונדסטג, כשקיבלה 12.9% מהקולות והתבססה כמפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר.

הסוציאל-דמוקרטים, שמתקשים לתפקד בממשלתה של מרקל, יורדים לפי הסקר למקום השלישי עם 17% בלבד, 3.5% תמיכה פחות מתוצאות הבחירות.

בסקר אחר, של רשת INSA, עולה כי קרוב למחצית מהגרמנים תומכים בבחירות חדשות, לנוכח הטיפול בסקנדל של ראש סוכנות הביון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully