וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא היה עילוי": חיים נדרס למוות בתאונת פגע וברח בירושלים

הותר לפרסום כי העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה הוא החשוד בדריסתו למוות של חיים טוקצ'ינסקי, פסנתרן ומלחין בן 30 מקריית מוצקין. בדמו של דה לה גווארדיה נמצאה כמות אלכוהול גבוהה

חיים טוקצ'ינסקי. YOUTUBE, צילום מסך
טוקצ'ינסקי. "היה עילוי"/צילום מסך, YOUTUBE

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (שלישי) לפרסם כי העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה הוא החשוד בדריסתו למוות בירושלים במהלך החג של חיים טוקצ'ינסקי בן ה-30. השופטת שירלי רנר האריכה בשלושה ימים את מעצרו של דה לה גווארדיה. טוקצ'ינסקי, בן למשפחה חרדית, הוא פסנתרן ומלחין מקריית מוצקין. הוא יובא למנוחות ב-15:00 בירושלים.

בדיון אמר נציג המשטרה כי בבדיקת נשיפון שנעשתה לדה לה גווארדיה לאחר התאונה, נמצאה בדמו רמה גבוהה של 720 מיקרוגרם אלכוהול, וכי הוא הודה ששתה ארבע או חמש כוסות יין. לגבי גרסת החשוד, שלפיה ברח משלושה אופנוענים, אמר סנגורו עו"ד ינון היימן כי "מדובר בשלושה בני מיעוטים שהקיפו את רכבו, קיללו אותו בערבית ובעברית ודפקו לו על הרכב". לטענת עורך הדין, החשוד דרס את טוקצ'ינסקי בעת שניסה להימלט מהמקום.

עוד בוואלה! NEWS:
שחקן מ.ס אשדוד יצחק אספה הוא החשוד בתאונת הפגע וברח בתל אביב
משרתיהם של שני אדונים: השגרירים מאחורי הרומן של טראמפ ונתניהו
מאתרת מטוסים ברגע ההמראה - ומיירטת: המערכת שפוטין מעביר לאסד

זירת תאונת הדרכים סמוך לכיכר פריז בירושלים בה נהרג גבר כבן 30 24 בספטמבר 2018. דוברות משטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרה

"הוא היה עילוי", סיפר לוואלה! NEWS יוני שמעוני, מנהל קונסרבטוריון קריית מוצקין, שם למד טוקצ'ינסקי לנגן בפסנתר. "מוזיקאים כמוהו מתגלים לעתים רחוקות. הוא כתב יצירות ועיבודים ליצירות של אחרים, והופיע המון. הוא מאוד הצליח וידע להנחיל את הידע לאחרים, בכך שהרצה באקדמיה למוזיקה. שמרנו על קשר חם. מדובר במשפחה חרדית ולא כל יום צומח לנו פסנתרן מהקהילה הזו. הם אנשים מיוחדים".

שמעוני מספר שברסיטל הסיום שלו בקונסרבטוריון ניגשה אליו אמו של חיים, ד"ר יעל טוקצ'ינסקי. הוא אמר לה כי עליה לשמוח על התשואות שקיבל בנה והיא אמרה לו - "הכול יפה, רק שתמיד תהיה לו יראת שמיים".

עוד באותו נושא

הוארך מעצרו של עיתונאי ספרדי החשוד בדריסה למוות והפקרה בירושלים

לכתבה המלאה

"זו אבידה איומה. הילד היה בשיא הקריירה"

מורתו של טוקצ'ינסקי, יאנה לוין, שלימדה אותו מגיל 13, קיבלה את הבשורה לפנות בוקר מאמו של חיים, שביקשה כי תפיץ את הבשורה הקשה באקדמיה למוזיקה בירושלים. "אני בהלם, אני בוכה", סיפרה לוין. "הייתי בטוחה שזה חלום. כשהתעוררתי שוב בבוקר התקשרתי לוודא, והתברר שזו האמת".

"הוא סיפר לי שבחגים יש לו שבוע עמוס מאוד בהופעות", משחזרת לוין את שיחתם האחרונה. "הוא כל כך שמח. הוא ניצח על מקהלה במבשרת ציון, והופיע בלונדון ממנה חזר לאחרונה. זו אבידה איומה. הילד היה בשיא הקריירה. איבדנו מוזיקאי גדול".

"הייתה לו אהבה לדברים יפים בכלל ולאמנות ומוסיקה בפרט. הוא אהב לנגן אבל גם להאזין", נזכרת לוין. "הוא התבלט בכישרונו, והתלמידים שלנו מבצעים יצירות שהוא כתב. כל המשפחה כשרונית, וכל אחד מנגן על כלי. אח אחד מנגן בחליל צד. אחותו בכינור ויש עוד אח שמנגן פסנתר. אמא של חיים לימדה אותו פסנתר בילדותו ואז הביאה אותו אלינו. זו משפחה של הרבה תרבות ואמנות".

"הוא בלט גם בחריצות שלו", היא מוסיפה. "הוא עבד יום ולילה. ניגן. הלחין. ניצח. לימד. קרא ספרים. היה מתעורר ב-05:00 בבוקר, מתפלל ומגיע - חם או קר, בריא או חולה. אני לא מכירה עוד בן אדם כזה. חייבים להנציח אותו בהסטוריה. חייבים".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully