וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד המחלוקת של טראמפ: "אני יודע את האמת - מעולם לא תקפתי מינית"

25.9.2018 / 5:06

בראיון מיוחד לרשת "פוקס ניוז" התעמת ברט קבנאו עם הטענות נגדו כי תקף מינית שתי צעירות בתקופתו בתיכון והכחיש את כל המיוחס לו. טראמפ: "הורסים אדם שיש לו את פוטנציאל להיות אחד השופטים הגדולים ביותר"

צילום: CNN, עריכה: טל רזניק

ברט קבנאו, מועמדו של הנשיא טראמפ למשרת שופט בבית המשפט העליון של ארצות הברית, התייצב הלילה (שלישי) לראיון טלוויזיוני והכחיש את הטענות מצד שתי נשים כי תקף אותן מינית. "אני אדם טוב ואני מנסה לעשות טוב להרבה אנשים. אני לא מושלם, אבל לא עשיתי משהו כזה", אמר קבנאו.

בפתח הראיון הבלעדי, כשלצדו יושבת רעייתו אשלי, אמר המועמד לעליון: "כל מה שאני מבקש זה תהליך הוגן, שיתנו לי לטהר את שמי ולהשמיע את קולי. מעולם לא תקפתי מינית אף אחת. לא בתיכון ולא אף פעם. תמיד התייחסתי לנשים בכבוד".

על המתלוננת הראשונה כנגדו, פרופ' כריסטין בלייזי פורד, אמר קבנאו כי המסיבה בה לכאורה בוצעה התקיפה כלל לא התקיימה. "מעולם לא הייתי נוכח במסיבה כזו, האנשים שלכאורה נכחו במסיבה אמרו שאינם זוכרים אותה". כנשאל מדוע שפורד תמציא את ההאשמות הללו אמר קבנאו כי "אני יודע את האמת והאמת היא שלא תקפתי אותה. אני לא אומר שאולי היא הותקפה מינית מתישהו, אבל זה לא היה על ידי".

עוד בוואלה! NEWS
מאתרת מטוסים ברגע ההמראה - ומיירטת: המערכת שפוטין מעביר לאסד
דיווח: האחראי על חקירת קשרי טראמפ-רוסיה יעזוב את תפקידו
מעקב במצלמות ומעצר בדרום ת"א: המצוד אחר הכדורגלנים החשודים

ברט קבנאו ואשתו בראיון לפוקס ניוז. אי-פי, AP
ברט קבנאו ורעייתו במהלך הראיון היום בפוקס ניוז/AP, אי-פי

קבנאו סיפר כי הוא למד בתיכון קתולי של בנים והלך לכנסיה בכל יום ראשון, מדי פעם הוא וחבריו היו נפגשים עם בנות מבית ספר קתולי אחר. "הגיל בו מותר לשתות היה אז 18, ותלמידי י"ב מדי פעם היו שותים בירה, זה נכון. אבל מעולם לא תקפתי אף אחת, רחוק מזה". הוא הוסיף כי היה בתול בשנות התיכון, ואמר: "לא קיימתי יחסי מין עם אף אחת עד שנים רבות אחרי התיכון".

לדבריה של פרופ' פורד, התקיפה אירעה בשנת 1982, בעת שהייתה בת 15 וקבנאו בן 17. פורד סיפרה כי בזמן מסיבה בעיר בת'סדה שבמרילנד, קבנאו וחברו, שהיו שתויים, פיתו אותה להיכנס לאחד החדרים. שם לכאורה צפה חברו של קבנאו במתרחש, בזמן שהשופט לעתיד ניסה להשתיק את צעקותיה של פורד. עם זאת, היא הצליחה להימלט בסופו של דבר.

במהלך ראיון שנערך בתחילת השבוע ל"וושינגטון פוסט", סיפרה פורד כיצד קבנאו הצמיד לכאורה אותה למיטה והפשיט אותה יחד בעת שהיו בני נוער. עוד טענה בלייזי כי גם בחלוף עשרות שנים האירוע גרם לה למצוקה מתמשכת והיא נזקקה לטיפול פסיכולוגי.

אשלי קבנאו, אשתו של המועמד התייחסה לטענות פורד ואמרה כי "אני לא יודעת מה קרה לה, אני מרגישה רע בשבילה ובשביל משפחתה". לדבריה, "אני מכירה אותו במשך 17 שנים, וזה לא עולה בקנה אחד עם הדמות של ברט. דמיינו שזה יהיה קשה אבל אנחנו חזקים, אנחנו יודעים שאנחנו בדרך הנכונה ואנחנו דבקים בה", הוסיפה רעייתו של קבנאו.

עוד באותו נושא

מועמד טראמפ לעליון ממשיך להסתבך: תלונה חדשה על הטרדה מינית

לכתבה המלאה
כריסטין בלייזי פורד המתלוננת נגד מועמד טראמפ לעליון ברט קבנאו. מערכת וואלה! NEWS
המתלוננת נגד קבנאו, פרופ' כריסטין בלייזי פורד/מערכת וואלה! NEWS

אתמול דווח ב"ניו יורקר", כי סטודנטית לשעבר באוניברסיטת "ייל" טוענת כי גם היא הותקפה על ידו מינית במהלך שנת הלימודים 1983-1984, כשקבנאו היה סטודנט שנה ראשונה. המתלוננת, דבורה רמירז, בת 53, הייתה סטודנטית לסוציולוגיה ופסיכולוגיה באוניברסיטה באותן השנים. רמירז טענה כי קבנאו חשף את עצמו בפניה במסיבה במעונות בעת שהיו שיכורים, דחף את איבר מינו לפניה וגרם לה לגעת בו ללא הסכמתה, בטרם הדפה אותו ממנה. על טענותיה של רמירז אמר קבנאו: "זה מעולם לא קרה. העובדה היא שהיא בעצמה אמרה לחבריה שהיא לא משוכנעת שזה אני".

קבנאו אסף חתימות מנשים רבות במקומות בהם עבד ולמד לאורך השנים על מכתבים שהעידו כי הוא התנהג כלפיהן בצורה מכובדת. "במשך 17 שנים אימנתי קבוצת כדורסל בנות, אפשר לשאול את האמהות שלהן", מספר קבנאו, "האשמות שקריות ומטרתן להוציא אותי מהתהליך הזה. לא עשיתי לא את זה ולא שום דבר שקרוב לזה".
על ימיו בקולג' סיפר המועמד קבנאו כי התמקד בלנסות להיות מספר אחת בכיתתו, ולדבריו, את רוב זמנו השקיע בלימודים, בספורט ובלהיות חבר טוב לסובבים אותו.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לראיון ולטענות נגד מועמדו לעיון ואמר כי "הדמוקרטים עובדים קשה כדי להרוס אדם נפלא, שיש לו את הפוטנציאל להיות אחד השופטים הגדולים ביותר שהיו לנו בבית המשפט אי פעם, עם מגוון של שקרים שלא נראו כמותם מעולם".

הסנאטורית הדמוקרטית קירסטן ג'יליברנד ממדינת ניו יורק, אמרה בתגובה לרשת CNN: "קבנאו שב ואמר בראיון כי הוא רוצה לטהר את שמו. הדרך לעשות זאת היא לאפשר ל-FBI לחקור את הטענות ולהגיע לחקר האמת. שמעתי את שני הצדדים, אני מאמינה גם לבלייזי פורד וגם לרמירז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully