וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האחראי על חקירת קשרי טראמפ-רוסיה יעזוב את תפקידו

24.9.2018 / 19:54

מהדיווחים בארצות הברית מסתמן כי רוד רוזנשטיין יפוטר מתפקידו, והוא עתיד לפגוש את טראמפ ביום חמישי. זאת לאחר שנחשף כי רצה להקליט בחשאי את טראמפ, וניסה לגייס חברי ממשל להדחתו. רוזנשטיין הוא האחראי במשרד המשפטים על חקירת קשרי טראמפ-רוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

סגן התובע הכללי בארצות הברית, רוד רוזנשטיין, יעזוב את תפקידו, אך לא ברור אם יפוטר או יתפטר, כך עולה מדיווחים בארצות הברית. רוזנשטיין ייפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביום חמישי, לדון בעתידו. לפני מספר ימים דווח כי רוזנשטיין רצה להקליט בחשאי את טראמפ, ולגייס חברי ממשל להדחתו, לפי התיקון ה-25 בחוקה. רוזנשטיין הוא האחראי במשרד המשפטים על חקירת קשרי טראמפ-רוסיה.

לעזיבה עשויה להיות השפעה על חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות. טראמפ קורא זה חודשים לסיים את החקירה. שר המשפטים, ג'ף סשנס, פסל את עצמו מטיפול בנושא אחרי שנמצא שלא דיווח על פגישות עם השגריר הרוסי לשעבר סרגיי קיסליאק, וכך מונה רוזנשטיין, סגנו, לאחראי. במידה ויעזוב את תפקידו, המשך החקירה יהיה לוט בערפל.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב דוחה את טענות איראן על הפיגוע: "עליה להסתכל במראה"
בשל עסקאות נשק: ארה"ב הטילה סנקציות על סין ורוסיה
כחצי מיליון מנותקים מחשמל: הוריקן פלורנס מכה בארצות הברית

סגן התובע הכללי של ארה"ב, רוד רוזנשטיין, במסיבת עיתונאים, 13 ביולי 2018. רויטרס
יעזוב את תפקידו. רוזנשטיין/רויטרס

בדיווח ב"ניו יורק טיימס" על צעדיו של רוזנשטיין בשבוע שעבר, נכתב כי הוא ניסה לחשוף את הכאוס בממשל טראמפ, וכי בדק את האפשרות לגייס חברי קבינט בממשל כדי להצביע על הדחתו של טראמפ מתפקידו באמצעות סעיף אי הכשירות בחוקה.

סגן התובע הכללי העלה את האפשרויות האלה באביב של שנת 2017, בעת שהתחוללה סערה סביב פיטוריו של ראש הבולשת הפדרלית (FBI) ג'יימס קומי. באותה העת נחשף כי טראמפ דרש מקומי שיצהיר על נאמנותו אליו ויסיים את חקירתו של היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן לשעבר, מייקל פלין.

רוזנשטיין, שנכנס לתפקידו שבועיים לפני כן, החל לפקח על חקירת מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016 וכתב מסמך ביקורתי כלפי התנהלותו של קומי בחקירת פרשת האי-מיילים של הילרי קלינטון. עם זאת, הוא הופתע מכך שהתזכיר שימש להדחתו של קומי, והחל להגיד לאנשים סביבו שהוא חש שטראמפ ניצל אותו.

עוד באותו נושא

דיווח: סגן התובע הכללי בארה"ב ניסה לקדם את הדחתו של טראמפ

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בספרינגפילד 21 ספטמבר 2018. AP
עתיד החקירה לוט בערפל. טראמפ/AP

את הרעיון להקליט את טראמפ בסתר העלה רוזנשטיין בשיחות עם גורמים בכירים במשרד המשפטים האמריקני וב-FBI. כמה מהם, שהתעקשו לשמור על אנונימיות בשיחה עם ה"ניו יורק טיימס", נחשפו לתזכירים שכתבו בכירים בבולשת, ובהם סגנו של קומי אנדרו מקייב, שתיעד את מעשיו של רוזנשטיין ואת הערותיו.

אף אחת מהצעותיו של רוזנשטיין לא נשאה פרי, ולא ברור כמה נחוש הוא היה בכוונותיו. עם זאת, ידוע שהוא אמר למקייב כי ביכולתו לנסות ולשכנע את התובע הכללי ג'ף סשנס ואת ג'ון קלי, שהיה אז השר לביטחון המולדת, להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה כדי להדיח את טראמפ.

(עדכון ראשון 18:37)

דוברת הבית הלבן בהודעתה על פגישת טראמפ-רוזנשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully