וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחצי מיליון מנותקים מחשמל: הוריקן פלורנס מכה בארצות הברית

14.9.2018 / 15:47

הסופה הגיעה לחופי צפון קרוליינה, שם יורדים גשמים חזקים ורוחות בעוצמה של 150 קמ"ש. ברשויות מנסים להיאבק בשאננות של התושבים שהחליטו לא להתפנות. עשרות נלכדו בעיירת חוף ומחכים לחילוץ ו-1,300 טיסות בוטלו. הסכנה המשמעותית צפויה להימשך יותר מיממה

גשם כבד בעיר ובחוף בצפון קרוליינה כתוצאה מהתקרבות הוריקן פלורנס. רויטרס
גשם כבד בצפון קרוליינה/רויטרס

הוריקן פלורנס - עדכונים אחרונים

- ההוריקן הכה בחופי צפון קרוליינה
- כחצי מיליון בני אדם מנותקים מחשמל
- 150 איש נזקקו לחילוץ בעיירת חוף
-1,300 טיסות שתוכננו למחר בוטלו
- הרוחות: בעוצמה של 150 קמ"ש

הוריקן פלורנס הגיע היום (שישי) לקו החוף של ארצות הברית, והוא מכה בעוצמה של 1 מתוך 5. הסופה הכתה מזרחית לעיר ווילמינגטון שבצפון קרוליינה, כך דיווח מרכז ההוריקן הלאומי, והביאה לעליית מפלס פני הים, לרוחות שיא בעוצמה של עד של 150 קמ"ש ולגשמים חזקים מאוד. כחצי מיליון בני אדם מנותקים מחשמל, בהם 475 אלף בצפון קרוליינה ו-32 אלף בדרום קרוליינה. 150 איש עדיין מחכים לחילוץ בהצפות בעיר ניו ברן שבקו החוף.

על רקע ההיחלשות היחסית של הסופה, ברשויות מנסים להיאבק בשאננות של חלק מן התושבים שהחליטו להישאר בביתם. הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) הזהירה כי "סכנה משמעותית" תימשך בין 24 ל-36 שעות.

"בתוך שניות הבית שלי הוצף עד לגובה המותניים, ועכשיו המים הגיעו לגובה החזה", סיפרה לרשת CNN פגי פרי, אחת משלושה קרובי משפחה שנלכדו בביתם בניו ברן שבצפון קרוליינה. "אנחנו תקועים בעליית הגג", הוסיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
המשבר בבריטניה מעמיק: "50 מחברי מפלגתה של מיי דנו בהדחתה"
מסר לאיראן: ארה"ב והמורדים ערכו תרגיל נרחב בדרום סוריה

היערכות להוריקן פלורנס בארצות הברית  - 10 ספטמבר 2018. AP
מבט מהחלל על ההוריקן, מתחילת השבוע/AP

הרשויות אמנם הורו למיליון וחצי התושבים שמתגוררים באזור החוף להתפנות מביתם, אולם אין להם יכולת חוקית להכריח אנשים לעזוב את בתיהם. במקום זאת, הודיעו הרשויות בדרום קרוליינה כי יאכפו עוצר לילי בין שבע בערב לשבע בבוקר כדי לוודא שאיש לא נמצא ברחובות.

ברשתות הטלוויזיה שודרו מוקדם יותר תמונות של תושבים שיושבים על קו החוף ואף מנצלים את הזמן לגלישת גלים. תמונות אלה צולמו פחות מ-24 שעות לפני פגיעת הסופה, כאשר הזמן להתפנות ברכב הולך ואוזל.

מושל דרום קרוליינה הנרי מקמסטר כינס מסיבת עיתונאים והפציר בתושבים להתפנות לפני שיהיה מאוחר מדי: "הסופה הזו תשהה מעלינו במשך יומיים. צפויות מפולות בוץ. זו סופה מסוכנת מאוד, לא רק בקו החוף אלא גם בפנים הארץ". לדבריו, "כשהסופה תגיע, זה לא יהיה הזמן להיות בכביש. תעזבו עכשיו, כי הזמן אוזל. זה מתחיל כבר להיות מאוחר".

הוא הבהיר כי כוחות החילוץ לא יוכלו לסייע למי שיבחר להישאר מאחור: "כשהסופה תגיע, זה יהיה מסוכן להיות בחוץ וגם כוחות החילוץ לא יהיו שם כדי לסייע לכם. חלון ההזדמנויות לעזוב נסגר. אם תהיו במקום שבו קווי החשמל יפלו, וכבישים ייהרסו, יהיה קשה לנו מאוד לתקן את זה, זה ייקח ימים אחרי שהסופה תעבור. לכן, אם אתם באזורים הללו תצטרכו להתאזר בסבלנות כי זה יכול גם לקחת שבוע".

נזקי סופת ההוריקן פלורנס בצפון קרוליינה 14 ספטמבר 2018. AP
נזקי הסופה, היום/AP

גם עמיתו של מקמסטר, מושל צפון קרוליינה רוי קופר, הפציר בתושביו לא להניח שהסכנה חלפה. "רבים בצפון קרוליינה רואים את המסלול העדכני של הסופה, ואת השינוי בתחזית. אני מודאג כי אני שומע אנשים שאומרים שצפון קרוליינה לא תיפגע. המסר שלי אליכם הוא שאנחנו לא יכולים לזלזל בסופה הזו". עוד הוסיף קופר: "אל תרגעו, תישארו דרוכים. סופה שכזו יכולה להרוג. תמצאו מקום בטוח ותישארו בו". בניסיון להמחיש לתושבים את העוצמה הצפויה של הסופה בצפון קרוליינה, הבהירו הרשויות כי כמות הגשם שתרד בעיר ווילמינגטון בשלושת הימים הבאים תהיה שוות ערך לכמות משקעים של שמונה חודשים.

צילום לוויין של ההוריקן:

הוריקן פלורנס. רויטרס, רויטרס
נאבקים בסופה, היום/רויטרס, רויטרס

דאגה נוספת בצפון קרולינה היא מ"תרחיש פוקושימה", שבו הסופה תפגע בתחנות החשמל הגרעיניות הנמצאות בסמוך לחוף. תחנת הכוח ברנסוויק, הנמצאת כ-45 קילומטר מן החוף, הפסיקה את פעולתה שעות ספורות לפני ההתחזקות המשמעותית של הרוחות. לפי החוק הפדרלי בארצות הברית, על תחנות הכוח להיסגר שעתיים לפני הגעת רוחות בעוצמה של הוריקן 1 ומעלה.

"תחנת הכוח ברנסוויק היא הקרובה ביותר לעין הסערה, אבל כל תחנת כוח שיגיעו אליה רוחות בעוצמה שכזו תידרש להפסיק את פעולתה", הבהירו ברשות הפיקוח הגרעינית. "יש לנו פקח בכל תחנת כוח. כהפקת לקחים מהצונאמי ביפן אשר פגע בכור הגרעיני בפוקושימה, נדרשו כל תחנות הכוח הגרעיניות בארצות הברית להתמגן מפני הצפות ורעידות אדמה. ישנן עוד חמש תחנות כוח גרעיניות נוספות אשר נמצאות בנתיב הסופה, אולם לפי שעה הן לא קיבלו הוראה להיסגר.

הוריקן פלורנס. רויטרס, רון ישועה
הוריקן פלורנס/רון ישועה, רויטרס
נזקי סופת ההוריקן פלורנס בצפון קרוליינה 14 ספטמבר 2018. AP
הוריקן פלורנס, היום/AP

במקביל, מקלטי החירום מתחילים להתמלא. הצלב האדום פרסם הודעה בה נכתב כי 6,700 איש שהו ביום חמישי ב-127מקלטים שפתח הארגון בווירג'יניה, צפון קרוליינה ודרום קרוליינה.

לפי ההערכות, כמות זו צפויה לעלות באופן משמעותי. גם שדות התעופה מפסיקים את פעולתם. לפי אתר flightaware, למעלה מ-1,300 טיסות שתוכננו להיום כבר בוטלו, וכך גם לפחות 165 טיסות שתוכננו למחר.

(עדכון ראשון: 6:45)

נזקי סופת ההוריקן פלורנס בצפון קרוליינה 14 ספטמבר 2018. AP
הוריקן פלורנס, היום/AP
הוריקן פלורנס. רויטרס, רויטרס
הוריקן פלורנס/רויטרס, רויטרס
הוריקן פלורנס. רויטרס, רויטרס
הוריקן פלורנס/רויטרס, רויטרס
היערכות להוריקן פלורנס בארצות הברית  - 10 ספטמבר 2018. רויטרס
האמריקנים נערכים להוריקן/רויטרס
גולש בדרום קרוליינה לפני הגעתו של הוריקן פלורנס, ארה"ב. רויטרס
גולש בדרום קרוליינה, אמש/רויטרס
הוריקן פלורנס, צפון קרוליינה 13 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
גן משחקים שהוצף בצפון קרוליינה בשל הסופה התקרבת/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully