וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לאיראן: ארה"ב והמורדים ערכו תרגיל נרחב בדרום סוריה

13.9.2018 / 0:20

תרגיל צבאי משותף לכוחות האמריקניים ולמורדים נערך בימים האחרונים בדרום סוריה, כך עדכן מפקד מכוחות המורדים. המטרה: להעביר מסר נוקב לסוריה ולאיראן. מאות חיילים השתתפו בתרגיל שעל קיומו עודכנו גם הרוסים

עריכה: איתי עמרם

המורדים בסוריה ערכו תרגיל צבאי משותף עם כוחות אמריקניים בדרום סוריה, כך מסר אתמול (חמישי) מפקד מכוחות המורדים. מטרת התרגיל, לדבריו, היא להעביר מסר נוקב לרוסיה ואיראן, שהאמריקנים והמורדים מתכוונים להישאר ולהתעמת עם האיומים עליהם.

קולונל מוהנד אל טלאא אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שמונת ימי התרגיל הסתיימו השבוע בבסיס אמריקני, והם התרגילים הראשונים שכללו אש חיה ותקיפה קרקעית, בהשתתפות מאות חיילים אמריקנים ומורדים. "לתרגילים האלה יש חשיבות גדולה, והם הגבירו את ההגנה על האזור והעלו את יכולות הלחימה והמורל של האזרחים באזור", אמר טלאא בשיחת טלפון מאזור גבול סוריה-עיראק-ירדן.

דובר מצבא ארצות הברית אמר כי התרגילים הם מעשה של הפגנת כוח, וכי הפנטגון עדכן את הרוסים על קיומו, כדי למנוע "חוסר תקשורת או הסלמה של המתח". קולונל שון רייאן הוסיף כי "התרגיל נערך כדי לחזק את היכולות שלנו ולהבטיח שאנחנו מוכנים להגיב על כל איום על כוחותינו באזור הפעולה שלנו". רוסיה וכוחות אסד קראו שוב ושוב לוושינגטון להוציא את חייליה מהבסיס בא-טנף, שבסביבתו התקיים התרגיל.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב מזהירה את איראן: נגיב במהירות על כל פגיעה באנשינו בעיראק
30 שנה אחרי מלחמת עיראק: 135 חיילים נקברו בהלוויה המונית בטהראן
איראן מאיימת: אם מדעני גרעין יותקפו - יהיו לכך השלכות קשות

בסיס חדש שהקים צבא ארה"ב באזור מבנג', סוריה, מאי 2018. רויטרס
בסיס אמריקני במנבג', במאי/רויטרס

לטענת המורדים, מאות נחתים אמריקניים הגיעו החודש לא-טנף, להצטרף לכוחות שכבר מוצבים שם, ולהשתתף בתרגילים שנערכים בצל המתיחות הגואה בין ארצות הברית לרוסיה בסוריה.

האזור בו התקיים התרגיל, בו פרוסים כוחות אמריקניים, הפך לאזור בטוח עבור כ-50 אלף אזרחים שחיים בו. משרד ההגנה הרוסי טען בחודש שעבר כי וושינגטון אחראית להסתרתם באזור של פעילי דאעש באזור, אך מפקד המורדים אמר לרויטרס כי "אנחנו נשארים עם הרוסים, אם האיראנים רוצים או לא". המוצב הצבאי, הממוקם במדבר, הוקם במהלך הקרבות נגד דאעש. לאחר שאנשי דאעש נסוגו מהאזור הקואליציה בהובלת ארצות הברית תקפה באזור, במה שהיא כינתה "הגנה עצמית".

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully