וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנה אחרי מלחמת עיראק: 135 חיילים נקברו בהלוויה המונית בטהראן

14.9.2018 / 0:27

שרידי החיילים, שרק 17 מהם זוהו, הועברו בארונות עטופי דגלי איראן בעיר הבירה. "תהיתי אם אחד מהם יכול להיות אבי שמעולם לא שב הביתה", אמרה אחת המשתתפות. "מוכנים להקריב את עצמנו למען האומה", אמר סטודנט צעיר

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

אלפי איראנים השתתפו אתמול (חמישי) בהלוויה המונית של 135 חיילים שנהרגו במלחמה עם איראן, שהסתיימה לפני 30 שנה. כלי רכב שנשאו את ארונותיהם, העטופים בדגל איראן, נסעו ברחובות הבירה טהראן. הם הוקפו על ידי האבלים, בהם נשים שהיו לבושות שחורים, רבים מהם התייפחו בזמן שתזמורת צבאית ניגנה את ההמנון. ברשת הטלוויזיה הממלכתית דווח כי רק 17 גופות זוהו.

הטקס החל עוד שלשום, מחוץ למוזיאון לזכר המלחמה בצפון טהראן, שם התאספו האבלים כדי להיפרד מהחיילים.

"תמיד ביקרתי בקברים של חיילים לא ידועים, ותהיתי אם אחד מהם יכול להיות אבי שמעולם לא שב הביתה", סיפרה זהרה בגרי, בת 42, ואם לשני ילדים. "הייתי רק בת שמונה. אני מקווה שיום אחד אוכל להצביע על אחד הארונות ולהגיד לילדים שלי 'זה סבא שלכם'".

לקריאה נוספת בנושא
מהומות בדרום עיראק: הקונסוליה האיראנית בבצרה נשרפה, 11 נהרגו

הלוויית חיילים שנהרגו במלחמה עם עיראק בטהראן, איראן, 13 בספטמבר 2018. AP
הארונות נישאים בטהראן/AP

עבאס מוזפרי, סטודנט בן 23 מאוניברסיטת אזאד בטהראן, אמר כי הוא השתתף בטקס כדי "להראות שהאיראנים זוכרים את הגיבורים שלהם. כמוהם, אנחנו מוכנים להקריב את עצמנו למען האומה אם האויב ינסה לשים את רגלו על אדמתנו".

עאהד איברהימי, בן 63, לחם במלחמה הקטלנית, שנמשכה שמונה שנים. "זאת הזדמנות עבורי להרגיש שאני נמצא באותה שוחה עם חבריי לנשק", אמר.

השרידים שייכים לחיילים שנהרגו בשלושה מבצעים שונים בדרום-מערב איראן ב-1984 ו-1986. במהלכם קטעה איראן את הגישה של עיראק למפרץ הפרסי וחוותה את נפילת העיר האסטרטגית אל-פאו שבמחוז בצרה, בדרום עיראק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הלוויית חיילים שנהרגו במלחמה עם עיראק בטהראן, איראן, 13 בספטמבר 2018. AP
הלוויית חיילים שנהרגו במלחמה עם עיראק בטהראן, איראן, 13 בספטמבר 2018/AP

ההלוויה ההמונית התקיימה כשבוע אחרי שמפגינים בעיר בצרה הסתערו על הקונסוליה האיראנית ושרפו מבני ממשל, בזמן שהאשימו את התערבותה של טהראן בפוליטיקה העיראקית בקריסת התשתיות והשירותים הציבוריים. זאת למרות היחסים הקרובים בין המדינות.

ביולי השיבה עיראק 76 גופות לאיראן, חודש אחרי שטהראן השיבה 128 חיילים עיראקים. כולם נהרגו במלחמה.

(עדכון ראשון 16:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully