וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מזהירה את איראן: נגיב במהירות על כל פגיעה באנשינו בעיראק

12.9.2018 / 10:04

הבית הלבן העביר את המסר לטהראן בעקבות שתי תקריות שאירעו ליד הנציגויות האמריקניות בבגדאד ובבצרה, שבסמוך אליהן נחתו פצמ"רים ורקטות. "המשטר לא עצר את התקיפות של שליחיו, אנחנו רואים בו אחראי"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

ארצות הברית הזהירה הלילה (רביעי) את איראן כי היא תגיב "במהירות ובנחישות" לכל מתקפות של בעלי בריתה בעיראק שיסתיימו בפציעתם של אזרחים אמריקנים או בנזק למתקנים אמריקניים. בהצהרה מטעם הבית הלבן, הואשמה טהראן על ידי וושינגטון בכך שהיא לא מנעה את התקיפות שאירעו בימים האחרונים בסמוך לקונסוליה האמריקנית בבצרה ולמתחם השגרירות האמריקנית בבגדאד.

"איראן לא פעלה כדי לעצור את התקיפות האלו על ידי שליחיה בעיראק, שבהם היא תומכת במימון, באימונים ובכלי נשק", נמסר. "ארצות הברית תראה במשטר בטהראן אחראי לכל מתקפה שתסתיים בפגיעה של אנשינו או בנזק למתקנים של ממשלת ארצות הברית. אמריקה תגיב במהירות ובנחישות כדי להגן על חיי אמריקנים".

לקריאה נוספת בנושא
מהומות בדרום עיראק: הקונסוליה האיראנית בבצרה נשרפה, 11 נהרגו
דין עיראק כדין סוריה: המסר של ליברמן מול היעד החדש-ישן של האיראנים

הקונסוליה של איראן בעיר בצרה, עיראק, עולה באש אחרי שהמון זועם הצית אותה, 7 בספטמבר 2018. רויטרס
הקונסוליה האיראנית בבצרה עולה בלהבות, שישי/רויטרס

ביום שישי נחתו שלוש פצצות מרגמה ב"אזור הירוק" המבוצר בבגדאד, שם שוכנת השגרירות האמריקנית. לא היו נפגעים או נזק בתקרית, אך זו הייתה התקיפה הראשונה מסוגה על המתחם, שבו נמצאים גם הפרלמנט, מבני הממשלה ושגרירויות זרות.

למחרת, נחתו כמה רקטות בסמוך לנמל התעופה בעיר בצרה, שבסמוך אליו שוכנת הקונסוליה האמריקנית. גם בתקרית הזו לא היו נפגעים או נזק.

לעומת זאת, הקונסוליה האיראנית בעיר, שהוצתה ונבזזה בהפגנות סוערות בבצרה נגד השחיתות השלטונית והמחסור החמור בתשתיות בסיסיות. חלק מהמפגינים קראו קריאות נגד המעורבות של טהראן בענייניה של בגדאד, שנותרה בקיפאון פוליטי מאז הבחירות במאי האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מפגינים חדרו לאזור הממשלה בבגדאד בירת עיראק, "האזור הירוק", 21 במאי 2016. רויטרס
מקום מושבו של הפרלמנט והנציגויות הזרות. הפגנה ב"אזור הירוק" בבגדאד, 2016/רויטרס

ארצות הברית ואיראן נאבקות ביניהן על ההשפעה בעיראק, שטרם התאוששה מהמלחמה ההרסנית בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הסוני.

לאחרונה דווח כי איראן העבירה טילים בליסטיים לכמה מוקדים בעיראק, למקרה שהיא תותקף על ידי ארצות הברית. חלק מהטילים, כך דווח, מסוגלים להגיע לישראל או לערב הסעודית. עוד דווח כי משמרות המהפכה מנסות לייצא את הידע למיליציות מקומיות שבהן הם תומכים.

בבגדאד הכחישו זאת, אבל שר הביטחון אביגדור ליברמן רמז כי ישראל עשויה לתקוף גם מטרות איראניות בעיראק, כפי שהיא עושה בסוריה בשנים האחרונות.

(עדכון ראשון 09:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully