וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בבריטניה מעמיק: "50 מחברי מפלגתה של מיי דנו בהדחתה"

12.9.2018 / 11:40

ב-BBC דווח כי האגף הימני במפלגה השמרנית התכנס והעלה את האפשרות לפתיחת הליך אי-אמון בראשת הממשלה בשל תכנית הברקזיט שלה. כדי לעשות זאת נדרשת תמיכה של 48 מחוקקים, אולם אלו צפויים להמתין עד שיוודאו כי מועמדם יוכל לגבור על מיי. "היא חייבת ללכת"

רויטרס

כ-50 חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית בבריטניה דנו באפשרויות העומדות בפניהן להדיח את ראשת הממשלה תרזה מיי - כך דיווחה היום (רביעי) רשת BBC. זאת בשל התנגדותם לתכנית הברקזיט שהציגה מיי. חברי סיעת "קבוצת המחקר האירופית", הרוצה להתנתק לחלוטין מבריסל, נפגשה הלילה וחלק מהם כבר העבירו מכתבים להנהגת המפלגה הדורשים הצבעת אי-אמון במיי.

לפי חוקי המפלגה, אפשר לפתוח בהצבעת אי-אמון אם 15% מהמחוקקים תומכים בכך. לשמרנים יש 315 חברי פרלמנט, כך שנדרשים 48 מהם כדי להתחיל בהליך. לפי ה-BBC, במפגש נאמר כי "כולם יודעים שהיא (מיי) חייבת ללכת" ושהיא "אסון". עם זאת, האגף האירוסקרפטי לא צפוי לפתוח בהליך להחלפתה של ראשת הממשלה עד שחבריה לא יהיו בטוחים שיש להם מועמד שיכול לנצח.

גורם ששמר על עילום שם אמר ל-BBC כי לא כל ראשי הסיעה היו במפגש, שדן בתרחישים האפשריים במקרה שמיי תשיג הסכם עם האיחוד על בסיס הצעתה. האגף השמרני במפלגה מתנגד לתכניתה של ראשת הממשלה להישאר באזור סחר חופשי עם הגוש אחרי פרישת הממלכה במרץ, אולם הוא זכה לביקורת בעצמו על כך שטרם פרסם חלופה מפורטת לכך.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בכנס בבירמינגהאם, 11 בספטמבר 2018. רויטרס
הלחץ גובר. מיי בכנס כלכלי, אתמול/רויטרס

ג'ייקוב ריס-מוג, ראש הסיעה, אמר אתמול כי היום תיחשף ההצעה שתאפשר לבריטניה לעזוב את האיחוד מבלי להקים גבול פיזי בין צפון אירלנד לאירלנד. זה אחד מסלעי המחלוקת העיקריים במשא ומתן בין לונדון לאיחוד.

הקרע במפלגת השלטון העמיק במהלך סוף השבוע, כששר החוץ לשעבר בוריס ג'ונסון השווה בין התכנית של מיי לבין "חגורת נפץ" שתיכרך סביב חוקת בריטניה.

דובר מטעמה של מיי ממשיך לטעון כי הצעתה, המכונה תוכנית צ'קרס, היא ההצעה הרצינית, האמינה והאפשרית היחידה. ואולם, ב"סאן" דווח היום כי בלשכתה של מיי החלו לגבש הצעות סודיות חלופיות למקרה שראשי האיחוד ידחו את תכניתה הנוכחית בפסגה בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully