וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב דוחה את טענות איראן על הפיגוע: "עליה להסתכל במראה"

23.9.2018 / 16:43

היילי אמרה כי וושינגטון מתנגדת לטרור בכל מקום שהוא, אך הוסיפה כי על טהראן לבדוק את עצמה לפני שהיא מטילה אחריות על מדינות אחרות. "הוא יכול להאשים אותנו כמה שהוא רוצה", אמרה בתגובה לרוחאני

צילום: צלמי וואלה

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, דחתה היום (ראשון) את רמיזותיה של איראן לכך שוושינגטון הייתה מעורבת בפיגוע הקטלני שאירע אתמול במצעד צבאי. לדבריה, ארצות הברית "מתנגדת לטרור בכל מקום", אך הוסיפה כי על טהראן לבדוק את עצמה לפני שהיא מאשימה אחרים.

בתגובה לטענות של נשיא איראן חסן רוחאני הבוקר, אמרה היילי לרשת CNN: "יש לו את האזרחים האיראנים מפגינים, כל כסף שנכנס לאיראן הולך לצבא שלו, הוא מדכא את אזרחיו למשך זמן רב הוא צריך להסתכל בבסיס שלו כדי להבין מאין זה הגיע. הוא יכול להאשים אותנו כמה שהוא רוצה, מה שעליו לעשות הוא להסתכל במראה".

לקריאה נוספת:
רוחאני: "ארה"ב רוצה לגרום לכאוס באיראן - אך היא תיכשל"
פיגוע תעמולתי: כשירי חסר הבחנה משחק לידיים של המשטר האיראני
"ארה"ב וישראל קשורות לפיגוע": איראן מבטיחה נקמה אחרי המתקפה הקטלנית

פיגוע ירי במצעד צבאי באהוואז - איראן 22 בספטמבר 2018. AP, AP
חייל מפנה ילד שנפגע במתקפה, אתמול/AP, AP

במתקפת הירי בעיר אווהאז, שאירעה בזמן מצעד צבאי לציון המלחמה עם עיראק, נהרגו 25 איש, 12 מהם משורות משמרות המהפכה. ארגון בדלני המייצג את המיעוט הערבי הסוני במחוז קיבל אחריות, ולטענת טהראן החמושים נתמכו על ידי מדינות המפרץ הסוניות וכן על ידי המודיעין האמריקני והישראלי. גם דאעש קיבל אחריות על הפיגוע, אחד הקשים ביותר שחוותה הרפבוליקה האסלאמית מימיה, אך איראן דוחה זאת.

היום הבטיחו משמרות המהפכה נקמה "קטלנית ובלתי-נשכחת" על הפיגוע, שהיווה מכה כואבת למשטר בימים שבהם הוא מתמודד עם לחץ גובר מצד ארצות הברית ומדינות המפרץ אחרי הפרישה מהסכם הגרעין.

"בהתחשב במידע המלא על מרכזי הפעילות של מנהיג הטרוריסטים, הם יתמודדו מול מתקפה קטלנית ובלתי נשכחת בעתיד הקרוב", הזהירו משמשרות המפכה בהצהרה שמסרו.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
נשיא איראן חסן רוחאני במצעד צבאי בטהראן, 22 בספטמבר 2018. AP
רוחאני, אתמול/AP

הפיגוע החל כשארבעה מחבלים פתחו באש לעבר הבמה במצעד שבו התאספו גורמים איראניים כדי לצפות באירוע השנתי המסמל את המלחמה עם עיראק, שהתחוללה בין 1980 ל-1988. חיילים נראו זוחלים בעת הירי, בעוד שנשים וילדים נמלטו על חייהם. כל ארבעת התוקפים נהרגו.

"ההתנגדות הלאומית של האווהאז", ארגון-גג של בדלנים המחפשים עצמאות למחוז חוזיסתן העשיר בנפט ובעל מיעוט ערבי סוני, קיבל אחריות על המתקפה, כמו גם דאעש. שני הארגונים לא הציגו הוכחות לכך שהם אכן ביצעו את הפיגוע.

על אף ההצהרות התקיפות נגד מדינות המפרץ, ארצות הברית וישראל, התגובה הסבירה יותר של משמרות המהפכה צפויה להיות שיגורי טילים לעבר מטרות בעיראק ובסוריה, בדומה לתגובתה לפיגועים קודמים. בנוסף לכך, הם צפויים להגביר את הדיכוי בחוזיסתן. שלושה פעילים ממוצא ערבי במחוז אמרו לרויטרס כי כוחות הביטחון, במיוחד ענף המודיעין של משמרות המהפכה, הגבירו את מעצר הפעילים באהוואז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully