וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: "ארה"ב רוצה לגרום לכאוס באיראן - אך היא תיכשל"

23.9.2018 / 15:20

יממה לאחר הפיגוע הקטלני במצעד הצבאי באהוואז, שהביא למותם של לפחות 25 בני אדם, מהם 12 לוחמי משמרות המהפכה, תקף רוחאני את ארה"ב ואת מדינות המפרץ. "אמריקה נוהגת כמו בריון, אבל היא עוד תתחרט על כך". משמרות המהפכה הבטיחו נקמה "קטלנית ובלתי נשכחת"

צילום: צלמי וואלה

נשיא איראן רוחאני האשים היום (ראשון) כי מדינות המפרץ, המגובות על ידי ארצות הברית, מעניקות סיוע צבאי, כלכלי ופוליטי לקבוצות ערביות המתנגדות לממשלה בטהראן, בהתייחסו לפיגוע שאירע אתמול במצעד הצבאי באהוואז בו נהרגו 12 לוחמי משמרות המהפכה ו-13 בני אדם נוספים. עוד אמר רוחאני כי ארצות הברית נוהגת "כמו בריון כלפי שאר העולם", אבל איראן "מוכנה להתעמת עם אמריקה. אנחנו נתגבר על הסיטואציה ואמריקה עוד תתחרט על שבחרה בנתיב השגוי".

"אמריקה מעוניינת לגרום לכאוס וחוסר שקט במדינתנו כדי שהיא תוכל לחזור אליה, אך אלו פנטזיות והם לעולם לא יגשימו את מטרותיהם", הוסיף רוחאני, "אנחנו נתגבר על הסנקציות במחיר הנמוך ביותר האפשרי ונגרום לאמריקה להתחרט על האגרסיביות שלה כלפי מדינות אחרות, ובמיוחד איראן". בתוך כך גם משמרות המהפכה הגיבו לפיגוע והבטיחו תגובה "קטלנית ובלתי נשכחת" למבצעי ההתקפה על המצעד הצבאי.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה על הפלת המטוס: ישראל אשמה - פעילותה כפוית טובה
"קרה לי נס": קצין צה"ל שנורה בבטנו בתקרית בעזה חולם לחזור לגדוד
האם משטרת בריטניה מטייחת חיסול של מיליונר רוסי שהתנגד לפוטין?

פיגוע ירי במצעד צבאי באהוואז - איראן 22 בספטמבר 2018. AP, AP
לפחות 70 בני אדם נפצעו בפיגוע/AP, AP

לפחות 25 בני אדם נהרגו אתמול במתקפת הירי על מצעד צבאי באהוואז שבמחוז חוזיסתאן בדרום-מערב איראן. עוד 70 איש נפצעו במצעד, שנערך לציון תחילת המלחמה עם עיראק במקביל לאירועים שנערכו במקומות אחרים ברחבי איראן. מלבד אנשי משמרות המהפכה, נהרגו בפיגוע גם נשים וילדים. הרשויות הטילו את האחריות על הבדלנים הפועלים באזור שבו מיעוט ערבי סוני ורמזו כי אלו קיבלו תמיכה ממדינות זרות, בהן ערב הסעודית. הארגון הבדלני המקומי "ההתנגדות הלאומית של אהוואז" קיבל אחריות על הפיגוע הקשה ביותר במדינה מאז יוני אשתקד. בעיר אירעו בחודשים האחרונים הפגנות נגד השלטונות בשל המשבר הכלכלי.

בסוכנות הידיעות איסנ"א דווח כי ארבעה חמושים הוציאו לפועל את המתקפה. לפי בכיר במשמרות המהפכה, כולם נהרגו. "הירי החל מאחורי הבמה בזמן המצעד", אמר אחד הכתבים במקום לטלוויזיה הממלכתית. בסוכנות הידיעות מהר דווח כי לאחר מכן היו יריות במהלך מרדף אחרי חלק מהחמושים שהצליחו להימלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully