וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרה לי נס": קצין צה"ל שנורה בבטנו בתקרית בעזה חולם לחזור לגדוד

23.9.2018 / 10:42

סגן בר וקנין לוחם בחטיבת גבעתי שנפצע באורח בינוני לפני חודשיים בתקרית בגדר הגבול בעת שאש צלפים נפתחה לעבר כוח צה"ל, מספר בריאיון מיוחד לוואלה!NEWS על הפגיעה. "גם אם יוריד לי את הפרופיל - אעשה הכול כדי לעלות אותו חזרה"

עריכה: תום זואילי

לפני חודשיים נפצע באורח בינוני, קצין צה"ל סגן בר וקנין, לוחם בחטיבת "גבעתי" מירי צלף מרצועת עזה, בזמן שכוח צבאי התקרב לגדר הגבול על מנת להרחיק ילדים פלסטינים שהפרו את הסדר באזור כיסופים. ערב חג הסוכות, חודשיים לאחר הפציעה הוא מדבר לראשונה עם וואלה!NEWS על התקרית מביתו בדימונה.

"קרה לי נס", הוא חוזר היום (ראשון) לרגע הירי בגבול עזה. וקנין, עמד עם כוח של לוחמים בשעת ערב על סוללת חול כדי להרחיק ילדים שהתקרבו לגדר ובעת שירה מספר כדורים באוויר כדי להרחיקם - נפתחה לעברו אש ממנה נפגע ופונה מיד לבית החולים. "נתתי כמה כדורים באוויר ובכדור השלישי באוויר הרגשתי שירו עלי. הרגשתי פצצה באזור הבטן, ישר התהפכתי מהסוללה אחורה. דבר ראשון שעשיתי היה לעלות בקשר תוך כדי שאני מתגלגל. ואומר 'וקנין נפצע, וקנין נפצע'", שחזר בפני קרוביו את התקרית בעת שאושפז בבית החולים סורוקה.

"אני זוכר הכול, הייתי בהכרה מלאה עד שהכניסו אותי לחדר ניתוח, הוא אומר בריאיון לוואלה!NEWS. "אני ממתין שיצא תחקיר מסודר לאירוע ולכן לא יכול להתייחס למה שהתרחש בשטח. אני יכול רק לומר לך שהתנהלנו כמצופה מאתנו בשטח".

עוד בואאלה!NEWS:
- ליברמן על המשבר עם רוסיה: המדיניות שלנו בסוריה לא תשתנה
- האם משטרת בריטניה מטייחת חיסול של מיליונר רוסי שהתנגד לפוטין?
- דיווח: מצרים הציגה בעזה מתווה חדש לפיוס הפלסטיני

בר וקנין, קצין חטיבת גבעתי שנפצע מירי צלף בגבול רצועת עזה. הטוויטר הרשמי של צה"ל, דובר צה"ל
הרמטכ"ל מבקר את סגן וקנין בבית החולים במהלך אשפוזו בבית החולים סורוקה/דובר צה"ל, הטוויטר הרשמי של צה"ל

בערב יום כיפור השתחרר וקנין לבית הוריו בדימונה לאחר סדרת טיפולים וכעת נמצא עם משפחתו ועתיד אחר החגים לעבור שיקום וטיפולי פיזיותרפיה. "ואז אני מאמין שאשוב לשירות הצבאי", הוא אומר. "אעשה הכול כדי לשוב לגדוד שלי, גם אם יורידו לי את הפרופיל לאחר הפגיעה, אעשה הכול כדי לעלות אותו חזרה ולשוב לגדוד", הוא אומר.

על חברו סמל ראשון, אביב לוי שנהרג מירי צלפים במהומות בגבול הרצועה, חמישה ימים לפני התקרית שבה נפצע אמר: "אביב היה חבר שלי, אנחנו עושים את העבודה שלנו, לא משנה כמה יפצעו וכמה ייהרגו אנחנו נמשיך לעשות אותה, לי קרה נס".

עוד באותו נושא

"אבא אני אוהב אותך, קיבלתי כדור": הקלטת הקצין שנורה בגבול עזה

לכתבה המלאה
בר וקנין, קצין חטיבת גבעתי שנפצע מירי צלף בגבול רצועת עזה. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
"אתן הכול כדי לעלות את הפרופיל". וקנין בעת שירותו הצבאי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם
אביב לוי. פייסבוק, צילום מסך
"לא משנה כמה ייהרגו - נמשיך לעשות את העבודה" סמ"ר אביב לוי שנהרג בגבול עזה/צילום מסך, פייסבוק

הקלטת שיחת הטלפון הדרמטית בין בר לאביו התפרסמה מיד לאחר פציעתו. ובה נשמע הקצין הפצוע אומר לאביו: "אבא, אני אוהב אותך". האב נבהל ושאל: "מה קרה?". הקצין השיב לו: "קיבלתי כדור אבא. הכול בסדר". לאחר מכן שאל האב היכן בר נמצא והאחרון השיב לו כי הוא נמצא כרגע בבית החולים.

בתגובה לתקרית הירי בה נפצע וקנין, תקף צה"ל עמדות חמאס לאורך רצועת עזה. בתקיפה נהרגו חמישה מחבלים, בהם שלושה פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. אחד מהמחבלים נפצע באורח קשה. בהמשך הפלסטינים דיווחו על המשך תקיפות צה"ל ברצועה בהן נפגעו, בין היתר, עמדות חמאס במזרח רפיח ועמדת תצפית מערבית למעבר כרם שלום.

בעקבות האירוע שר הביטחון אביגדור ליברמן זימן התייעצויות ביטחוניות והערכות מצב עם בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון בבסיס הקריה בתל אביב, והרמטכ"ל קיים הערכה ביטחונית עם אלוף פיקוד דרום וראש אמ"ן. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות טלפונית עם שר הביטחון, הרמטכ"ל איזנקוט, ראש השב"כ וראש המל"ל.

בר וקנין, קצין חטיבת גבעתי שנפצע מירי צלף בגבול רצועת עזה. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
"אני מאמין שאשוב לשירות הצבאי". וקנין במהלך שירותו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully