וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם משטרת בריטניה מטייחת חיסול של מיליונר רוסי שהתנגד לפוטין?

החוקרים טוענים כי אין ראיות לכך שאלכסנדר פרפיליצ'ני נרצח במהלך ריצה ב-2012, אך עורך דינו אומר שייתכן שהוא הורעל. בארה"ב דווח כי גורמי מודיעין סבורים שהוא חוסל, אך משרד הפנים צנזר חשיפת מידע חסוי הנוגע לאיש העסקים שחשף תכנית נרחבת להלבנת הון

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

עורך דינו של המיליונר הרוסי אלכסנדר פרפיליצ'ני, שמת בנסיבות מסתוריות בבריטניה לפני כשש שנים, דוחק בחוקרים שלא לשלול את האפשרות שהוא הורעל למוות בהוראת הקרמלין.

לפי המשטרה, מותו של איש העסקים, שעזר לחשוף הונאת הלבנת הון גדולה ברוסיה הקשורה גם לנשיא ולדימיר פוטין, היה טבעי. לטענתה, בדיקות נרחבות שנעשו לא העלו שום שרידים לרעל בגופו של פרפיליצ'ני, שהתמוטט בנובמבר 2012 בזמן ריצה בסמוך לאחוזתו במחוז סרי שבדרום-מערב אנגליה.

"זהו לא רעיון מופרך שלפיו אנשים הגיעו מרוסיה כדי לפגוע במישהו שאותו הם רואים כאויב", אמר עורך הדין בוב מוקסון, המייצג את פרפיליצ'ני, ביום שישי, במהלך היום האחרון לחקירה הרשמית.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: בריטניה מסתירה מידע על חושף שחיתות שחוסל בהוראת פוטין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרפיליצ'ני/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרפיליצ'ני, בן 44 במותו, עבר לבריטניה ב-2009 ועזר לאחד המבקרים הגדולים ביותר של הקרמלין, המשקיע ביל בראודר, לתעד טענות לכך שכ-230 מיליון דולר נגנבו מקרן ההון הרמיטייג' על ידי גורמים רוסיים. בראודר אמר בעבר כי איש העסקים הרוסי סיפק "עדויות שוברות שוויון" בתיק.

בבית המשפט העליון בלונדון נשמעו ביום השימועים האחרון עדויות לכך שהמיליונר היה ב"רשימת חיסול" של מוסקבה וכי הוא הגיש בקשה לביטוח חיים נוסף לפני מותו. הוא גם עמד בפני סיום מאבק משפטי, שלכאורה הובל על ידי אחר האזרחים הרוסים שלפי בריטניה הרעיל ב-2006 את המרגל לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו בחומר רדיואקטיבי.

מוקסון דחק בחוקר מקרי המוות המוביל את התיק שלא "לטאטא" את האפשרות שפרפיליצ'ני הורעל בחומר שקשה לזהות. בנוסף לכך, עורך דין המייצג את קרן הרמיטייג' הוסיף בדיון כי לפחות עשרה סוגי רעל נותרו כגורמים אפשריים שהובילו למותו של איש העסקים. למרות זאת, נציג מטעם משטרת סרי התעקש כי "אין ראיות מספיקות כדי לתמוך בטענות" שהיה זה מוות שאינו טבעי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא רוסיה פוטין בפורום כלכלי, 12 בספטמבר 2018. רויטרס
פוטין/רויטרס

בשנה שעברה דווח כי סוכנויות הביון האמריקניות סבורות שהוא נרצח, "בהוראת פוטין או מקורביו", אולם מסתורין רב עדיין אופף את הפרשה. ביום שלישי קבע החוקר בתיק כי חומר שעשוי לחשוף אם המיליונר הרוסי עבד גם עם מרגלים בריטים לא ייחשף בשל סיבות ביטחוניות, שהועלו על ידי שר הפנים סג'יד ג'אוויד. המסקנות הסופיות שיגיש החוקר יקבע אם תיפתח חקירה פלילית בנושא.

בשנים האחרונות מתו בנסיבות מסתוריות כמה אזרחים רוסים על אדמה בריטניה, שהיו ממתנגדיו הבולטים של פוטין, וכן היו ניסיונות לפגוע באחרים. במרץ הורעל הסוכן הכפול לשעבר סרגיי סקריפל בגז עצבים קטלני, אך הוא ובתו הצליחו לשרוד את הפגיעה הקשה. בבריטניה הטילו את האחריות על רוסיה וזיהו שני חשודים, אך מוסקבה דוחה את הטענות נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully