וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב וישראל קשורות לפיגוע": איראן מבטיחה נקמה אחרי המתקפה הקטלנית

דובר הצבא אמר כי החמושים שהרגו לפחות 29 איש במצעד צבאי בעיר אהוואז אומנו על ידי שתי מדינות ערביות במפרץ והכחיש כי הם אנשי דאעש, חרף קבלת האחריות של הארגון. בכיר במשמרות המהפכה מאיים: "אויבינו לא ירוויחו כבוד מהמהלך הזדוני הזה"

צילום: צלמי וואלה

איראן מאשימה את ארצות הברית ואת ישראל בקשר לפיגוע הקטלני שאירע היום (שבת) במצעד הצבאי בדרום-מערב המדינה, שבו נהרגו לפחות 29 אנשים, בהם נשים וילדים. דובר הצבא אמר כי ארבעת החמושים, שכולם נהרגו בחילופי אש, לא היו חברי דאעש, אלא אומנו על ידי שתי מדינות ערביות במפרץ.

למרות זאת, דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בעיר אהוואז, לאחר שגם ארגון "ההתנגדות הלאומית של אהוואז", ארגון-גג של כוחות ערביים בדלניים, אמר כי אנשיו אחראים לפיגוע הקטלני ביותר באיראן מאז המתקפה המשולבת בטהראן אשתקד. אף אחד מהם לא הציג הוכחות למעורבתו במתקפה.

המנהיג העליון של איראן, עלי חימנאי, אמר כי הפיגוע קשור לארצות הברית ול"בעלות בריתה באזור" והורה לכוחות הביטחון להביא לדין את האחראים. "הפשע הזה הוא המשך של מזימה של המדינות האזור שמהוות בובות של ארצות הברית, והמטרה שלהן הן ליצור חוסר ביטחון במדינתנו היקרה", הצהיר חמינאי בהודעה שפורסמה באתרו הרשמי.

לקריאה נוספת בנושא
בזמן מצעד צבאי: 24 הרוגים בפיגוע ירי בדרום איראן

פיגוע ירי במצעד צבאי באהוואז - איראן 22 בספטמבר 2018. AP, AP
נשים וילדים נמלטים מהירי/AP, AP

בעקבות הפיגוע, שבו נהרגו לפחות 12 מאנשי משמרות המהפכה, הורה נשיא איראן חסן רוחאני לכוחות הביטחון לזהות את האחראים והבטיח "תגובה מוחצת". הוא שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהביע את תנחומיו. לפי הקרמלין, מוסקבה הציעה לטהראן להגביר את שיתוף הפעולה במאבק בטרור. שתי המדינות מסייעות למשטרו של בשאר אסד בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תיעוד מהירי במצעד

בכיר במשמרות המהפכה הבטיח נקמה בעקבות המתקפה באהוואז, שבה חי מיעוט ערבי סוני. "האויבים שלנו לא יכולים לדמיין שהם ירוויחו כבוד מהמהלך הזדוני הזה", אמר יחיא רחים ספוואי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א.

פיגוע ירי במצעד צבאי באהוואז - איראן 22 בספטמבר 2018. AP, AP
האש נפתחה מאחורי הבמה במצעד. חיילים תופסים מחסה, הבוקר/AP, AP

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף האשים מדינות "תומכות טרור אזוריות ואת האדונים האמריקנים שלהן" באחריות לשפיכות הדם, מונח המשמש את המשטר לתאר אויביו, בראשם ערב הסעודית וישראל. הוא הבטיח כי טהראן תגיב במהירות ובנחישות למתקפה באהוואז.

המתקפה אירעה בזמן של מתיחות אזורית בעקבות פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין. אתמול הזהיר שר החוץ מייק פומפאו את טהראן כי כל פגיעה בכוחות ובנציגויות האמריקניות בעיראק תזכה לתגובה מצד וושינגטון.

פיגוע ירי במצעד צבאי באהוואז - איראן 22 בספטמבר 2018. AP, AP
חייל מפנה ילד מזירת הפיגוע/AP, AP

לפני הדיווחים הראשונים על הפיגוע, תקף רוחאני את ארצות הברית במהלך המצעד שהתקיים בטהראן. הוא אמר כי טראמפ ייכשל מול איראן כמו הרודן העיראקי לשעבר סדאם חוסיין. רוחאני אף התחייב כי טהראן לא תזנח את תכנית הטילים שלה.

"אמריקה תסבול מאותו גורל כמו סדאם חוסיין", אמר רוחאני בנאום שנשא בשידור חי בטלוויזיה. "איראן לא תנטוש את אמצעי ההגנה שלה... כולל הטילים שגורמים לאמריקה לכעוס כל כך", אמר רוחאני. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי כ-600 כלי שיט השתתפו בתרגיל ימי במפרץ, יום אחרי שאיראן ערכה תרגיל אווירי, ונשבעה כי תכה באויבי המדינה.

(עדכון ראשון: 13:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully