וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה דחתה את תוצאות תחקיר הפלת המטוס שהציג צה"ל

רשת אל מיאדין הלבנונית דיווחה כי רוסיה דחתה את ממצאי הדוח שהציגה המשלחת הצבאית בראשות מפקד חיל האוויר, אודות התקיפה בלטקיה ואף דרשה מישראל לערוך תחקיר חדש. בפגישה עם סגנית יו"ר הכנסת אמר פוטין כי "הוא מצפה לבדיקת העובדות על הפלת המטוס"

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

רוסיה דחתה את הדוח שהגישה המשלחת הצבאית הישראלית על הפלת המטוס הרוסי בסוריה לאחר התקיפה בלטקיה. כך מדווחת הבוקר (שישי) רשת אל מיאדין הלבנונית. לפי כתב הרשת במוסקבה, רוסיה דחתה את הדוח שהוצג לבכירי צבא רוסים אתמול במהלך פגישת המשלחת הישראלית בראשות מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין, ואף דרשה מישראל לערוך תחקיר חדש בנושא.

לפי הדיווחים, ממצאי התחקיר הישראלי מטילים את האחריות על הפלת המטוס הרוסי על רוסיה וסוריה. בנוסף, נטען בדוח כי הוראות מוטעות של הרוסים גרמו לפגיעה במטוס על ידי אש סורית.

בתוך כך, סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), פגשה אמש (חמישי) את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במהלך כנס נשים מנהיגות ממדינות אירו-אסיה. "שוחחנו על תקרית המטוס. אמרתי לנשיא שאני משתתפת בצערם. הוספתי כי ברור לכולם שעל העובדות להתבהר, וכי ישראל אינה מעוניינת בשום אופן לפגוע ברוסיה. בתגובה אמר פוטין כי 'במהלך התקרית נעשו טעויות רבות וכי הוא מצפה לבדיקת העובדות'".

עוד בוואלה!NEWS:
- טנזניה: חשש לחיי 200 איש בטביעת מעבורת באגם ויקטוריה
- צו מניעה לעבודות הרכבת בשבת בבני ברק; החברות המבצעות: "סכנה לחיי אדם"
- השתלטות או ייבוש: האולטימטום של אבו מאזן שעלול להסתיים בהסלמה

מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, וקציני המשלחת. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
המשלחת הצבאית הישראלית במוסקבה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

בניסיון לפייס את מוסקבה המשלחת הצבאית הישראלית קיימה אתמול מספר מפגשים עם מפקד חיל האוויר הרוסי ובכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה וכן בכירים בחיל האוויר הרוסי. זאת במטרה לפתור את המשבר שנוצר בין המדינות לאחר התקיפה הישראלית את מחסני הנשק בלטקיה בסוריה ונפילת המטוס הרוסי.

בפגישות שהתקיימו בהמשך לסיכום בין ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הציגו הקצינים הישראלים לרוסים את תמונת המצב של האירוע בו הופל מטוס רוסי בידי נ"מ סורי וכן את המידע המקדים ועיקרי ממצאי תחקיר צה"ל בנושא. בנוסף, הוצגו הניסיונות האיראניים להתבססות בסוריה והעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחיזבאללה.

"המפגשים התקיימו ברוח טובה והתקיים שיח מקצועי, פתוח ושקוף בנושאים השונים והודגשה חשיבות האינטרסים של שתי המדינות והמשך מימוש מנגנוני מניעת החיכוך", נמסר מדובר צה"ל.

בתום הפגישה אתמול עם המשלחת הישראלית נמסר מהקרמלין כי "הנשיא פוטין לא מתכוון להיפגש עם מפקד חיל האוויר הישראלי שנמצא במוסקבה".

עוד באותו נושא

המשבר עם רוסיה: צה"ל הציג את ממצאי תחקיר הפלת המטוס לצבא הרוסי

לכתבה המלאה
משלחת צה"ל בראשות מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ואיתו ראש חטיבת קשרי החוץ, תת-אלוף ארז מייזל, וקצינים מחיל-האוויר, אגף המודיעין וחטיבת המבצעים בפגישה עם מפקד חיל-האוויר הרוסי, בכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה ושל חיל-האוויר הרוסי. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
המשלחת הצבאית הישראלית בפגישה עם המשלחת הרוסית במוסקבה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
סגנית יו"ר הכנסת טלי פלוסקוב בחזית משתתפות הכנס, לצד הנשיא פוטין והיו"ר מטביינקו 21 בספטמבר 2018. כנס נשות אירו-אסיה, מערכת וואלה! NEWS
סגנית יו"ר הכנסת עם הנשיא פוטין/מערכת וואלה! NEWS, כנס נשות אירו-אסיה

בתקיפה האחרונה של חיל האוויר בסוריה, לפי צה"ל, הושמדו מערכות מתקדמות שאותן התכוונה איראן להעביר לארגון הלבנוני. במהלך התקיפה ביום שני הופל מטוס הסיור הרוסי בשוגג על ידי מערכות ההגנה הסוריות.

נתניהו התייחס אתמול לראשונה בקולו למתיחות עם רוסיה ואמר כי שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכי הביע צער בשם ישראל על מותם של 15 אנשי צוות האוויר הרוסי "שמטוסם הופל על ידי אש סורית". נתניהו הבהיר כי לנשיא הרוסי כי "שורש הבעיה זה הניסיון של איראן להשתמש בשטח סוריה להתקפות נגד ישראל ולחימוש אויבינו כמו החיזבאללה וכי עומדת לנו הזכות להגנה עצמית".

(עדכון ראשון: 10:58)

משלחת צה?ל בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין לפניפגישתם עם מפקד חיל האוויר הרוסי ובכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
המשלחת הצבאית הישראלית בפגישה עם המשלחת הרוסית במוסקבה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully