וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר עם רוסיה: צה"ל הציג את ממצאי תחקיר הפלת המטוס לצבא הרוסי

20.9.2018 / 19:53

משלחת צבאית בראשות מפקד חיל האוויר, קיימה מספר מפגשים עם בכירי צבא רוסיה בעקבות התקיפה הישראלית בלטקיה ונפילת המטוס הרוסי. צה"ל הציג את הניסיונות האיראניים להתבססות בסוריה והעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחיזבאללה. הקרמלין: פוטין לא ייפגש עם מפקד חיל האוויר

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

משלחת צה"ל בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, קיימה היום (חמישי) מספר מפגשים עם מפקד חיל האוויר הרוסי ובכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה וכן בכירים בחיל האוויר הרוסי. זאת בניסיון לפתור את המשבר שנוצר בין המדינות לאחר התקיפה הישראלית את מחסני הנשק בלטקיה בסוריה ונפילת המטוס הרוסי.

בפגישות שהתקיימו בהמשך לסיכום בין ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הציגו הקצינים הישראלים לרוסים את תמונת המצב של האירוע בו הופל מטוס רוסי בידי נ"מ סורי וכן את המידע המקדים ועיקרי ממצאי תחקיר צה"ל בנושא. בנוסף, הוצגו הניסיונות האיראניים להתבססות בסוריה והעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחיזבאללה.

מדובר צה"ל נמסר כי "המפגשים התקיימו ברוח טובה והתקיים שיח מקצועי, פתוח ושקוף בנושאים השונים והודגשה חשיבות האינטרסים של שתי המדינות והמשך מימוש מנגנוני מניעת החיכוך". המשלחת הישראלית ממשיכה במפגשים ותשוב ארצה לפנות בוקר, כמתוכנן.

בתום הפגישה נמסר מהקרמלין הערב כי "הנשיא פוטין לא מתכוון להיפגש עם מפקד חיל האוויר הישראלי שנמצא במוסקבה".

עוד בוואלה!NEWS
- "המתווך" של ליברמן והנכד המיוחס: אנשי הצללים של הציבור החרדי
- ארה"ב: שלושה הרוגים ושני פצועים באירוע ירי במרילנד
- ניסיונות חדירה והפגנות ליליות: למה צה"ל מכיל את האירועים בגבול עזה?

משלחת צה?ל בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין לפניפגישתם עם מפקד חיל האוויר הרוסי ובכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"פגישה ברוח טובה". משלחת צה"ל ורוסיה במהלך הפגישה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

בתקיפה האחרונה של חיל האוויר בסוריה, לפי צה"ל, הושמדו מערכות מתקדמות שאותן התכוונה איראן להעביר לארגון הלבנוני. במהלך התקיפה ביום שני הופל מטוס הסיור הרוסי בשוגג על ידי מערכות ההגנה הסוריות. מוקדם יותר קרא משרד החוץ של רוסיה לישראל לספק מידע נוסף על התקרית.

במקביל לפגישת המשלחות הצבאיות במוסקבה, שיגר ראש הממשלה נתניהו איום למזכ"ל חיזבאללה שאמר כי ארגונו ימשיך במשלוחי הטילים המדויקים למרות פעילות ישראל. באיום ישיר למנהיג חיזבאללה אמר נתניהו כי "אם יתעמת אתנו - הוא יקבל מכת מחץ שיתקשה לצאת ממנה".

בנוסף, נתניהו התייחס לראשונה בקולו למתיחות עם רוסיה ואמר כי שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכי הביע צער בשם ישראל על מותם של 15 אנשי צוות האוויר הרוסי "שמטוסם הופל על ידי אש סורית".

נתניהו הבהיר כי לנשיא הרוסי כי "שורש הבעיה זה הניסיון של איראן להשתמש בשטח סוריה להתקפות נגד ישראל ולחימוש אויבינו כמו החיזבאללה וכי עומדת לנו הזכות להגנה עצמית". עם זאת, בדבריו לנשיא פוטין הדגיש נתניהו כי קיימת חשיבות גדולה מאוד לשמר את התיאום הביטחוני בין ישראל ובין רוסיה ולכן לטענתו, מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, נשלח למוסקבה. "מטרת שליחתו היא כפולה האחת,להמשיך להגן על אזרחינו, ומנגד לשמר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות".

עוד באותו נושא

נתניהו באיום ישיר לנסראללה: אם יתעמת אתנו - יקבל מכת מחץ

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך מפגש חוק תנ"ך, מעון רה"מ, ירושלים. מערכת וואלה! NEWS
"איראן משתמשת בשטח סוריה להתקפות נגד ישראל". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully