וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו באיום ישיר לנסראללה: אם יתעמת אתנו - יקבל מכת מחץ

20.9.2018 / 17:43

ראש הממשלה התייחס לאיומי מזכ"ל חיזבאללה, לפיהם ארגונו "ימשיך לקבל טילים מדויקים למרות פעולות ישראל", ואמר: "אני מציע לו לשקול 20 פעם את תגובתו". עוד הוסיף: "הוא יקבל מכה שהוא אפילו לא יכול לדמיין". על המשבר עם רוסיה: נמשיך את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיגר היום (חמישי) איום ישיר בתגובה לאיומי מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, על כך שארגונו ממשיך לקבל טילים מדויקים למרות פעולות ישראל בסוריה. "אם יתעמת אתנו - הוא יקבל מכת מחץ שיתקשה לצאת ממנה", הזהיר נתניהו.

ראש הממשלה, שהתייחס לאיומים בפתח מפגש חוג התנ"ך במעון ראש הממשלה בירושלים, הדגיש כי שמע את דברי הרהב שבאו מהכיוון של חיזבאללה אולם על מנהיג הארגון לשקול את דבריו נוכח תגובת ישראל בשנת 2006 עם פרוץ מלחמת לבנון השנייה. "זה בא מאותו אדם שאמר אחרי 2006 שאם הוא היה יודע מה תהיה תגובת ישראל על חטיפת שלושת חיילינו, הוא היה שוקל פעמיים אם לעשות זאת. אז היום אני מציע לו לשקול לא פעמיים, אלא עשרים פעם, משום שאם הוא יתעמת איתנו, הוא יקבל מכת מחץ שהוא לא יכול אפילו לדמיין אותה".

עוד באותו נושא בוואלה!NEWS:
- נתניהו: אם תכפה עלינו מלחמה - נפעל במלוא הכוח
- בעקבות איומי איראן: מתקני הגרעין בישראל "שודרגו ותוגברו"
- בין האינטרס הישראלי והכבוד הרוסי: מפקד חיל האוויר ינסה לתמרן במוסקבה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך מפגש חוק תנ"ך, מעון רה"מ, ירושלים. מערכת וואלה! NEWS
מציע לנסראללה לשקול את דבריו. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

בהתייחסות ראשונה בקולו למשבר עם רוסיה לאחר תקיפת ישראל בלטקיה והפלת המטוס הרוסיה, אמר ראש הממשלה כי שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכי הביע צער בשם ישראל על מותם של 15 אנשי צוות האוויר הרוסי "שמטוסם הופל על ידי אש סורית".

נתניהו הבהיר כי אמר לנשיא הרוסי "ששורש הבעיה זה הניסיון של איראן להשתמש בשטח סוריה להתקפות נגד ישראל ולחימוש אויבינו כמו החיזבאללה וכי עומדת לנו הזכות להגנה עצמית".

עם זאת, בדבריו לנשיא פוטין הדגיש נתניהו כי קיימת חשיבות גדולה מאוד לשמר את התיאום הביטחוני בין ישראל ובין רוסיה ולכן לטענתו, מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, נשלח למוסקבה. "מטרת שליחתו היא כפולה האחת,להמשיך להגן על אזרחינו, ומנגד לשמר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות".

עוד באותו נושא

נסראללה: ממשיכים לקבל טילים מדויקים - למרות פעולות ישראל

לכתבה המלאה
נאום של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן על מסך בביירות, לבנון, 20 בספטמבר 2018. רויטרס
נסראללה נואם בפני תומכיו בבירות, היום/רויטרס

במקביל ליציאתו של מפקד חיל האוויר למוסקבה, משרד החוץ של רוסיה קרא היום לישראל לספק מידע נוסף על התקרית. מוקדם יותר מסרה שגרירות רוסיה בישראל כי "מוסקבה רואה בפעולות של חיל האוויר הישראלי חסרות אחריות ובלתי ידידותיות". בהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה נכתב כי "הישראלים חשפו את המטוס לסכנה וגרמו למותם של 15 חיילים. רוסיה תנקוט את כל האמצעים הדרושים כדי לשמור על ביטחון כוחותיה".

בתקיפה האחרונה של חיל האוויר בסוריה, לפי צה"ל הושמדו מערכות מתקדמות שאותן התכוונה איראן להעביר לארגון הלבנוני. במהלך התקיפה ביום שני הופל מטוס הסיור הרוסי בשוגג על ידי מערכות ההגנה הסוריות.

בנאום שנשא לרגל יום העשורא, שאותו מציינים השיעים לזכרו של האימאם חוסיין, אמר נסראללה לישראל בנוסף כי "כל המאמצים שלכם למנוע מחיזבאללה להשיג טילים מדויקים נכשלו. הסיפור סגור ולהתנגדות יש טילים מדויקים שיכולים לשנות את המשוואה במלחמה עתידית".

עוד אמר נסראללה, שאתמול הבהיר כי כוחותיו יישארו בסוריה, כי "ישראל יודעת שהטכנולוגיה לבדה לא תספיק להכרעת המלחמה. האלמנט האנושי הפך להיות מאוד חשוב". לדבריו, נקודות התורפה של ישראל רבות ו"היא מודעת לנקודות החוזקה שלנו. ישראל חוששת מכל מלחמה באזור, במיוחד עם לבנון, ומודעת שלכל מלחמה יהיו השלכות גדולות שלהן היא לא ציפתה מעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully