וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אם תכפה עלינו מלחמה - נפעל במלוא הכוח

20.9.2018 / 14:10

ברקע המשבר עם רוסיה בשל הפלת המטוס, אמר ראש הממשלה כי "עלינו לעשות כל מאמץ למנוע מלחמה" אולם הוסיף כי "מבקשי נפשנו מובלים היום על ידי איראן ומחובתנו להגן על עצמנו". רוסיה: על ישראל לספק מידע נוסף על התקרית

צילום: ניב אהרונסון ורוני כנפו, עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי תיכפה מלחמה על ישראל היא תפעל במלוא הכוח "נגד מבקשי נפשנו". זאת ברקע המשבר עם רוסיה בשל הפלת המטוס הרוסי במהלך התקיפה של ישראל בלטקיה ביום שני.

בטקס אזכרה לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל הוסיף נתניהו כי "מבקשי נפשנו, מובלים היום במזרח התיכון, בראש ובראשונה על ידי איראן, ובתוקפנותה הקוראת בגלוי להשמדת ישראל. מחובתנו להגן על עצמנו מפני סכנה זו. כך נוסיף לעשות".

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו לפוטין: מביעים צער על התרסקות המטוס, אך האחריות על סוריה
דיווח: מחסני תחמושת הותקפו בלטקיה
אסד שלח מכתב תנחומים לפוטין: ישראל אחראית להפלת המטוס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה השבועית בלשכתו בירושלים 16 בספטמבר 2018. רויטרס
"מחובתנו להגן על עצמנו". נתניהו בישיבת ממשלה, שני/רויטרס

בשל התקרית מול מוסקבה, שרואה בירושלים אחראית לתאונה שבה הופל בשוגג מטוס סיור עם 15 אנשי צוות על ידי צבא סוריה, יצא היום מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין למוסקבה על מנת להציג את תחקיר האירוע. במקביל, משרד החוץ של רוסיה קרא לישראל לספק מידע נוסף על התקרית.

מוקדם יותר מסרה שגרירות רוסיה בישראל כי "מוסקבה רואה בפעולות של חיל האוויר הישראלי חסרות אחריות ובלתי ידידותיות". בהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה נכתב כי "הישראלים חשפו את המטוס לסכנה וגרמו למותם של 15 חיילים. רוסיה תנקוט את כל האמצעים הדרושים כדי לשמור על ביטחון כוחותיה".

עוד באותו נושא

אסד שלח מכתב תנחומים לפוטין: ישראל אחראית להפלת המטוס

לכתבה המלאה
טילים בשמי לטקיה - תיעוד: מחסני תחמושת עולים בלהבות. אתר רשמי
תיעוד מהתקיפה בסוריה/אתר רשמי

מוקדם יותר הבוקר התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן, לנושא בריאיון לתוכנית "דקלסגל" בגלי צה"ל. "לא שופטים אדם בשעת צערו - אפשר להבין את הרוסים. המטוס הופל על ידי אנשים לא אחראיים במערך ההגנה האווירית הסורי, שירו כאשר מטוסי צה"ל כבר חזרו לשטח ישראל".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס גם הוא לתקרית, בהשקת תערוכת "צה"ל שלנו", ואמר כי "לצערנו פגעו כוחות סוריים בכלי טיס רוסי, ואנו משתתפים בצער המשפחות והצבא הרוסי".

(עדכון ראשון: 09:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully