וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות איומי איראן: מתקני הגרעין בישראל "שודרגו ותוגברו"

20.9.2018 / 10:33

מנהל הוועדה לאנרגיה אטומית, תא"ל זאב שניר, אמר את הדברים בנאומו בוועידה השנתית של סבא"א בערב יום הכיפורים. בנאומו נמנע מלציין את שמותיהם המפורשים של הכורים הגרעיניים בדימונה ובנחל שורק ואף לא אזכר את חיזבאללה, אלא רק את שלוחי איראן

עריכה: יוסי אלטר

מתקני הגרעין בישראל "שודרגו ותוגברו" בעקבות איומי איראן ובאי כוחה לתקוף אותם - כך טען מנהל הוועדה לאנרגיה אטומית, תת-אלוף במילואים זאב שניר. בנאום בוועידה השנתית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בווינה, ערב יום הכיפורים, נמנע שניר מציון שמותיהם המפורשים של הכורים הגרעיניים בדימונה ובנחל שורק ואף לא אזכר את חיזבאללה, אלא רק את שלוחי איראן, אך כוונתו היתה ברורה. לדבריו, המתקנים חוזקו בהתאם לתקנות הבטיחות של סבא"א "ויעמדו בכל התקפה".

הכור בדימונה נמצא על מפת המטרות של חיל האוויר המצרי ושל מטוסי ביון אמריקנים וסובייטיים כבר בשנות ה-60. במלחמת עיראק ב-1991 ניסה סדאם חוסיין לפגוע בכור בטילים בעלי ראשי אבן. בישראל מניחים שככל שיגדל הדיוק של טילי חיזבאללה, ובהמשך של חמאס, יגברו המאמצים לטווח את הכור. ישראל מרבה לאיים בתקיפת התשתית הגרעינית באיראן.

עוד בוואלה! NEWS:
אסד שלח מכתב תנחומים לפוטין: ישראל אחראית להפלת המטוס
האחריות כולה על רוסיה: כשטיליה של המעצמה שוגרו נגד עצמה
נתניהו לפוטין: מביעים צער על התרסקות המטוס, אך האחריות על סוריה

גנרל רוסי: תכננו להפציץ את הכור בדימונה ב-67'. GettyImages
הכור בדימונה/GettyImages

שניר, לשעבר ראש להק ציוד בחיל האוויר וראש האגף לאמצעים מיוחדים (אמ"ם) במערכת הביטחון, טען שאיראן חתרה - לפני ההסכם עם המעצמות ב-2015 - להשיג נשק גרעיני. הוא הסתייג ממהלכי איראן ומדינות ערב בוועידות סבא"א לדון בתוכנית הגרעין של ישראל, אך נמנע מלהכחיש או לאשר שלישראל יש נשק גרעיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זאב שניר. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
הודיע על שדרוג הגנה. שניר/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף חזר וטען לאחרונה, בעקבות קריאת הכור בדימונה על שם שמעון פרס, בנאום לוחמני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שישראל מחזיקה בעשרות ראשי-קרב גרעיניים. העמדה האמריקנית הרשמית, שפי שהוצגה עוד במסמכי ממשל קרטר בשנות ה-70, היא שאין לאמריקנים "מידע מלא" על מצב התוכנית הגרעינית הישראלית, אך שלהערכת וושינגטון בידי ישראל טכנולוגיה המאפשרת לה להשיג נשק כזה, "אם טרם עשתה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully