וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סעודיה רכשה מישראל מערכת "כיפת ברזל" בתיווך אמריקני

אתר "אל-חליג' אונליין" הפועל מהמפרץ דיווח מפי גורמים דיפלומטיים בכירים כי העסקה בוצעה אחרי פגישות משולשות בוושינגטון בין הצדדים. עוד דווח כי סעודיה פועלת להגיע לשיתוף פעולה צבאי עם ישראל הכולל החלפת מידע וקניית נשק. במשרד הביטחון מכחישים

עריכה: יאיר דניאל

ערב הסעודית קנתה מישראל את מערכת כיפת ברזל - כך דווח היום (חמישי) באתר "אל-ח'ליג' אונליין" הפועל מהמפרץ. גורמים דיפלומטיים בכירים מהמפרץ ששוחחו עם האתר אמרו כי העסקה בוצעה במהלך פגישות משולשות סודיות בוושינגטון בין סעודיה וישראל.במשרד הביטחון מכחישים את הדיווח.

על פי ההערכות בית המלוכה רוצה להתקרב לישראל ולגבש הסכמות בנוגע לשיתוף פעולה צבאי הכולל החלפת מידע וקניית נשק מישראל בצורה פומבית, בדומה לעסקאות שמבצעת עם איחוד האמירויות.

עוד בוואלה! NEWS
"לא הייתי עושה את זה שוב": לוחם מגלן שנפצע בתאונה מדבר לראשונה
"הסכנה עומדת בדלת": הוריקן פלורנס מתקרב - דיווח מיוחד מארה"ב
12 עדויות נוספות של נשים נגד יועצו של נתניהו; קיז: "האשמות שגויות"

טיל יירוט נורה ממערכת כיפת ברזל באזור אשדוד במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
מערכת כיפת ברזל/רויטרס

לפי אותם גורמים דיפלומטים המצוטטים באתר, בתחילת השיחות ישראל סירבה למכור את המערכת למדינה ערבית בטענה כי הדבר יסכן את ביטחונה ומנוגד לאינטרסים שלה באזור. אולם לאחר התערבות וושינגטון הסכימה לעסקה.

ההערכות הן כי סעודיה תשלם עבור העסקה עשרות מיליוני דולרים ותחתום על התחייבויות מול ארצות הברית כי המערכת לא תהווה סיכון לביטחון ישראל ובני בריתה באזור בטווח הזמני הקרוב והרחוק.

עוד מסרו המקורות כי ככל הנראה העסקה תצא לפועל בחודש דצמבר הקרוב וכי מערכת כיפת ברזל ראשונה תגיע לריאד ותוצב בגבול עם תימן זאת בשל כמות הטילים שהחות'ים משגרים לסעודיה. בנוסף סעודיה תערוך ניסוי בשטחה לבדיקת המערכת - שאם יצליח יתנהלו שיחות עם ישראל לרכישת מערכות צבאיות נוספות.

עוד באותו נושא

בריאיון נדיר – איזנקוט פתח לסעודים את "קודש הקודשים הישראלי"

לכתבה המלאה
גדי איזנקוט. ראובן קסטרו
אמר שלסעודיה וישראל יש יחסים משותפים. איזנקוט/ראובן קסטרו

בריאיון שקיים הרמטכ"ל גדי איזנקוט עם העיתון הסעודי "אילאף" בנובמבר האחרון אמר כי "לסעודיה ולישראל יש אינטרסים משותפים בהתנהלות מול איראן", והוסיף כי טהראן מתכננת להשתלט על המזרח התיכון דרך עיראק לסוריה וללבנון, ודרך המפרץ מבחריין לתימן ועד הים האדום.

במהלך הריאיון אמר הרמטכ"ל כי בנושא האיראני יש הסכמה ישראלית-סעודית שלא הייתה מעולם. לדבריו, "צריך למנוע את התוכנית האיראנית, וקיימת תקווה שזה יקרה אחרי הצהרותיו של טראמפ שהדגיש כי אסור לאפשר לאיראן לפתח את תוכנית הטילים שלה ולהתבסס בסוריה ועיראק".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully