וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל בריאיון לעיתון סעודי: יש הסכמה בינינו בנושא האיראני

פואד סלאמה

16.11.2017 / 16:52

בריאיון ראשון לכלי תקשורת ערבי, אמר איזנקוט כי לישראל ולסעודים יש אינטרסים משותפים, והכחיש כי צה"ל מתכוון לתקוף את חיזבאללה. הרמטכ"ל התריע כי האיראנים מתכננים להשתלט על המזרח התיכון בשני צירים שונים: "לא נקבל התבססות בסוריה ממערב לכביש דמשק - סווידא"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הרמטכ"ל גדי איזנקוט התראיין היום (חמישי) לראשונה לכלי תקשורת ערבי – העיתון הסעודי "אילאף". איזנקוט אמר כי "לסעודיה ולישראל יש אינטרסים משותפים בהתנהלות מול איראן", ואמר כי טהראן מתכננת להשתלט על המזרח התיכון בשני צירים שיעים: דרך עיראק לסוריה וללבנון, ודרך המפרץ מבחריין לתימן ועד הים האדום.

"אנו דורשים כי חיזבאללה, איראן והמליציות שלה ייסוגו מסוריה", אמר איזנקוט, "אמרנו באופן שקט וסודי כי לא נקבל התבססות איראנית בסוריה באופן כללי ובמיוחד התבססות מערבית לכביש דמשק – סווידא. לא נאפשר שום נוכחות אירנית, הזהרנו אותם גם מבניית מפעלים ובסיסים צבאיים". הוא אמר כי מצבה של ישראל כיום נמצא בשיאו מבחינה צבאית ויכולות מאז קום המדינה.

"צריך למנוע את התוכנית האיראנית, וקיימת תקווה שזה יקרה אחרי הצהרותיו של טראמפ שהדגיש כי אסור לאפשר לאיראן לפתח את תוכנית הטילים שלה ולהתבסס בסוריה ועיראק. אני רואה בזאת בשורה לאזור. בנושא האיראני יש הסכמה ישראלית-סעודית שלא הייתה ביניו מעולם".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בראיון לוואלה! NEWS, 18 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
"לא מתכוונים לתקוף את חיזבאללה". איזנקוט/ראובן קסטרו

לדברי איזנקוט, ישראל אינה מתכוונת לתקוף את חיזבאללה, ומנגד היא "לא תקבל אף איום אסטרטגיה נגדה". הוא העריך כי ישנה לאחרונה עייפות במוסדות חיזבאללה, בגלל המלחמה בסוריה.

"המצב בלבנון מורכב והתפטרותו של חרירי מפתיעה, אך אני רואה כי חיזבאללה מתחיל להרגיש בלחץ הכלכלי ונכנס למצוקות כלכליות גדולות. מעמדו של הארגון בירידה, הרחוב בלבנון מותח ביקורת ומחולל מהומות בדאחייה בבירות. זה דבר שלא ראינו לפני".

הוא הכחיש כי ישראל תומכת בג'בהת א-נוסרה, ואמר כי הארגון ומקביליו הם אויבים של ישראל באותה מידה כמו הארגון המדינה האסלאמית (דאעש). "צה"ל עוזר לאזרחים בגולן, עזרה רפואית וגם עוזר לדרוזים כאחים - רק מבחינה הומנית".

שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר אמר היום בריאיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ארצו פועלת בתגובה לתוקפנות איראן באזור וכי המסר העיקרי שלה לאיראן הוא "עד כאן". אל-ג'ובייר קרא בנוסף לחיזבאללה להתפרק מנשקו "כדי לזכות בלגיטימציה פוליטית בלבנון".

(עדכון ראשון: 14:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully