וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האזנות בכל העולם": הקצין שעשוי להפיל את ארגוני הפשע מעיד בפרשה 512

13.9.2018 / 11:45

י', ששמו נאסר לפרסום לאחר שהפך ליעד עבור ארגוני הפשיעה בישראל, שב ארצה לאחר שעבר לשרת כנציג המשטרה בחו"ל. בעדותו סיפר י' על האזנות הסתר שביצעו ברחבי העולם ועל חתימת הסכם עד המדינה עם א'

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

י', אחד מקציני המשטרה המאוימים בישראל, החל הבוקר (חמישי) להעיד בפרשה 512 בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בפתח עדותו סיפר י' על חקירת הפיצוץ ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בשנת 2011. "ביצענו האזנות סתר בכל העולם", תיאר את העבודה על תיק הרצח. עוד סיפר הקצין י' על הסכם עד המדינה שנחתם עם א' בברזיל בשנת 2015.

"בנינו מפה והגענו לעשרות חשודים", סיפר. "חמישה לא היו בחיים וחמישה היו בבתי כלא. הבנו שברגע שנציג את החומר הם ישתפו פעולה בחקירה כיוון שהיו מנותקים מהארגון, ונצליח לגייסם כעדי מדינה".

במהלך עדותו בפרשה 512, שבה הועמדו לדין כמעט כל בכירי ארגוני הפשיעה במדינה - בהם האחים מאיר ואיציק אברג'יל, מוטי חסין ואבי רוחן, סיפר י' על ארבעה חשודים - א', צ', כ ובנו של א'. "כששמענו בהתחלה את שמו של צ' לא האמנו שהוא קשור", אמר י'. "אבל כשהתחלנו לחקור הבנו שהוא זה שבנה את המטענים ושלמרות גילו הם ניצלו אותו".

עוד משחזר י' איך גויס א' לעד מדינה "הוא סימן לנו שהוא רוצה לדבר לא בחדר החקירה כי הוא פחד. הסתרתי מכשיר הקלטה ויצאתי איתו".

עוד בוואלה! NEWS:
מפלצת במהירות 220 קמ"ש: ארה"ב נערכת להוריקן פלורנס ההיסטורי
דוח האו"ם: אסד אחראי לשלוש מתקפות כלור השנה
צירוף אלוף ושידורים ישירים: כך צריכה להיראות הוועדה למינוי בכירים

דיון - בפרשה 512, (עדות של רפק י' איימת העולם ה תחתון) מחוזי, תל אביב. מערכת וואלה! NEWS
"בנינו מפה והגענו למספר חשודים". הקצין י' העד המרכזי בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS

שמו של הקצין, בדרגת רב פקד, נאסר לפרסום, זאת משום שהוא מוגדר כבר זמן כמי שיש חשש לניסיונות לפגוע בו, ולו בשל החקירות הרגישות שהוביל נגד ראשי עולם הפשע בישראל.

לאחרונה מילא רפ"ק י' תפקיד רגיש כנציג משטרת ישראל באחת מבירות העולם, אולם גם שם הצליח לגרום לכאב ראש בקרב ארגוני הפשיעה הישראלים. זאת בין היתר, כשהוביל יחד עם יחידה משטרתית מקומית פענוח רצח בידי שני חשודים, שהופעלו על ידי ארגון פשיעה משמעותי באזור המרכז.

עוד באותו נושא

פרשה 512: הסדרי טיעון עם מוטי חסין ומאיר אברג'יל

לכתבה המלאה
עד מדינה מעיד בפרשה 512 מחוזי תל אביב 7 באפריל 2017. מגד גוזני
עשוי למצוא עצמו מורשע. יצחק אברג'יל בבית המשפט/מגד גוזני

רפ"ק י' שירת בעבר בימ"ר מרכז והוביל חלק משמעותי מהחקירה בתיק 512. הוא היה אחראי לגיוס חלק מששת עדי המדינה בפרשה והעדות שלו תהיה האחרונה בין עדי התביעה. לשם עדותו שב הקצין לישראל והיום הוא צפוי להתייצב בבית המשפט, כשסביבו טבעת אבטחה כבדה של המשטרה ומשמר בתי המשפט.לעדותו משמעות רבה שכן לאחרונה דחתה הפרקליטות את הכוונה להגיע להסדרי טיעון עם מרבית הנאשמים שבראשם איציק אברג'יל, שעשוי למצוא את עצמו בתום ההליך המשפטי מורשע בארבע מעשי רצח.

עד מדינה מעיד בפרשה 512 מחוזי תל אביב 7 באפריל 2017. מגד גוזני
שמו של הקצין שמעיד אסור בפרסום. העבריין מוטי חסין בבית המשפט/מגד גוזני
  • עוד באותו נושא:
  • פרשה 512

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully