וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת במהירות 220 קמ"ש: ארה"ב נערכת להוריקן פלורנס ההיסטורי

12.9.2018 / 9:23

טראמפ חתם על צווי חירום בכמה מדינות שבחוף המזרחי לקראת פגיעה של הסופה האימתנית בלילה שבין חמישי לשישי. "אנחנו מתכוננים להרס רב", הזהירו ברשויות, שצופות גשמים עזים ושיטפונות קשים

צילום: רויטרס

בחלקו הדרומי של החוף המזרחי של ארצות הברית נערכים התושבים וכוחות החירום להגעתו של ההוריקן "פלורנס" בלילה שבין חמישי לשישי. מושל מדינת קרוליינה הצפונית הזהיר מפני שיטפונות קטלניים, ויותר ממיליון אזרחים התבקשו להתפנות מבתיהם.

הסופה, שעוצמתה היא 4 מתוך 5 דרגות, בדרך לחופי ארצות הברית במהירות של יותר מ-220 קמ"ש, ולהביא עמה רוחות וגלי ענק. המרכז לחיזוי הוריקנים במיאמי הזהיר כי הגשמים העזים יגיעו לעומק היבשה ויגרמו להצפות רבות. הרשות הלאומית לחיזוי הוריקנים הזהירה כי הסופה הולכת ומתחזקת, והיא צפויה להמשיך ולהתחזק בהמשך השבוע.

"הסופה הזו היא מפלצת", אמר מושל קרוליינה הצפונית רוי קופר. "זה הוריקן בקנה מידה היסטורי, הוא מסכן חיים ויביא למדינה ימים על גבי ימים של גשם", הזהיר. זו הסופה החזקה ביותר שתפגע במדינה זה יותר מ-60 שנה.

עוד בוואלה! NEWS:
17 שנה לאסון התאומים: ארה"ב זוכרת את 3,000 הקורבנות
דיווח: ארה"ב חושדת שרוסיה אחראית לתקיפות המסתוריות בקובה וסין
הוארך מעצר החשודים בהצתת שמורת עינות צוקים: "לא הדלקנו אש"

תושב העיר גארדן ביץ' סיטי, קרוליינה הדרומית, ארה"ב, אוסף שקי אורז לקראת הוריקן פלורנס, 11 בספטמבר 2018. רויטרס
תושב עיר גארדן ביץ' סיטי מפזר שקי אורז בסמוך לביתו, אתמול/רויטרס
חוף הים בעיר גארדן ביץ' סיטי, קרוליינה הדרומית, ארה"ב, לקראת הוריקן פלורנס, 11 בספטמבר 2018. רויטרס
גלים בגובה 3.7 מטר. הטיילת בגארדן ביץ' סיטי/רויטרס

גם המדינות השכנות, קרוליינה הדרומית וורג'יניה, הורו לאזרחים רבים להתפנות מבתיהם שבאזורי החוף. עומסי תנועה הורגשו בכמה כבישים ראשיים בקרוליינה הדרומית, בעקבות האזרחים שהתפנו מביתם.

הנשיא דונלד טראמפ חתם על צווי חירום פדרליים עבור שתי הקרוליינות, שיקבלו סיוע ומשאבים מהממשל כדי להתמודד עם הסופה, החזקה ביותר שאיימה השנה על שטחה היבשתי של ארצות הברית. מצב חירום הוכרז על ידי הרשויות במדינות קרוליינה הדרומית והצפונית, וירג'יניה, מרילנד ומחוז קולומביה, שם שוכנת הבירה וושינגטון.

טראמפ זכה לביקורת רבה אחרי שטען כי הטיפול של הממשל הפדרלי בהוריקן "מריה", שהחריב את פורטו ריקו בשנה שעברה, היה "נהדר". בסופה נהרגו קרוב ל-3,000 איש, רבים מהם בשל פגיעה חמורה בתשתיות ומערכת בריאות לקויה.

היערכות להוריקן פלורנס בארצות הברית  - 10 ספטמבר 2018. AP
עין הסערה מהחלל/AP

בנוסף להצפות בחוף שיוכה בגלים בגובה של עד 3.7 מטרים, "פלורנס" עשויה להמטיר עשרות סנטימטרים של גשם. "הסופה הזו הולכת לפגוע ישירות בחוף שלנו", הזהיר ג'ף ביירד, מהרשות הפדרלית לניהול מצבי חירום. "אנחנו מתכוננים להרס רב".

הרשויות בארצות הברית חוזות כי ערים שבסמוך אליהן תעבור הסופה ינותקו מחשמל למשך ימים רבים בעקבות קריסת קווי חשמל. צוותי חירום לתיקון רשתות חשמל נשלחו מבעוד מועד לאיזור שבו צפויה פלורנס לחלוף. צוותי מומחים עוסקים בהכנתם של 16 כורים גרעיניים בשלוש המדינות הדרומיות. תחנות כוח שנמצאות במסלול פגיעה ישיר בידי ההוריקן ייסגרו לחלוטין ופעילותם תיפסק.

נשיא ארה"ב טראמפ מקבל עדכונים על הסופה פלורנס, 11 בספטמבר 2018. רויטרס
טראמפ מקבל תדרוך על הסופה, אתמול/רויטרס

הצלב האדום האמריקני שלח מאות מעובדיו לאיזור ובתי חולים אחדים העבירו חולים במצב קשה לבתי חולים מרוחקים יותר. גם במפעל מטוסי בואינג בקרוליינה הדרומית נערכו לסופה וסגרו את שערי המפעל, כך גם מפעל חברת הרכב "וולבו", הפועל במדינה.

"אני מפחדת שנתמודד עם כמות אדירה של גשם", סיפרה קרול טרונג'יר, תושבת העיר וילמינגטון שבקרוליינה הצפונית. "אני מפחדת ממה שהשיטפון יעשה לבית שלי ולעיר שלי". היא סיפרה כי הקיפה ביחד עם בעלה את ביתם בשקי חול, והזמינה חדר בבית מלון מרוחק והצטיידה בבקבוקי יין. "מה עוד אנחנו יכולים לעשות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully