וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 שנה לאסון התאומים: ארה"ב זוכרת את 3,000 הקורבנות

ברחבי ארצות הברית מציינים את אירועי ה-11 בספטמבר שעיצבו מחדש את המדיניות ואת חיי היומיום האמריקניים. רק השנה התמודדו בניו יורק עם שני אירועי טרור. הנשיא טראמפ ורעייתו יחנכו אתר זיכרון חדש בפנסילבניה

דונלד טראמפ בטקס לזכר הפיגועים ב-11 בספטמבר בפנסילבניה. AP
טראמפ ורעייתו בטקס לזכר טיסת יונייטד 93 בפנסילבניה/AP

ארצות הברית מתייחדת היום (שלישי) עם זיכרון הרוגי אירועי ה-11 בספטמבר בטקסים, מיזמים התנדבותיים ובחניכת אתר הנצחה חדש לזכר הקורבנות. אלפים מקרובי קורבנות האסון, שורדים, מחלצים ואזרחים נוספים צפויים להשתתף בטקס המרכזי לציון 17 שנים למתקפת הטרור שיתקיים במרכז הסחר העולמי בניו יורק.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס ציינו את יום הזיכרון בשני אתרים נוספים בהם נחטפו המטוסים שהתרסקו ב-11 בספטמבר 2001, במתקפת הטרור הקטלנית ביותר אי פעם על אדמת ארצות הברית. כמעט 3,000 איש נהרגו בפיגועים שהשפיעו באופן משמעותי על המדיניות ועל הפוליטיקה האמריקניים.

טראמפ השתתף ביחד עם רעייתו בטקס בפנסילבניה לזכר נוסעי טיסת יונייטד 93. "הם עלו על הטיסה כזרים, אך הם נשארו מאוחדים כגיבורים לנצח. השדה הזה הוא זיכרון להגנת אמריקה. האנדרטה כאן היא מסר לעולם: אמריקה לעולם לא תהייה נתונה לרודנות".

11 בספטמבר 2001, אסון התאומים, ניו יורק. AP
אסון שעיצב מחדש את מדיניות ארה"ב/AP

הנשיא טראמפ ורעייתו מלאניה צפויים להגיע אל "מגדל הקולות", אנדרטה חדשה לזכר הקורבנות שנחנכה ביום שבת בשדה סמוך לעיר שאנקסוייל בפנסילבניה. בנאומו בטקס הזיכרון בשנה שעברה הזהיר טראמפ את הארגונים הקיצוניים ואמר כי "אמריקה לא יכולה להיות מאוימת". סגן הנשיא פנס ישתתף בטקס בבניין הפנטגון.

הטקסים מתקיימים לאחר שנה שבה היו שני פיגועים בעיר הגדולה ביותר בארצות הברית. באוקטובר משאית דרסה למוות שמונה אנשים בנתיב אופניים בניו יורק, במרחק כמה בניינים בלבד ממרכז הסחר העולמי. בחודש דצמבר, במעבר הולכי רגל בתחנת הרכבת התחתית הצמודה לכיכר טיימס סקוור, ניסה חשוד להניח מטען צינור. הרשויות מסרו כי החשודים בשני האירועים הושפעו מארגון המדינה האסלאמית (דאעש).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דונלד טראמפ בטקס לזכר הפיגועים ב-11 בספטמבר בפנסילבניה. AP
טראמפ ורעייתו באתר ההנצחה בפנסילבניה/AP
שוטר מרכין ראש לזכר קורבנות אסון התאומים, 11 בספטמבר 2017. רויטרס
שוטר מרכין ראש לזכר הקורבנות בשנה שעברה/רויטרס

אירועי ההנצחה מתקיימים השנה על רקע סבבי בחירות האמצע ברחבי ארצות הברית. עם זאת, נעשים מאמצים להפריד את אירועי הזיכרון מהפוליטיקה והמועמדים התבקשו שלא לעסוק בתעמולת הבחירות ביום זה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully