וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חוקר המעורבות הרוסית בבחירות יקבל את תשובותיו של טראמפ בכתב

5.9.2018 / 3:07

לאחר מגעים שנמשכו כתשעה חודשים, ב"ניו יורק טיימס" פורסם כי מולר הסכים לקבל את תשובות נשיא ארה"ב ולא בטוח שיזמנו לריאיון. למרות שאינו חשוד לפי שעה, יועציו המשפטיים של טראמפ לוחצים עליו שלא יופיע בפני ראש ה-FBI לשעבר מחשש שעדותו תסבך אותו בפלילים

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

רוברט מולר, החוקר המיוחד הבוחן את התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הודיע כי יסכים לקבל מטראמפ תשובות בכתב לחלק מן השאלות שהוא מעוניין להציג בפניו - כך דווח הלילה (רביעי) לראשונה בניו יורק טיימס. צוות היועצים המשפטיים של טראמפ וצוותו של מולר מנהלים מגעים מאז חודש ינואר לגבי האופן שבו יצטרך הנשיא להשיב לשאלות החוקר המיוחד.

רשימת השאלות שנשלחו לצוות של טראמפ היא מצומצמת ואינה כוללת את סוגיית החשד לשיבוש חקירה שמולר בוחן. לא ברור אם משמעות הדבר היא כי מולר עדיין עומד על כך שיראיין את הנשיא בנושא במפגש ביניהם, או שויתר על הדרישה לראיין את הנשיא. ההערכות הן כי המכתב של מולר יכול להצביע על כך שגם אם ראיון יתקיים, הוא יהיה ממוקד וקצר יותר ממה שהחוקר המיוחד רצה תחילה.

עוד בנושא:
קשירת קשר והעלמת מס: נפתח המשפט של מנהל קמפיין טראמפ לשעבר
פייסבוק: חשפנו מתקפה מתואמת להשפיע על הבחירות בארה"ב
פרקליטו של טראמפ: קנוניה היא אינה עבירה פלילית

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על הבנות להסכם סחר חדש עם מקסיקו בבית הלבן, 27 באוגוסט 2018. AP
לא התנגד למסור עדות. טראמפ/AP

טראמפ אינו מוגדר כרגע חשוד בפלילים אלא "נושא לחקירה", כלומר אדם שמעשיו נבדקים על ידי חבר מושבעים. עם זאת, אדם שהוא נושא לחקירה יכול להפוך לחשוד בעקבות התשובות שהוא מוסר במהלך עדותו, ולכן חלק מיועציו המשפטיים של הנשיא סבורים שעליו לסרב לראיון.

אמש פורסם בוושינגטון ספרו החדש של בוב וודוורד, ובו התייחסות נרחבת גם לנושא החקירה של מולר. לפי הספר, יועצו המשפטי לשעבר, ג'ון דווד, ניסה לשכנע את טראמפ שלא להעיד. "אל תעיד. זה או זה, או בגדי אסיר", הוא אמר לנשיא. לפי הספר, הנשיא הגיב על כך כשאמר: "אני אהיה עד טוב", אך דווד השיב לו: "אתה לא תהיה עד טוב, אני חושב שאני לא יכול לעזור לך", והודיע על התפטרותו. הלילה פרסם דווד הודעה בה הכחיש את הדברים שיוחסו לו בספר.

עוד באותו נושא

דיווח בארה"ב: מולר מחדש את המאמצים לראיין את טראמפ

לכתבה המלאה
דיווח CNN: החוקר המיוחד בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות האמריקניות, רוברט מולר, גבה עדות מראש ה-FBI המודח, ג'יימס קומי. אתר רשמי
מולר/אתר רשמי

בחודש מאי דווח כי מולר הזהיר את עורכי הדין של טראמפ כי אם לא יסכימו לתאם מועד בו יוכל לראיין את הנשיא, הוא ישלח לו זימון מחייב להופעה בפני חבר מושבעים. השיחה המתוחה בין הצדדים התקיימה במהלך חודש מרץ, כשיועציו המשפטיים של הנשיא אמרו לחוקר המיוחד כי מבחינה חוקית אין לו חובה להתייצב בפניהם.

יועצו המשפטי לשעבר של הנשיא, ג'ון דווד, זעם על האיום המרומז של מולר ואמר לו, לפי דיווח בוושינגטון פוסט: "זה לא משחק. אתה מתעסק פה עם העבודה של נשיא ארצות הברית". בסופו של דבר הסכים צוותו של מולר לספק לעורכי הדין של טראמפ רשימת נושאים אפשריים לראיון, ומהם גיבשו היועצים המשפטיים רשימה של 49 שאלות אפשריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully