וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשירת קשר והעלמת מס: נפתח המשפט של מנהל קמפיין טראמפ לשעבר

31.7.2018 / 21:10

כתב האישום נגדו כולל 32 סעיפים, בהם עשרות מיליוני הדולרים שקיבל מנפורט מנשיא אוקראינה לשעבר ינוקוביץ'. ההערכה בוושינגטון היא שכתב האישום החמור מהווה מנוף לחץ עליו כדי שיגיע להסדר טיעון עם צוותו של החוקר המיוחד רוברט מולר. מנפורט כופר באישומים נגדו

מנהל קמפיין טראמפ לשעבר פול מנפורט מחוץ לבית המשפט, 23 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
לא נרשם כסוכן של מדינה זרה. מנפורט מחוץ לבית המשפט, פברואר/רויטרס, רויטרס

משפטו של פול מנפורט, ששימש כמנהל קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות בשנת 2016, נפתח היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי באלכסנדריה שבמדינת וירג'יניה בארצות הברית.

כתב האישום נגדו כולל 32 סעיפים הקשורים בהלבנת כספים, העלמת מסים, שיבוש הליכי משפט, קשירת קשר נגד ארצות הברית ואי הצהרה על חשבונות פיננסיים בבנק זר. בנוסף לכך, הוא מואשם בכך שנמנע מלהירשם כסוכן זר על אף שעבד עבור נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור ינוקוביץ'.

בליבת כתב האישום עשרות מיליוני הדולרים שקיבל מנפורט מנשיא אוקראינה לשעבר ינוקוביץ' עבור עבודת ייעוץ ושתדלנות (לובי) שעשה למענו. מדובר בשורת עבירות שמצטברות באופן פוטנציאלי לעשרות שנים בבית הסוהר.

מנפורט כופר באישומים נגדו, ועורך דינו כינה אותם "מגוחכים". נגד מנפורט יתנהלו שני משפטים נפרדים, כאשר עבירות המס ידונו כאמור בבית המשפט בווירג'יניה, סמוך לבית מגוריו, ואילו המשפט בנוגע להלבנת הכספים בבית משפט בוושינגטון הבירה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: הביון האמריקני הבחין בסימני פיתוח טילים בצפון קוריאה| צפו
לראשונה מתחילת טרור ההצתות: בלון תבערה אותר בבאר שבע
טראמפ: "אפגש עם רוחאני בכל זמן שירצה - ללא תנאים מוקדמים"

ריק גייטס, עוזר לשעבר בקמפיין טראמפ, מחוץ לבית המשפט לאחר חתימת על הסדר טיעון עם התובע המיוחד רוברט מולר, 23 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
הסכים לשתף פעולה "בכל עניין" עם צוותו של מולר. גייטס/רויטרס, רויטרס

העבירות שבהן נאשם מנפורט אינן קשורות להתערבות רוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. למרות זאת, ההערכה הרווחת בוושינגטון היא כי כתב האישום החמור מהווה מנוף לחץ עליו כדי שיגיע להסדר טיעון עם צוותו של החוקר המיוחד רוברט מולר ויספר את הידוע לו. מנפורט לקח חלק בפגישה במגדלי טראמפ ביוני שנת 2016 בין בכירי המטה של טראמפ ובין גורמים רוסים שהציעו מידע מכפיש על הילרי קלינטון, וכן ניהל קשרים עם אולג דריפסקה, אוליגרך המקורב לפוטין.

מנפורט לא מראה סימנים לכך שהוא מעוניין לשתף פעולה עם צוות החוקרים ולנסות להשיג עסקה מקלה. שותפו של מנפורט, ריק גייטס, משתף פעולה עם החוקרים. השופט בתיק המתנהל בווירג'יניה, תומאס אליס מתח ביקורת על התובעים ואמר כי הם משתמשים בתיק לשם הפעלת לחץ על מנפורט, כדי שימסור עדויות שיוכלו לסבך את הנשיא טראמפ.

"לא באמת אכפת לכם מעבירות ההונאה של מנפורט", אמר השופט בדיון המוקדם שנערך לפני כמה שבועות. "אכפת לכם מהמידע שמנפורט יכול לספק לכם, אשר יתייחס לטראמפ ויוביל לתביעה או הדחתו", הוסיף. עם זאת, אליס פסק כי צוות החוקרים של מולר "עקב אחרי הכסף אשר שולם בידי גורמים רשמיים פרו-רוסיים", מה שנכנס תחת ההגדרה שקיבל מולר מסגן שר המשפטים רוד רוזנשטיין.

עוד באותו נושא

"מנהל קמפיין טראמפ לשעבר שילם 2 מיליון אירו לקידום נשיא אוקראינה"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ופול מנפורט בוועידת המפלגה הרפובליקנית, 20 ביולי 2016. ברוקס קרפט, GettyImages
טראמפ ומנפורט/GettyImages, ברוקס קרפט

תחילה נעצר מנפורט בחודש אוקטובר ושוחרר בערבות לאחר מכן. אולם בחודש יוני הוגש נגדו כתב אישום מתוקן, ומאז הוא שוהה במעצר. כתב האישום המתוקן כולל עבירות של הדחת שני עדים. על פי החשד, מנפורט שוחח עם עדים במשפט וניסה לשכנע אותם כי הפעולות שביצע בתור לוביסט לא עוברות על החוק הפדרלי, הדורש מלוביסטים המייצגים אינטרסים זרים למסור למשרד המשפטים מידע על עבודתם.

לטענת התביעה מנפורט הפר את תנאי השחרור בערבות שנקבעו לו כאשר יצר קשר עם שני בני אדם, ששמם לא פורסם "במאמץ להבטיח עדות שקרית במהותה", בנוגע לפעולות העומדות במרכז כתב האישום נגדו. שני העדים עימם שוחח סייעו לו בעבודה עם ממשלת אוקראינה. לפי המסמכים, מנפורט התקשר ושלח הודעות מוצפנות שבהן לטענת התובעים נכתב כי "אנחנו צריכים לדבר. אני הבהרתי שהם עבדו באירופה".

בשבוע שעבר קיבל החוקר המיוחד מולר אישור מבית המשפט להעניק חסינות מלאה לחמישה עדים במשפט. משמע ששמם לא יפורסם והדברים שיאמרו לא יוכלו לשמש נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully