וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של טראמפ: קנוניה היא אינה עבירה פלילית

ג'וליאני ממשיך להסתבך בלשונו, וטוען כי בספר החוקים הפדרלי של ארה"ב אין כלל עבירה שכזו. זאת על אף שהתובע המיוחד מולר בוחן אם הייתה קנוניה בין קמפיין טראמפ למוסקבה. "הנשיא לחלוטין חף מפשע"

עריכה: איתי עמרם

רודי ג'וליאני, עורך דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר היום (שני) כי החקירה של התובע המיוחד רוברט מולר היא חסרת ערך מאחר ש"קנוניה" (Collusion) היא אינה עבירה פלילית.

"ישבתי כאן והסתכלתי בקוד החוקים הפדרלי כדי למצוא את העבירה קנוניה", אמר בריאיון לתכנית "פוקס אנד פרינדס" ברשת פוקס, החביבה ביותר על טראמפ. "קנוניה היא אינה עבירה פלילית".

לדברי ג'וליאני, טראמפ "לחלוטין חף מפשע". הוא אמר עוד כי הקלטת שיחה שניהל טראמפ עם עורך דינו לשעבר מייקל כהן לפני הבחירות ב-2016 הוכיחה כי הנשיא "לא עשה שום דבר שאינו כשורה".

רודולף ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר מציג  את מועמדתו לבית המשפט העליון בפני טראמפ, בבית הלבן 9 ביולי 2018. רויטרס
מגן על הנשיא. ג'וליאני/רויטרס

טראמפ, שבאופן רשמי לא הואשם בשום עבירה בחקירתו הנרחבת של מולר, מכנה אותה "ציד מכשפות". הוא טוען כי לא הייתה שום קנוניה בין הקמפיין שלו למוסקבה. בנוסף לכך, לפי דיווחים שונים, מולר גם חוקר אם הנשיא שיבש את החקירה והוא גם בוחן את ציוציו השונים.

עד כה, כמה גורמים בקמפיין של טראמפ הועמדו לדין במסגרת החקירה. מנהל הקמפיין לשעבר פול מנפורט מאושם בעבירות של הלבנת הון, הונאה וקשירת קשר נגד ארצות הברית במסגרת עבודתו שקדמה לזו עם טראמפ. משפטו ייפתח מחר.

עוד באותו נושא

פרקליטו של טראמפ: קנוניה היא אינה עבירה פלילית

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בעת עזיבתו מניו ג'רזי, ארה"ב 30 ביולי 2018. רויטרס
החקירה טרם הניבה אישומים נגדו. טראמפ, אתמול/רויטרס

גם כהן, עורך דינו לשעבר של טראמפ, נמצא תחת חקירה בעצמו בחשד לעבירות פיננסיות ולעבירות על חוק מימון הבחירות. החוקרים בוחנים גם את הסכם השתיקה בסך 130 אלף דולר שארגן כהן לכוכב הפורנו סטורמי דניאלס, שטוענת כי ניהלה רומן עם טראמפ. כהן אף הקליט שיחה שקיים עם טראמפ על הסדר שתיקה עם דוגמנית אחרת, כחודשיים לפני הבחירות.

לפי דיווחים שונים, לכהן יש יותר מ-150 שיחות מוקלטות. ג'וליאני אמר כי טראמפ עלה בכעשר מהן. בנוסף לכך, כהן, לפי דיווחים אחרים, אמר כי טראמפ ידע מראש על הפגישה שהתקיימה ביוני 2016 בין בכירי הקמפיין שלו לבין עורכת דין רוסייה, על אף הכחשותיו החוזרות ונישנות של הנשיא ולפיהן הוא לא ידע על המפגש שהתקיים במגדלי טראמפ בניו יורק.
בנו הבכור של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, שהיה נוכח בפגישה, העיד בפני הקונגרס כי אביו לא היה מודע לפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully