וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק: חשפנו מתקפה מתואמת להשפיע על הבחירות בארה"ב

31.7.2018 / 20:29

עשרות חשבונות של משתמשים "לא אותנטיים" נסגרו מתוך הערכה כי מנסים להשפיע על בחירות אמצע הקדנציה לקונגרס, שייערכו בחודש נובמבר הקרוב. גורמים הבקיאים בפרטי המקרה מסרו לניו יורק טיימס כי "אפשרי" שרוסיה עומדת מאחורי הנסיונות הללו, אך אין ראיות לכך

מארק צוקרברג עונה על שאלות של חברי הקונגרס בחקירה נגד פייסבוק/צילום: רויטרס

(בווידאו: חברי הקונגרס מתשאלים את צוקרברג, אפריל)

חברת פייסבוק הודיעה הערב (שלישי) כי סגרה עשרות חשבונות של משתמשים "לא אותנטיים", מתוך הערכה כי אלו חשבונות אשר מנסים להשפיע על בחירות אמצע הקדנציה לקונגרס, שייערכו בחודש נובמבר הקרוב. גורמים הבקיאים בפרטי המקרה מסרו לניו יורק טיימס כי זיהו מאמץ מתואם להשפיע על מערכת הבחירות.

נציגי החברה הגיעו בשבוע שעבר לגבעת הקפיטול כדי לתדרך מחוקקים בנושא, ואמרו כי "זיהינו קמפיין בפייסבוק ובאינסטגרם כחלק מהבדיקות שהחברה עורכת לקראת הבחירות, כהפקת לקחים מההתערבות הרוסית בבחירות 2016". פייסבוק לא הצליחה לקשר את החשבונות שאיתרה אל רוסיה. גורמים רשמיים מסרו לניו יורק טיימס כי "אפשרי" שרוסיה עומדת מאחורי הנסיונות הללו, אך אין ראיות לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל השעה קצין דרוזי שמחה נגד חוק הלאום בפייסבוק
הרב לוינשטיין קרא להפגין נגד מצעד הגאווה בי-ם: "סטייה ועיוות מוסרי"
תאונת דרכים ברמת הגולן: 7 בני משפחה נפצעו בהתנגשות חזיתית

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. GettyImages
עדות צוקרברג בקונגרס בנוגע להתערבות רוסיה בבחירות לנישאות/GettyImages

לפני כחודשיים הגיע מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג לשימוע בקונגרס והבטיח כי "החברה תפעל לאמת את זהות המשתמשים כדי למנוע את התערבות בבחירות 2018".

נשיא פייסבוק מארק צוקרברג עוד הוסיף כי חברתו עשתה טעויות בהתנהלותה עם חברת הייעוץ הפוליטי הבריטית "קיימברידג' אנליטיקס", שנקלעה לשערורייה אחרי שנטען שהשתמשה במידע אישי של כ-50 מיליון משתמשי פייסבוק במטרה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. צוקרברג הוסיף כי השינויים שנעשו כדי למנוע דליפת מידע מסוג נעשו כבר לפני שנים.

"פייסבוק תחקור אפליקציות שאפשרו גישה לכמויות גדולות של מידע לפני שנת 2014", אמר נשיא ומייסד החברה. הוא הוסיף כי פייסבוק תמשיך להגביל את גישתם של מפתחים למידע מסווג. עוד אמר צוקרברג כי "ישנם דברים נוספים לעשות, ואנחנו נעשה אותם".

seperator
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
"הפקת לקחים מההתערבות הרוסית בבחירות 2016". פוטין וטראמפ/רויטרס

לפי הודעת החברה, 17 פרופילים של משתמשי פייסבוק, שמונה עמודי פייסבוק, ושבעה חשבונות אינסטגרם הוסרו לפני שבועיים. החברה גם הודיעה כי היא משתפת פעלה עם הFBI בחקירה.

"אנחנו עדיין בשלבים מוקדמים של החקירה, ואין לנו את כל העובדות, לרבות מי עומד מאחורי זה", מסרה החברה בהצהרה. עוד נכתב: "אנחנו מפרסמים כעת את מה שידוע לנו בהתבסס על הקשר בין הגורמים השליליים הללו ובין המחאות אשר מתוכננות בוושינגטון בשבוע הבא".

ב-12 באוגוסט, יום השנה להפגנות האלימות בשרלוטסוויל, מתוכננת מול הבית הלבן עצרת תחת הותרת "לאחד את הימין". בימים האחרונים הגישה גם תנועת Black Lives Matter רישיון להפגנת נגד, והרשויות בוושינגטון נערכות למנוע אלימות בין הצדדים.

סביב ההפגנה המתוכננת, נוצר עמוד פייסבוק הנקרא "מתנגדים". העמוד יצר אירוע בשם "לא לעצרת לאחד את הימין בוושינגטון". פייסבוק הסירה את הארוע. לפי הודעת החברה, מאמצים מתואמים של חשבונות כאלה הופיעו גם סביב קמפיין השמאל "לסגור את משטרת ההגירה", ואת במטרה להעמיק את הפילוג בחברה האמריקנית סביב סוגיות שנויות במחלוקת.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully