וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: מולר מחדש את המאמצים לראיין את טראמפ

2.8.2018 / 3:26

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי החוקר המיוחד העביר מסר שלפיו הוא מוכן לצמצם את מספר השאלות אם הנשיא יסכים להתייצב בפניו. בעבר בקשתו של מולר לכך הובילה למתיחות מפני שחלק מיועציו המשפטיים של טראמפ מתנגדים מחשש שיהפוך מ"נושא לחקירה" - לחשוד

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוברט מולר, החוקר המיוחד לבדיקת התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, מחדש את המאמצים לתיאום ראיון עם הנשיא דונלד טראמפ - כך דווח הלילה (חמישי) בכמה כלי תקשורת אמריקניים. על פי הדיווחים, מולר העביר לצוות עורכי ההגנה של הנשיא מסר ולפיו יסכים לצמצם את מספר השאלות שיוצגו לטראמפ, אם זה יסכים להתייצב בפניו.

"אנחנו נמצאים בתהליך של להשיב לפנייתו", הגיב הלילה עורך דינו של הנשיא, רודי גו'ליאני. "הנשיא תמיד רצה להעיד. זהו הצוות המשפטי, כולל אותי, שיש לו הסתייגויות מכך", הוסיף ג'וליאני.

מולר מנסה מזה חודשים לתאם ראיון עם טראמפ. אתמול צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו כי על שר המשפטים ג'ף סשנס "להפסיק את צייד המכשפות הזה תכף ומיד". בהמשך אמרה דוברת הבית הלבן שרה סנדרס כי טראמפ "הביע את דעתו", וכי לא מדובר בהוראה לסשנס.

עוד בוואלה! NEWS:
קשירת קשר והעלמת מס: נפתח המשפט של מנהל קמפיין טראמפ לשעבר
פייסבוק: חשפנו מתקפה מתואמת להשפיע על הבחירות בארה"ב
פרקליטו של טראמפ: קנוניה היא אינה עבירה פלילית

ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, 2013. רויטרס
יצמצם את מספר השאלות בתמורה להתייצבותו של טראמפ. מולר/רויטרס

בחודש מאי דווח כי מולר הזהיר את עורכי הדין של טראמפ כי אם לא יסכימו לתאם מועד בו יוכל לראיין את הנשיא, הוא ישלח לו זימון מחייב להופעה בפני חבר מושבעים. השיחה המתוחה בין הצדדים התקיימה במהלך חודש מרץ, כאשר יועציו המשפטיים של הנשיא אמרו לחוקר המיוחד כי מבחינה חוקית אין לו חובה להתייצב בפניהם.

יועצו המשפטי לשעבר של הנשיא, ג'ון דווד, זעם על האיום המרומז של מולר ואמר לו, לפי דיווח בוושינגטון פוסט: "זה לא משחק. אתה מתעסק פה עם העבודה של נשיא ארצות הברית".

דווד היה מתנגד חריף לכך שטראמפ יופיע בפני מולר ואמר לנשיא כי לו רק מה להפסיד מכך, בעוד טראמפ היה מעוניין באותה נקודת זמן לשוחח עם החוקר המיוחד כדי לטהר את שמו ולהביא לסיום החקירה. בעקבות חילוקי הדעות ביניהם, דווד עזב את צוותו של הנשיא.

עוד באותו נושא

בזמן המשפט נגד בכיר הקמפיין שלו, טראמפ קורא להדיח את התובע המיוחד

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באירוע מקדים לבחירות אמצע הקדנציה בטמפה, פלורידה, 1 באוגוסט 2018. רויטרס
יתייצב לחקירה? טראמפ/רויטרס

בסופו של דבר הסכים צוותו של מולר לספק לעורכי הדין של טראמפ רשימת נושאים אפשריים לראיון, ומהם גיבשו היועצים המשפטיים רשימה של 49 שאלות אפשריות, שפורסמו במלואן ב"ניו יורק טיימס".

השאלות מבקשות לקבוע מה הייתה המוטיבציה של טראמפ בכל אחד מן האירועים במטרה להבין האם התקיים תיאום בינו ובין גורמים רוסים והאם ניסה לשבש את חקירת ההתערבות הרוסית. כך, למשל, ביקש מולר לשאול את טראמפ מה חשב על קומי לפני שנכנס לתפקידו, וגם למה התכוון בציוץ שפרסם יומיים אחרי שפיטר אותו, ובו כתב כי "מוטב לקומי שאין הקלטות של שיחותינו".

מתוך חשבון הטוויטר של טראמפ:

בנוגע לשר המשפטים סשנס, ביקש מולר לשאול את הנשיא "מה חשבת על החלטתו לפסול את עצמו מהטיפול בחקירה", "מדוע כשהוא ביקש להתפטר, החזקת את מכתב ההתפטרות בידיך עד ה-30 במאי", ו"מדוע השמעת כלפיו ביקורת בחודש יולי?". בכך מתכוון מולר לציוץ בו כתב טראמפ כי סשנס הפגין חולשה בנוגע לחקירה של יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון.

מתוך חשבון הטוויטר של טראמפ:

בנוגע לפגישה במגדלי טראמפ, ביקש מולר לשאול מה ידע טראמפ על הפגישה המתוכננת, האם היו לו במהלך קמפיין הבחירות דיונים עם יועציו באשר לפגישה אפשרית עם פוטין, האם התקיימו בצוות דיונים בנוגע לסנקציות כלפי רוסיה, ומה הוא ידע על ההתערבות הרוסית בבחירות באמצעות פריצה לשרתי מחשבים ושימוש ברשתות החברתיות.

יש לציין כי טראמפ אינו מוגדר כרגע חשוד בפלילים אלא "נושא לחקירה", כלומר אדם שמעשיו נבדקים על ידי חבר מושבעים. עם זאת, אדם שהוא נושא לחקירה יכול להפוך לחשוד בעקבות התשובות שהוא מוסר במהלך עדותו, ולכן חלק מיועציו המשפטיים של הנשיא סבורים שעליו לסרב לראיון. ההערכה בעקבות פרסום השאלות הללו היא כי אלו הן רק שאלות הפתיחה, וכי לכל תשובה של הנשיא תיתכן סדרה של שאלות המשך שיקשו על הכנתו לראיון.

רודולף ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר מציג  את מועמדתו לבית המשפט העליון בפני טראמפ, בבית הלבן 9 ביולי 2018. רויטרס
"הנשיא תמיד רצה להעיד". ג'וליאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully