וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים לחצו - העבודות שתוכננו לשבת בנמל אשדוד בוטלו

בעבודות להגבהת עגורן בנמל היו אמורים לעבוד רק עובדים זרים. עם זאת, בשל לחץ של סגן שר הבריאות ליצמן ונציגים מקומיים בעירייה המשתייכים לחסידות גור - העבודות בוטלו. "שוב החרדים מנסים לכפות על הרוב את רצונם", אמרו בעיר

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: שר החינוך ישראל כץ על הקפאת עבודות גשר יהודית)

כשבועיים לאחר הקפאת עבודות גשר יהודית בנתיבי איילון, עבודות שהיו אמורות להתקיים בנמל אשדוד בשבת הקרובה בוטלו אף הן בשל דרישות החרדים. במסגרת העבודות הייתה אמורה להתבצע הגבהת עגורן בנמל, אולם בשל לחץ של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ונציגים מקומיים בעירייה המשתייכים לחסידות גור - העבודות בוטלו.

את העבודות שתוכננו לרציף 23 בנמל, היו אמורים לבצע רק עובדים זרים. מדובר בעבודות שנקבעו ליום שבת משום שאז אין תנועה או עבודות אחרות שנעשות באזור. כשנציג של חסידות גור, סגן ראש העיר מרדכי ליברמן, שמע על התכנון, הוא הפעיל לחצים כדי לבטלן.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: מצרים הודיעה לאבו מאזן על השעיית שיחות ההסדרה בין ישראל לחמאס
טרגדיה בהודו: ישראלית בת 25 מתה מתגובה אלרגית לחלב
הקורבנות של עוקץ הכרטיסים לאומן: "עוגמת נפש שקשה לתאר"

נמל הדרום באשדוד. אפריל 2016. לירון מולדובן
בגלל הלחץ - העבודות בוטלו. נמל אשדוד/לירון מולדובן

במכתב ששיגר ליברמן למנכ"ל הנמל יצחק בלומנטל, שר התחבורה ישראל כץ, שר העבודה והרווחה חיים כץ וגורמים נוספים, טען כי "נמל‏ אשדוד‏ מתגאה‏ בשער הכלכלי‏ המוביל‏ של‏ ישראל,‏ אשר‏ חרט‏ על‏ דגלו ‏את‏ ערכי‏ המדינה‏ היהודית‏ ושומר‏ על‏ שבת‏ כיום‏ מנוחה כללי". במכתב טען ליברמן כי בשל העבודות שצפויות להתקיים במקום הוא דורש התערבות מכלל הגורמים "לדחות‏ את‏ העבודות‏ לששת‏ ימי‏ המעשה".

נמל אשדוד. מערכת וואלה! NEWS
המכתב שנשלח לשר התחבורה כץ/מערכת וואלה! NEWS

מאחורי הקלעים פעל גם סגן שר הבריאות ליצמן, המזוהה גם הוא עם חסידות גור. האחרון דיבר עם אורנה הוזמן בכור, יו"ר נמל אשדוד, ובלשכתו אישרו כי בשיחה זו "סוכם שלא יהיו עבודות בשבת". נציגי ציבור באשדוד זעמו על ההחלטה שהובילה לביטול העבודות.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. דוברות משרד הבריאות, מערכת וואלה!
התערב למען ביטול העבודות. ליצמן/מערכת וואלה!, דוברות משרד הבריאות

עו"ד אלי נכט, מתמודד בראש רשימת "עתיד אשדוד" טען כי "שוב החרדים מנסים לכפות על הרוב את רצונם. הפעם הם באמת הגזימו. הם כבר שיתקו את נסיעות הרכבת, עיכבו את בניית גשר יהודית בתל-אביב והפעם הם רוצים לסגור את נמל אשדוד". נכט הוסיף: "לא מספיק שתרומתם לכלכלה הישראלית זניחה למדי, אז הם פשוט עושים כל שביכולתם כדי להזיק ולפגוע בכל מה שרוב ציבור העובדים מייצר לאורך כל ימות השנה".

מ'נמל אשדוד' נמסר: "חברת נמל אשדוד פועלת בשגרה שישה ימים בשבוע וכך תמשיך לפעול גם בעתיד". בלשכת ליצמן אישרו כי סגן השר היה מעורב בביטול העבודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully