וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבנות של עוקץ הכרטיסים לאומן: "עוגמת נפש שקשה לתאר"

4.9.2018 / 14:30

כמה מאלפי הנוסעים שהזמינו כרטיסי טיסה לקבר הרבי נחמן באוקראינה דרך חברת "אירופנים" חוששים שלא יקבלו בחזרה את הכסף שאיבדו. חלקם חסכו במיוחד והתפתו מהמבצע - שהתגלה כהונאה של יותר ממיליון דולר. "ניסינו ישר לתפוס את החברה והרגשנו שאנחנו נלחמים בקיר"

חסידים ממריאים לקבר הרב נחמן מאומן ספטמבר 2010. אורי לנץ
אלפי נוסעים "נעקצו". חסידים ממריאים לקבר הרבי נחמן/אורי לנץ

הרכבת האווירית לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה תצא לדרך מחר (רביעי), וכ-35 אלף בני אדם צפויים להמריא מישראל. אולם, השנה, חלקם נאלצו להתמודד עם ההונאה של חברת "אירופנים" המשווקת מידי שנה טיסות לאלפי חסידים אך הפעם חשודה בכך שמנהליה גבו מהלקוחות יותר ממיליון דולר והשתמשו בהם על מנת לבצע הלבנת הון ולטובתם האישית.

משה מזרחי, בן 32 מירושלים, היה אמור לטוס לראשונה עם בנו לקברו של רבי נחמן. "בני המשפחה שלי נוסעים מידי שנה כבר שנים רבות", אמר. "אף פעם לא חשבתי לטוס אבל השנה היו פרסומים על הנחה משמעותית של 100 או 150 דולר דרך עמותה חרדית לכל מי שירכוש את הכרטיסים ב'אירופנים'. קניתי כרטיס לי ולבן שלי ב-900 דולר בסך הכל והתכוננו לנסיעה".

מזרחי, כמו רוב הנוסעים שלפי החשד נעקצו על ידי החברה, החל לשמוע בתקשורת על כך שהחברה לא מתכננת להוציא לפועל את הטיסות. "עברו הודעות בוואטספים לפני כשבוע", טען. "זה היה נראה בהתחלה כמו חיסול חשבונות אבל אז התברר שאכן נפלנו פה. אחרי שהשתכנעתי סוף סוף לטוס - אמרתי שאין סיכוי שלא אקנה כרטיסים חדשים אבל עכשיו הבן שלי נשאר בארץ ואני טס לבד. זה עוגמת נפש שקשה לתאר. 900 דולר זה לא כסף שבא ברגל. חסכתי שקל לשקל אבל אני פסימי מאד לגבי עתידו של הכסף".

עוד בוואלה! NEWS:
המשנה ליועמ"ש: החלטה בתיקי נתניהו תתקבל בחציון הראשון של 2019
ערב ראש השנה: כמעט תשעה מיליון תושבים, 89% מרוצים מחייהם
טרגדיה בהודו: ישראלית בת 25 מתה מתגובה אלרגית לחלב

חסידי ברסלב באומן. AP
35 אלף ימריאו ברכבת האווירית לאוקראינה. חסידי ברסלב באומן/AP

גם אביתר מלכה, בן 50 מבית שאן, התפתה לקנות את הכרטיסים דרך "אירופנים". "זו הפעם השישית שאני טס", אמר מלכה. "כל שנה קניתי דרך סוכנות אחרת אבל פרסמו הנחה והיה נשמע שווה". מלכה היה אמור לטוס דרך החברה החשודה יחד עם אחיו וחבר נוסף. כל אחד מהם קנה את הכרטיס במחיר שנע סביב ה-600 דולר, כאלפיים שקל לכל כרטיס.

"אתה מחפש לחסוך בעלויות, וכשיש לך שלושה או ארבעה אנשים שנוסעים - זה שווה". מאז שמע על העקיצה, כלשונו, הזמין כרטיס חדש. "הכרטיס השני כבר עלה לי 920 דולר. חברות אחרות ניצלו את הנפילה של 'אירופנים' והעלו מחירים כמה ימים מוקדם מהצפוי".

מלכה אמר כי הוא וחבריו "רוצים להגיע לצדיק בכל מקרה, אבל עוגמת הנפש היא גדולה. אני לא יודע אם נקבל את הכסף בחזרה. מה יעזור שהמשטרה חוקרת? הם יגידו שנעלם הכסף והחברה בפשיטת רגל, מישהו יכול להוכיח או לעשות משהו נגד זה? צריך לעשות רעש עד שכולם יקבלו הכול חזרה".

עוד באותו נושא

הונאת ראש השנה: מכרו אלפי כרטיסים לאומן - וביטלו ברגע האחרון

לכתבה המלאה
חסידים ממריאים לקבר הרב נחמן מאומן ספטמבר 2010. אורי לנץ
"צריך לעשות רעש שכולם יקבלו הכול חזרה". חסידים בדרכם לאומן/אורי לנץ

נחמן (השם המלא שמור במערכת) הוא בחור ישיבה בן 19 שהיה אמור לטוס עם אביו ואחיו בפעם ה-15 ברציפות. "מאז שאני ילד אני זוכר שטסים", העיד. "כשאבא שלי שמע על הנפילה ניסינו ישר לתפוס אותם. המוקד הטלפוני של החברה היה מושבת, האחראים לא הגיבו בסלולרי הפרטי שלהם והרגשנו שאנחנו נלחמים נגד הקיר".

לנחמן, כמו רבים מהנוסעים, לא היה ספק שכדי לטוס לקברו של רבי נחמן, על אביו להזמין כרטיס חדש, אבל הוא ידע שעליו להיפרד מסכום כסף נוסף: "אבא שלי לקח הלוואה, אני לקחתי הלוואה ובסוף אנחנו נוסעים דרך חברה אחרת". נחמן ואביו מזוהים עם קהילת "שובו בנים" של הרב אליעזר ברלנד. "מבחינתנו לא הייתה אופציה שלא נוסעים, אולי זה מה שהוביל את ראשי החברה לעקוץ את הכסף. בסוף צריך לקנות מחברה ותיקה ואמינה יותר, לשלם מאתיים דולר נוספים ולדעת שאתה סגור ובטוח. כל המבצעים האלה זה חרטא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully