וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאת ראש השנה: מכרו אלפי כרטיסים לאומן - וביטלו ברגע האחרון

שלושה צעירים נעצרו בחשד שמכרו כרטיסי טיסה בהיקף של יותר ממיליון דולר וביטלו את העסקאות יום לפני הטיסה. על פי החשד שניים מהם, הבעלים של חברת "אירופנים", ערכו חוזה התקשרות עם נציג חברת תעופה בחו"ל, אך מעלו בכספים וכלל לא העבירו לידיו את הרווחים מהמכירה

חסידים ממריאים לקבר הרב נחמן מאומן ספטמבר 2010. אורי לנץ
חסידים בנתב"ג לפני טיסה לאומן/אורי לנץ

לקראת ערב ראש השנה שבמהלכו עשרות אלפי ישראלים צפויים לנסוע לבקר בקבר רבי נחמן מברסלב, עצרה המשטרה שלושה חשודים בהונאה של אלפי בני אדם באמצעות מכירת כרטיסים וביטולם ברגע האחרון. המשטרה הודיעה כי מדובר בחשד ל"עוקץ והנאה של החשודים שניצלו תמימותם של אלפי לקוחות שביקשו לטוס כחלק מאמונתם לאומן שבאוקראינה".

שני החשודים העיקריים, בני 29 מביתר עילית ומבית שמש, הם הבעלים של חברת הנסיעות "אירופנים". על פי החשד הם הונו יותר מאלפיים לקוחות על ידי מכירת כרטיסי טיסה לאומן בראש השנה בהיקף של יותר ממיליון דולר - וביטלו את העסקאות יום לפני מועד הטיסה. מרבית הלקוחות שנפגעו ככל הנראה משתייכים לציבור הדתי או החרדי. ביטול כרטיסי הטיסה גרם ללקוחות נזק כספי בהיקף נרחב, כשחלקם נאלצו לרכוש חדשים מחברות אחרות.

חסידי ברסלב חוגגים ראש השנה באומן. רויטרס
חסידי ברסלב בראש השנה באומן, בשנת 2013/רויטרס

החקירה החלה עם קבלת תלונות משני אזרחים שטענו כי רכשו כרטיסי טיסה לאומן מחברת "אירופנים" בעלות של כ-635 דולר לכל כרטיס. יום לפני מועד הטיסה החברה הודיעה ללקוחותיה כי אין ביכולתה למלא את חלקה בעסקה והכרטיסים בוטלו.

מחקירת המשטרה עלה החשד כי החשודים העיקריים ערכו חוזה התקשרות עם אדם השוהה בחו"ל ומייצג חברת תעופה המפעילה טיסות בין ישראל לאוקראינה והזמינו מעל אלפיים כרטיסי טיסה - בשווי של יותר מ-1,300,000 דולר. עוד עלה מהחקירה כי הם קשרו קשר עם חשוד נוסף, בן 29 מגבעתיים, שנעצר אתמול בנתב"ג בעת שעל פי החשד ניסה להימלט מהארץ. הוא טען כי הוא מבקש לסבסד חלק מעלות כרטיסי הטיסה כך שבעלי חברת "אירופנים" יעבירו לידיו את כספי מכירת הכרטיסים והוא יעביר את הכסף לנציג חברת התעופה בחו"ל. חוקרי המשטרה חושדים כי כלל הכסף שהצטבר בידי שלושת החשודים לא הועבר כלל לנציג חברת התעופה בחו"ל וכי הם מעלו בכספים והשתמשו בהם על מנת לבצע הלבנת הון לטובתם האישית.

החשודים הובאו לחקירה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות. בית משפט השלום האריך אתמול בשלושה ימים את מעצרם של שני החשודים העיקריים והיום החשוד הנוסף יובא לדיון בהארכת מעצרו אף הוא. המשטרה פנתה לציבור שרכש כרטיסי טיסה מחברה זו להגיע בהקדם לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully