וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים הודיעה לאבו מאזן על השעיית שיחות ההסדרה בין ישראל לחמאס

סוכנויות הידיעות וטל שלו

4.9.2018 / 16:31

באתר הפלסטיני דוניא אל-ווטן דווח כי ההודעה הועברה ליו"ר הרשות במהלך פגישתו עם משלחת המודיעין המצרית. ברמאללה מתנגדים להסדרה שלא כוללת את שובה של הרשות לעזה. סינוואר: ישראל נכשלה בהמרדת תושבי עזה נגד חמאס. שליח האו"ם: "נדרש שינוי ממשי לתושבי עזה"

עריכה: ניב מעוז

מצרים הודיעה ליו"ר הרשות אבו מאזן כי היא עוצרת את הדיונים בנושא ההסדרה בין ישראל והפלגים הפלסטינים ברצועה - כך דיווח היום (שלישי) האתר הפלסטיני דוניא אל-ווטן. עוד דווח מפי מקורות המעורים בנושא כי ההודעה המצרית נמסרה לאבו מאזן לאחר הפגישה שלו עם משלחת המודיעין המצרית.

המקורות הבהירו כי ההנהגה הפלסטינית הודיעה לקהיר כי המאמצים שלה דוחפים להפרדת עזה מהסוגיה הפלסטינית ומעודדים את חמאס לפנות להגיע להסדר עם ישראל ולהכשיל את הפיוס.

בהקשר זה, שליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב אמר היום בכנס הטרור של המרכז הבינתחומי בהרצליה כי "המציאות היא שאנחנו צריכים לעבוד קשה מדי יום ביומו כדי לשמור על השקט בעזה". לדבריו, "אין פה עסקים כרגיל, הדרכים הישנות לא יצליחו לשמור על השקט. צריך שיהיה שינוי ממשי לתושבי עזה, בתחום הכלכלי וההומניטרי, בחשמל ובמעברים, ותושבי עוטף עזה צריכים לראות הפסקה מוחלטת של טרור העפיפונים והרשות. ללא השקט הזה המאמץ המצרי להחזיר את הרשות לעזה לא יצליח".

לקריאה נוספת בנושא
כשמאות אלפי רעבים ירוצו לגדר: האיום הביטחוני שיביא הקיצוץ באונר"א

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, 29 באוגוסט 2018. רויטרס
דורש לשוב לעזה. אבו מאזן/רויטרס

מלאדנוב שב על המצב הקשה בעזה: "אנשים חיים עם שלוש שעות חשמל ביום, כל מערכת הביוב קרסה, ושירותים רפואיים הצטמצמו דרמטית. ברגעים אלה קיים חשש שבתי החולים ייסגרו כי נגמר לכך הכסף. המצב הביטחוני הידרדר והיינו על סף מלחמה לפחות שלוש פעמים בחודשים האחרונים. זו מלחמה שאף אחד לא צריך ואסון שאף אחד לא רוצה".

לאחרונה אבו מאזן מערים קשיים על מאמצי התיווך שמובילה מצרים, יחד עם האו"ם וגורמים אחרים, כדי להשיג הסדרה נרחבת בין ישראל לחמאס. הרשות דורשת לכרוך בכך את שובה לרצועת עזה ולהשלמת תהליך הפיוס, שנתקע למרות ההסכם שנחתם בקהיר לפני כשנה.

במקביל, מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר אמר כי ההפגנות השבועיות לאורך הגדר גרמו לישראל "לעשות חושבים". במהלך מפגש עם צעירים ברצועה, אמר סינוואר כי "ההימור של הכיבוש במרד של תושבי עזה נגד חמאס" נכשל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מנהיג חמאס אסמעיל הניה ויחיא סנוואר בעזה, 1 במאי 2017. רויטרס
מאמצי הפיוס תקועים. הנייה וסינוואר, בשנה שעברה/רויטרס

לדבריו, חמאס ויתר הארגונים הצליחו לעצור את ניסיונותיה של ישרא "לשנות את המשוואה" בזכות אמצעים פשוטים כמו בלונים, עפיפונים והפגנות. "ייכתב בהיסטוריה כי עמנו הצליח לגרום לאויב לעשות חושבים, למרות הרעב והמצור".

ישראל, באופן רשמי, טוענת כי לא מתקיימים שום מגעים להסדרה כוללת עם חמאס, ומתנה זו תחילה בהשבת גופות החללים ושחרור האזרחים המוחזקים בידי חמאס מאז תום מבצע "צוק איתן" לפני ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully