וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבח מלא בזבל וערימות בגדים: דירת המסתור של "אמהות הטליבאן"

שתי הנשים שהצטרפו לכת "השאלים" בירושלים נמצאו בדירה עם שמונה ילדים ואישה נוספת בתנאי הזנחה קשים. על פי החשד הן חטפו את ילדיהן ואף פעלו כדי לחתן אותם. בדיון בבית המשפט נטען כי הבית "מוזנח באופן קיצוני" וכי הילדים מקבצים נדבות ולא אוכלים באופן מסודר

דירה במרכז ירושלים שבה הוחזקו שמונת ילדיהן של אמהות הטליבאן. דוברות המשטרה, אתר רשמי
דירת המסתור שבה הוחזקו שמונה ילדים בתנאים קשים/אתר רשמי, דוברות המשטרה

יומיים אחרי ששתי אימהות מירושלים נעצרו בחשד לחטיפת ילדיהן, נחשפו היום (שלישי) תמונות חדשות מהדירה שבה הסתתרו עם ילדיהן במרכז העיר. בשני המקרים מדובר באימהות הצטרפו לכת "השאלים", המוכרת כ"כת הטליבאן", שבה הנשים מכסות את גופן ואת פניהן בבגדים שחורים. על פי החשד העצורות החזיקו את הילדים בתנאי הזנחה - ואחת מהן אף חיתנה את בתה בת ה-15 ורצתה לחתן נער בן 15עם נערה הצעירה ממנו בשנתיים.

חוקרי המשטרה ונציגי משרד הרווחה מצאו בדירת המסתור שלוש נשים ושמונה ילדים שעל פי הודעת המשטרה "הוחזקו בדירה מוזנחת בתנאי מחייה ירודים שאינם ראויים לאדם בכלל - ולילד בפרט". בנוסף לשתי הנשים שנעצרו, בדירה אותרה אישה שלישית יחד עם ילדיה.

עוד בוואלה! NEWS:
מטבח מלא בזבל וערימות בגדים: דירת המסתור של "אמהות הטליבאן"
עקב תרגיל צבאי רוסי: ייתכנו שינויים בטיסות הבינלאומיות בישראל
עזרה ראשונה בשטח: צוותי הצלה יטפלו בנפגעי חרדה בזמן אמת

חשודה שהצטרפה לכת השאלים אם הטליבאן בחטיפת ילדים והזנחתם. דוברות המשטרה, אתר רשמי
אחת העצורות מ"כת הטליבאן" החשודה בחטיפת ילדיה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

עיריית ירושלים מסרה בתגובה לפניית וואלה! NEWS כי "במסגרת מבצע משותף בין הרווחה, הקהילה והמשטרה אותרו מספר אימהות וילדיהן בדירת מסתור, כאשר הם נתונים בהזנחה קיצונית קשה - רפואית, נפשית, וחינוכית. כל הילדים הועברו מידית למשמורת הרווחה ובשיתוף עם נציגי הקהילה סודרו במשפחות אומנה". העברת הילדים לשירותי הרווחה נעשתה במהלך הלילה.

בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול את מעצרן של החשודות שנחקרו בגין הפרת צו, חטיפה והזנחת קטין. האישה השלישית שוחררה אחרי החקירה. עוד נמסר מהמשטרה כי החקירה נמשכת לאיתור ילדים ומקרים נוספים.

בדיון בבית המשפט נטען כי הילדים מקבצים נדבות ולא אוכלים באופן מסודר. עו"ד לורה בר און, המייצגת את החשודה פ', טענה כי היא כלל לא ידעה על הצו האוסר עליה להיות עם הילדים וכי היא לקחה אותם עקב חילוקי דעות עם בעלה. לדבריה, היא גם לא מונעת מהם לימודים, אלא שהם לומדים במסגרות מצומצמות. השופטת מיקה בנקי ציינה בהחלטתה כי עולה חשד שהחשודה "חטפה את ילדיה הקטנים, הזניחה אותם בצורה קשה ופעלה לחתן את חלקם למרות היותם בני 13 ו-15". כמו כן קבעה בנקי כי קיימת מסוכנות עבורם.

עוד באותו נושא

חטפו והתעללו בילדיהן: נעצרו שתי אמהות מנשות הטליבאן בירושלים

לכתבה המלאה
דירה במרכז ירושלים שבה הוחזקו שמונת ילדיהן של אמהות הטליבאן. דוברות המשטרה, אתר רשמי
"תנאי מחייה ירודים". דירת המסתור/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בדיון של החשודה הנוספת, נ', אמר נציג המשטרה כי עוד בתחילת אוגוסט התקבל מידע מגורמי רווחה כי הילדים והאם נעדרים. לדבריו, האב העיד שהחשודה הצטרפה לכת "האשלים" וכי קיים צו להרחקת האם מילדיה, אך היא לקחה אותם והסתירה אותם. אתמול אותרו שלושה מהם. לפי המשטרה, החשודה אותרה בבית "כשהבית מוזנח באופן קיצוני" ובחקירתה שמרה על זכות השתיקה. "מסוכנות המשיבה נלמדת מהמיוחס לה", ציינה השופטת בנקי בהחלטתה על הארכת המעצר.

עו"ד רועי פוליטי, המייצג את שני הנשים החשודות אמר: "שני הזוגות חיו בצורה כזו במשך שנים. ויום אחד בני הזוג החליטו לפרק את החבילה ובשני המקרים אילצו את הנשים לעזוב את הבית עם הילדים ומאז שתי הנשים הללו נודדות. הטענות בדבר נישואים כפויים מציצות מהאצבע. מצד הבעלים היו נסיונות לקחת את הילדים או חלקם ולכל זה לא מופרך שהחשודות טוענות שאינן יודעות היכן הבנות החסרות. הטענות בדבר עוני מחפיר ותנאי עזובה בהם גדלים הילדים הן תוצאה טבעית שהתנערות אב משפחה ממשפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully