וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב תרגיל צבאי רוסי: ייתכנו שינויים בטיסות הבינלאומיות בישראל

4.9.2018 / 8:18

רוסיה מקיימת את התרגיל הצבאי הגדול ביותר שלה מאז המלחמה הקרה בהשתתפות 300 אלף חיילים ויותר מאלף כלי טיס. חברות התעופה עודכנו על שינויים בנתיבים האוויריים שעלולים לגרום לאיחורים בנחיתות ובהמראות של טיסות נכנסות ויוצאות

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

רשות שדות התעופה הודיעה היום (שלישי) על שינויים בנתיבי הטיסות הבינלאומיות מישראל ואליה בעקבות התרגיל הצבאי הנרחב שמקיימת רוסיה בחלק המזרחי של אגן הים התיכון. חברות התעופה עודכנו על השינויים בגישות באזור קפריסין שעלולים לגרום לאיחורים בנחיתות ובהמראות.

התרגיל, שמתקיים על רקע עומס הנוסעים לרגל ראש השנה, צפוי להימשך עד יום שבת הקרוב. מחר צפויים לעבור בנמל התעופה בן-גוריון כ-90 אלף נוסעים ב-588 המראות ונחיתות, ולמחרת - 107 אלף נוסעים ב-650 המראות ונחיתות. בנוסף לנוסעים אלה, עד לערב החג, ב-9 בספטמבר, צפויים לנסוע כ-30 אלף נוסעים לאומן שבאוקראינה.

שדה תעופה נתב"ג נוסעים טיסה. ShutterStock
נתב"ג/ShutterStock

שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו הודיע בחודש שעבר על התרגיל הצבאי, שיהיה הגדול ביותר שלה מאז המלחמה הקרה. לדבריו 300 אלף חיילים ישתתפו בתמרונים במרכז ובמזרח אסיה בנוסף ליחידות מצבאות סין ומונגוליה. התרגיל יכלול גם 36 אלף טנקים, נגמ"שים וכלי רכב אחרים יחד עם יותר מאלף כלי טיס, צנחנים ויחידות של הצי הצפוני.

שויגו השווה את התרגיל לתמרונים שביצעה בשנת 1981 כדי לדמות מתקפה אפשרית של נאט"ו. זאת, על רקע המתיחות שהתעוררה מחדש בין מוסקבה לבין הארגון בשנים האחרונות. בשנה שעברה קיימה רוסיה תרגיל קטן יותר בבלארוס ובמחוזותיה המערביים.

עוד באותו נושא

עם 300 אלף חיילים: רוסיה תקיים תרגיל צבאי ענק בחודש הבא

לכתבה המלאה
כוחות צבא רוסיה בסוריה, 4 באוקטובר 2015. עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי, צילום מסך
מטוס של צבא רוסיה בסוריה/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי

דובר מטעם נאט"ו, דילן ווייט, אמר כי הברית תודרכה על התרגיל במאי וכי היא תעקוב אחריו. לדבריו, הברית בוחנת הצעה רוסית לאפשר לנספחים של נאט"ו המוצבים במוסקבה לפקח על התרגילים. "לכל המדינות יש זכות לאמן את כוחותיהן המזוינים, אבל זה הכרחי לעשות זאת בצורה שקופה וצפויה", אמר. הוא הוסיף: "התרגיל מפגין את התמקדותה של רוסיה בתרגולים של סכסוכים רחבי היקף. זה תואם לתבנית שאנחנו רואים לאורך זמן: רוסיה תוקפנית יותר, עם תקציב הגנה ונוכחות צבאית גדול יותר בצורה משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully