וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטפו והתעללו בילדיהן: נעצרו שתי אמהות מנשות הטליבאן בירושלים

שתי נשים שהצטרפו לכת "השאלים" בירושלים חשודות שהזניחו את ילדיהן ואף ניסו לחתן את חלקם - כשאחת מהן בת 15 בלבד. בית המשפט האריך בשלושה ימים את מעצרן. עורך דינה של אחת החשודות: נעצרה רק כי לא רשמה את ילדיה למוסדות חינוך

"משפחת טליבאן" תועדה בבית שמש. מערכת וואלה! NEWS
חשודה שפעלה לחתן את ילדיה הקטינים/מערכת וואלה! NEWS

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) את מעצרן של שתי נשים מכת "השאלים" ("נשות הטליבאן") החשודות בחטיפת ילדיהן ובהזנחתן. השתיים נעצרו אתמול ומעצרן הוארך עד יום שישי.

לדברי נציג המשטרה, בשני המקרים מדובר בנשים שהצטרפו לכת המוכרת כ"כת הטליבאן", שבה הנשים מכסות את גופן ואת פניהן בבגדים שחורים. השתיים אותרו אתמול עם חלק מילדיהן בניגוד לצו בית משפט ונעצרו. עם זאת, אך שתי ילדות עדיין נעדרות.

בדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי פ', אם לשמונה, הזניחה באופן קשה את ילדיה. עוד נטען כי היא חיתנה את בתה בת ה-15 וכי היא רוצה לחתן נער בן 15 עם נערה בת 13. כשעורכת הדין של פ', לורה בר און, שאלה את החוקר מה הכוונה להזנחה הוא השיב כי בין היתר הילדים מקבצים נדבות ולא אוכלים באופן מסודר.

עורכת דינה של החשודה הוסיפה כי החשודה כלל לא ידעה על הצו האוסר עליה להיות עם הילדים וכי היא לקחה אותם עקב חילוקי דעות עם בעלה. לדבריה, היא גם לא מונעת מהם לימודים, אלא שהם לומדים במסגרות מצומצמות.

בית במשפט השלום ירושלים, יוני 2015. ראובן קסטרו
בית משפט השלום בירושלים/ראובן קסטרו

השופטת מיקה בנקי ציינה בהחלטתה כי עולה חשד שהחשודה "חטפה את ילדיה הקטנים, הזניחה אותם בצורה קשה ופעלה לחתן את חלקם למרות היותם בני 13 ו-15". כמו כן קבעה בנקי כי קיימת מסוכנות עבורם.

בדיון של החשודה הנוספת נ' אמר נציג המשטרה כי עוד בתחילת אוגוסט התקבל מידע מגורמי רווחה כי הילדים והאם נעדרים. לדבריו, האב העיד שהחשודה הצטרפה לכת "האשלים" וכי קיים צו להרחקת האם מילדיה, אך היא לקחה אותם והסתירה אותם. אתמול אותרו שלושה מהם.

לפי המשטרה, החשודה אותרה בבית "כשהבית מוזנח באופן קיצוני" ובחקירתה שמרה על זכות השתיקה. "מסוכנות המשיבה נלמדת מהמיוחס לה", ציינה השופטת בנקי בהחלטתה על הארכת המעצר.

עורך דינה של החשודה, חן הולנדר, אמר בדיון כי לא היה צריך לעצור אותה וכי היא נעצרה רק משום שלא רשמה את ילדיה למוסדות חינוך. לדבריו, בעלה התלונן שאינו יודע איפה הילדים בשל מחלוקת עמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully