וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזכרים בהתרגשות: כשאיזנקוט, ריבלין ונתניהו ישבו בכיתות

הנשיא מודה למורים, הרמטכ"ל נזכר באנשים שפגש בין כותלי בית הספר, ואצל ראש הממשלה ההתרגשות של תחילת הלימודים עדיין טרייה. לרגל פתיחת השנה - האנשים שמובילים את המדינה נזכרים ביום הראשון שלהם

צילום: אבי כהן

יותר משני מיליון תלמידים מתחילים הבוקר (ראשון) את שנת הלימודים, ובהתרגשות צועדים לעבר הכיתות. נשיא המדינה, ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושר החינוך נזכרים ביום הראשון שלהם בבית הספר - ומברכים את התלמידים לקראת שנה מוצלחת.

עוד בוואלה! NEWS:
עם שביתה במעונות ויותר משני מיליון תלמידים: חוזרים לבתי הספר
"מאז הפינוי אנחנו ברחוב": ל-260 תלמידים בירושלים אין בית ספר
"זה המקום הבטוח שלהם": ילדי עוטף עזה חוזרים לכיתה למרות החשש

הרמטכ"ל גדי איזנקוט

40 שנים חלפו מאז שסיימתי את לימודיי התיכוניים ועדיין יום תחילת שנת הלימודים זכור לי כיום של התרגשות והתחלות חדשות. אני נזכר בהתרגשות של לפני תחילת שנת הלימודים, בחוויות הרבות שצברתי שם ובבאנשים המשמעותיים שפגשתי בין כותלי בית הספר. בית הספר הוא מקום של סקרנות, התפתחות, הרחבת הדעת ולא מעט חוויות וחברויות שמלוות אותך גם שנים אחרי ששנותיך בין כותלי בית הספר הסתיימו.

חמשת ילדיי כבר בגרו, הצעיר בהם כבר משרת בצבא, אך אני זוכר היטב את ימי ההתרגשות וההכנות שלפני החזרה אל ספסל הלימודים. אני משוכנע כי התרגשות זו מורגשת עכשיו במאות אלפי בתים בישראל.

מדינת ישראל עמוסת אתגרים ומשימות דחופות ומורכבות, דור העתיד ימשיך ויעמוד בבסיס עשייתנו- הפיכתם של ילדינו לצעירים חושבים, סקרנים, יוצרים ותורמים, המכירים את העבר ופועלים בעוז למען העתיד. כמי שעומדים על הגנת המדינה, נעמוד גם השנה על משמר הארץ ונוודא כי לכל ילדי ישראל תהיה מציאות ביטחונית שתאפשר להם ללמוד, לפרוח ולהתפתח. ילדי ישראל - צאו ולמדו, עלו והצליחו!

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בתמונה כילד, לקראת פתיחת שנת הלימודים. באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמים
איזנקוט/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמים

ראש הממשלה בנימין נתניהו

ההתרגשות של היום הראשון בבית הספר עדיין טרייה. אני בטוח שאצל כולם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתמונה כילד, לקראת פתיחת שנת הלימודים. באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמים
נתניהו/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמים

הנשיא ראובן ריבלין

בשנים האחרונות, במסגרת תכנית "תקווה ישראלית" שאנו מובילים לחיזוק ה"יחד" בחברה הישראלית ולביסוס השותפות בין חילונים, דתיים וחרדים, יהודים וערבים במדינת ישראל, אני זוכה לפגוש לא מעט אנשי ונשות חינוך אמיצים ממגזרים שונים שסוללים שבילים חינוכיים משותפים לזרמי חינוך נפרדים.

לכם במיוחד, נשות ואנשי החינוך האמיצים, המחזקים את חוסנה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, והמשרטטים אופק של תקווה ישראלית משותפת לכל חלקי החברה הישראלית, אני רוצה לומר היום תודה. התלמידים והתלמידות שמתחילים היום שנה חדשה יגדלו ויתבגרו. הם לעולם לא ישכחו אתכם - את הצוהר שפתחתם להם ואת החוויה והתקווה הישראלית שהענקתם להם.

בפתח שנת התשע"ט נתפלל שהשנה יוכלו כל תלמידי ישראל, בכל מקום שהם ללמוד בשלום ובשלווה, שיזכו לפגוש בעושר הישראלי ולפתח את תקוותיהם וחלומותיהם.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בתמונה כנער, לקראת פתיחת שנת הלימודים. באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמים
ריבלין/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמים

שר החינוך נפתלי בנט

בתור ילד לא הייתי התלמיד הכי מוצלח. אהבתי יותר לשחק כדורסל ולטייל מאשר לשבת מול המחברות והספרים. מאוד אהבתי את שיעורי ספורט, נהניתי להוציא אנרגיה ואהבתי את רוח הצוות, ההתלהבות והאתגר המשותף. בהמשך, כשהתבגרתי, התחברתי גם לתחומים כמו פיזיקה ומתמטיקה אבל האהבה לספורט תמיד נשארה שם.

ביליתי נתח רחב משעות הפנאי שלי בתנועת הנוער, אהבתי את הפעילויות והטיולים, את הערכים שלאורם התחנכנו ואת החוויות עם החברים. בכלל, הייתי ילד של חברים. בעיקר, הייתי ילד סקרן. כזה ששואל ושואל ורוצה לדעת עוד. למה, איך ומה, ומה חדש, ומה עוד לא ראיתי. אני זוכר את עצמי פעמים רבות מסתכל בחלון מהכיתה וחושב אילו עוד דברים אפשר לעשות שטרם חוויתי.

והיום, כשאני שר החינוך של מדינת ישראל, יום פתיחת הלימודים הוא תמיד הזדמנות מצוינת לחשוב על הילד שהייתי, על מי שהנני היום ועל כל אותם ילדים שיפתחו הבוקר את שנת הלימודים. אני מאחל להם שנה מוצלחת, חווייתית, מלאה בכל מכל.

נפתלי בנט ילד - היום הראשון ללימודים. באדיבות המצולמים, מערכת וואלה! NEWS
בנט/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולמים
  • עוד באותו נושא:
  • תלמידים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully