וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה המקום הבטוח שלהם": ילדי עוטף עזה חוזרים לכיתה למרות החשש

1.9.2018 / 15:53

בנגב המערבי יתחילו את שנת הלימודים בצל שגרה של בלוני התבערה, סבבי לחימה מזדמנים והחשש התמידי מפני אזעקת "צבע אדום". רעות, שעולה לכיתה ה', כבר יודעת ש"אם אנחנו בהפסקה אנחנו רצים למיגונית, ואם זה בשיעור פשוט נשארים בכיתה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

כמו כל ילדי ישראל, גם ילדי עוטף עזה יתחילו מחר (ראשון) את שנת הלימודים. את החופש הגדול בילו הילדים בחלקו במקלטים, וההורים חוששים שביום פתיחת הלימודים חמאס יפעיל לחץ והאזעקות והרקטות יחזרו. בתי הספר בעוטף ממגונים באופן מלא, כך שמפלס הלחץ בקרב ההורים מעט יורד.

מעיין שניאור, תושבת נתיב העשרה ואם לשלושה, חוששת שהשקט המתוח יישבר. "הילדים רוצים לחזור לבית הספר, מתגעגעים לחברים, למורים. יש פה חשש תמידי בנתיב העשרה, כל רגע השקט יכול ברגע יכול להתנפץ. זה שקט מתוח שאנחנו מתורגלים וחיים את המציאות אז אין חשש לשלוח אותם לבית הספר".

לדבריה, "השנה ביקשנו שיהיו מלווים בהסעות, וכך יהיה. תמיד קיים חשש, אך הילדים יודעים שאסור להתקרב לבלונים ולהיות זהירים. אני פחות מאמינה בהסדר, ויודעת מי השכנים שלנו. אני מרגישה שהוויתורים של היום זה הנורמות של מחר. יש חשש בפתיחת שנת הלימודים, זאת המציאות שלנו".

ילדי העוטף חוזרים לבית הספר
(משפחת שניאור). שי מכלוף
משפחת שניאור/שי מכלוף

בבית משפחת שניאור שלושת הילדים מתכוננים לחזרה לשגרת בתי הספר והגנים. רעות שניאור שעולה לכיתה ה', ואלמה שעולה לכיתה ג' מחכות לחזור ללמוד. "אני מתרגשת לחזור לבית הספר, החופש היה קצר אבל היה לי כיף. בבית הספר הכיתות ממוגנות ואני לא חוששת. "אם אנחנו בהפסקה אנחנו רצים למיגונית, ואם זה בשיעור פשוט נשארים בכיתה", אמרה רעות.

רועי הוא בן ארבע וחצי, יתחיל השנה בגן דקל שבמושב וכבר יודע מהם בלוני תבערה. "במקום שהם נותנים לילדים שלהם בלונים לשחק איתם, הם שמים בהם חומרי נפץ, ושולחים לשמיים. הבלונים מגיעים לפה ואז יש שריפה", אמר רועי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ילדי העוטף חוזרים לבית הספר
(משפחת שניאור). שי מכלוף
משפחת שניאור/שי מכלוף

בבית משפחת שרגיאן מנתיב העשרה הילדים מוכנים לחזור לספסל הלימודים. עומר בן ה-11 ורון אחיו בן השבע לומדים יחד בבית הספר היסודי ביד מרדכי.

אמם יפעת בן שושן הסבירה שדווקא ילדי נתיב העשרה יותר בטוחים בבית הספר כי הישוב הוא על הגדר ובית הספר בקיבוץ יד מרדכי הוא יותר רחוק. "בנתיב העשרה, כשאנחנו שולחים את הילדים שלנו לבית הספר ביד מרדכי אנחנו מרחיקים אותם מהגבול. בית ספר ממוגן כולו והם בטוחים שם. כשיש את הדיונים האלה האם לשלוח את הילדים לבית הספר בזמן שיש התחממות, לנו בכלל אין שאלה", אמרה יפעת.

לדבריה, "הייתה פה תקופה לא נעימה בחמשת החודשים אחרונים - רקטות ועפיפונים. מאז פסח הקודם, אין לי חשש לשלוח את הילדים שלי לבית הספר, כי אני יודעת שיש מישהו ששמור עליהם. לא ברור לי אם הולכים להסדרה, ונראה שזה לא הולך למקום טוב. אני בתור אימא צריכה להיות דרוכה לכל מצב ומצד שני לשדר להם שאנו בטוחים פה".

ילדי העוטף חוזרים לבית הספר
(משפחת בן שושן). שי מכלוף
משפחת שרגיאן צילום/שי מכלוף

דניאלה כהן, המנהלת את בית הספר היסודי "חופים" ביד מרדכי המונה 574 תלמידים, אמר כי "בית ספר מקבל תלמידים מיישובי עוטף עזה. חששות זה דבר מאוד טבעי, אבל ברגע שהם נכנסים לבית הספר זה המקום הטבעי שלהם, המקום המוגן שלהם", ציינה.

המנהלת הוסיפה כי התלמידים יתרגלו בבית הספר את כללי הביטחון, וכי הם "ערוכים לקבל את כולם. בשבוע הראשון אנחנו עובדים על הכלה וקבלה, הבנה ואהבה לתלמידים. יש פעילויות הפוגתיות בתוך בית הספר במשך כל השנה". עוד הוסיפה כהן כי "גם אם יישמע צבע אדום אין צורך לצאת מהכיתה, משום שבית הספר ממוגן כולו".

ילדי העוטף חוזרים לבית הספר
(משפחת בן שושן). שי מכלוף
משפחת שרגיאן/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully