וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאז הפינוי אנחנו ברחוב": ל-260 תלמידים בירושלים אין בית ספר

תלמוד התורה "אמונת ציון" פונה מהמבנה בו פעל, ועל אף ששנת הלימודים בחינוך החרדי החלה - לתלמידי המוסד עוד אין פתרון. הרשויות מתנערות מאחריות ומאשימות זו את זו, וההורים חסרי אונים: "אין מבנה באופק, אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה של הורי ותלמידי בית הספר מול עיריית ירושלים, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

260 תלמידי בית הספר החרדי "אמונת ציון" בירושלים נאלצים לעבור בין מבנים זמניים, לאחר שהוחלט לפנות אותם מהמבנה השכור בו למדו וטרם נמצא עבורם מקום חלופי. ברשויות מפנים אצבע מאשימה אחת לשנייה ולמוסד, והורי התלמידים מתארים התעלמות וחוסר אונים. "כל בוקר מעדכנים אותנו בקו הטלפון מה יהיה היום. מה להביא, ולאן להביא את הילדים", מתאר דוד סלומון, אב לשני ילדים הלומדים בבית הספר, "הכל טוב ויפה, אבל זה לא קייטנה. יש חומר לימוד, והם לא לומדים".

מוסד הלימוד, השייך לרשת מעיין החינוך התורני, מיועד לבני שלוש עד 14. בית הספר שכר בשנים האחרונות מבנה של רשת "אורט" ברחוב הנביאים בעיר, אך בחודש מרץ האחרון קיבלו המנהלים הודעה כי יהיה עליהם לפנות את המקום באוגוסט. לדברי מנהל בית הספר אלחנן רייזמן הוא פנה בנושא לעירייה ונאמר לו שהנושא יטופל לפני תחילת שנת הלימודים במגזר החרדי - שהחלה לפני כשבועיים - אך דבר לא קרה.

"אמרו לנו שיסדרו את זה, שלא יפנו בית ספר אחד בגלל בית ספר אחר וידאגו להשאיר אותנו", אמר רייזמן, שהוסיף כי אחרי השבוע הראשון של הלימודים הוא קיבל מכתב מעורך דין של בית הספר שדרש ממנו להתפנות. "מאז אנחנו ברחוב. עושים פעילויות". לדבריו, הוא ניסה במקביל לחפש מבנה אחר אך לא מצא משהו מתאים. "אין שום מבנה באופק, אין פתרון", הוסיף. "אנחנו לומדים ליבה מאה אחוז, אבל במשרד החינוך אמרו לנו שהרשות צריכה לדאוג לנו".

הפגנת חרדים על פינוי בית ספר אמונת ציון בירושלים. חיים גולדברג, כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
"לומדים ליבה מאה אחוז". ההפגנה מול עיריית ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג, כיכר השבת
"היינו בקשר עם העירייה ואמרו לנו שאין מה לדאוג. סחבו אותנו עד סוף שנת הלימודים"

במהלך השבוע האחרון, למדו התלמידים בחלק מהימים במבנה של בית ספר אחר, אך גם שם כבר החלו את שנת הלימודים. "היום עשו לילדים טיול. אבל אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר. אנחנו חיים את הרגע", סיפרה מיטל קנטי, אם לשלושה ילדים הלומדים בבית ספר, "עשו טיול לילדים הקטנים ואת הילדים הגדולים לקחו לכיכר ספרא ולתפילות. במקום לחזור בחמש חוזרים בשלוש וחצי. אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר".

קנטי, שחברה גם בוועד ההורים של בית הספר, סיפרה כי ההורים ניסו גם הם לפנות לרשויות בניסיון שיימצא פתרון - אך זכו להתעלמות. "נאמר לנו שיימצא פתרון, אך פתאום במרץ הודיעו כי עלינו להתפנות - ואז כל הזמן היינו בקשר עם העירייה ואמרו לנו שאין מה לדאוג. סחבו אותנו עד סוף שנת הלימודים", תיארה ומוסיפה כי לאחר שראו שאנשי בית הספר לא מצליחים למצוא פתרון החלו ההורים לפעול. "גם ברשת המעיין התורני לא סייעו לנו. כל אחד זורק את הכדור, גם העירייה זורקת. אז קמנו ועד ההורים והתחלנו להיכנס לתמונה. עשינו הפגנה מול העירייה וניסינו להגיע לגורמים בכירים, אבל אף אחד לא נתן לנו להגיע אליהם, והפנו אותנו ללכת לבית ספר ממלכתי-דתי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זרקו את הכדור". תלמידים בהפגנה מול העירייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין היתר, החליטו ההורים להגיע בשבוע שעבר לכנס שבו השתתפו ראש העיר ניר ברקת וראש מנהל החינוך אביב קינן. אחרי שהצליחו להיכנס לאירוע, הם חיכו שברקת יסיים את דבריו ופנו אליו. "קפצנו למטה ואמרתי לו 'שלום ראש העיר, לבן שלי אין מסגרת', ועלינו למעלה. ברקת הפנה אותנו לאביב קינן, ובאותו יום נפגשנו איתו. בפגישה הוא הסביר לנו בצורה מפורשת שרשת מעיין החינוך התורני היא שאחראית עלינו וצריכה לתת לנו פתרון. ביקשנו פגישה משותפת עם הרשת והעירייה למען חינוך הילדים. הוא הסכים, אך מאז אנחנו רודפים אחריהם ואין פגישה".

סלומון, אב לילדים בני שלוש ועשר, מוסיף כי מדובר במוסד שכל התלמידים בו מגיעים ממשפחות של חוזרים בתשובה. לדבריו, עד כה הילדים היו לומדים עד השעה 17:00, אבל בשל היעדר מבנה, הם עכשיו חוזרים בסביבות 14:00. "הילד לא לומד כמו שצריך, זה פוגע בילדים".

בעוד שבבית הספר טענו כי ההחלטה לפנותו נובעת מסכסוך בין אורט לעירייה, דוחה מנכ"ל הרשת צביקה פלג את הטענות. "אין שום סכסוך. הם כבר למעלה מחצי שנה יודעים שהם צריכים לצאת משם לפי ההסכם והיו צריכים להתארגן לכך", אמר פלג. "העירייה לא יכולה למצוא פתרון. אנחנו צריכים את הנכס הזה, יש לנו תלמידים משלנו ואנחנו גדלים".

עיריית ירושלים: ממשיכים לסייע בתיווך מול הרשת למציאת מבנה חלופי

מעיריית ירושלים נמסר כי "על הפנייה בנוגע ל'אמונת ציון' להיות מופנית למעיין החינוך התורני, רשת אורט וראשי המוסד עצמו. מדובר במוסד חינוכי ששכר עד היום נכס באופן עצמאי מרשת אורט ולא ביקש עבור כך את עצת או רשות העירייה לשכירות מבנה כזה או אחר. תלמוד התורה מודע במשך תקופה ארוכה לכך שעליו לשכור מבנה חלופי. צר לנו שרשת אורט מפנה את תלמוד התורה, אך הוא גורם פרטי. רשת מעיין החינוך התורני אליה שייך בית הספר היא הגוף האחראי על בית הספר וצרכיו לרבות מבנה בית הספר. כדי לסייע לתלמוד תורה זה, העירייה פנתה לאורט להארכת השכירות, למרות שאיננה צד בעניין ונענתה בשלילה. כמו כן העירייה ממשיכה לסייע בתיווך בין בית הספר לרשת על מנת למצוא מבנה חלופי".

מרשת מעיין החינוך התורני טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully