וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "מצלמות המהירות אמינות"; הפרקליטות: נמתין לדוח הסופי

מהנדסי הטכניון מסכמים בימים אלה את דוח הבדיקות למצלמות המהירות א-3, שעלה ספק לגבי אמינותן. מסקנותיהם יועברו לעיון ולאישור הפרקליטות שמסרה כי "יש עוד מספר נקודות טעונות הבהרה". לתשלומי דוחות התנועה ניתנה הארכה נוספת

מצלמות מהירות על מדרכה. רונן טופלברג
מצלמות המהירות/רונן טופלברג

האכיפה והנפקת הדוחות על בסיס עבירות תנועה שנקלטו באמצעות מצלמות המהירות א-3 יחודשו בתקופה הקרובה - כך הודיעה היום (רביעי) משטרת ישראל. על פי הודעת המשטרה, מהנדסי הטכניון מסכמים את מכלול הבדיקות שנערכו למערכות מצלמות מהירות אלה ומצאו כי אמינותן גבוהה מאוד. דוח הבדיקות של מהנדסי הטכניון נמצא בשלבי הגיבוש הסופיים שלו ועם סיכומו הוא יועבר לעיון ולאישור פרקליטות המדינה.

הפרשה החלה לאחר שנהגים שנתבעו על נהיגה במהירות מופרזת ערערו על אמינות מצלמות המהירות מסוג א-3. בהתאם לכך, המשטרה הבהירה היום כי "הבדיקה הספציפית בגינה ביקשנו בתיאום על הפרקליטות להשהות את התשלומים על דוחות המהירות, נותחה לעומק על ידי הטכניון ונמצא כי איננה מעידה על בעיית אמינות כלשהי".

עוד בוואלה! NEWS:
איש הצללים ששמר בתעוזה - ובחוצפה - על סודות הכור בדימונה
"היטלר הטורקי": עיר בגרמניה הסירה פסל ענק מזהב של ארדואן
"נכה צה"ל שאהב את החיים": עקיבא נדרס למוות כשנסע בכיסא גלגלים

מצלמות מהירות חדשות. קובי ליאני
מצלמות המהירות/קובי ליאני

בעקבות הספקות הודיעה המשטרה בחודש יוני כי היא תאריך את מועד התשלום של דוחות המהירות שניתנו בעקבות מצלמות מסוג א-3 וטרם שולמו. לגבי תשלום הדוחות נמסר כי "על מנת להקל על הציבור, ניתנת ארכה נוספת לתשלום הקנס המקורי, וזאת עד ליום 15 באוקטובר 2018". בנוסף לכך, "דוחות שממתינים לקביעת מועד לדיון בבתי המשפט מיום 10 ביוני 2018 ועד למועד הודעה זו, יקבלו מועד דיון חדש".

הפרקליטות מסרה כי "דוח הטכניון בעניין מצלמות המהירות א-3 מצוי בשלבי גיבוש סופיים, כאשר טיוטה של הדוח כבר הועברה לבחינת הפרקליטות, אשר סברה כי יש עוד מספר נקודות הטעונות הבהרה בטרם קבלת החלטה סופית. הפרקליטות תמתין לדוח הסופי, כמקובל, בטרם קבלת הכרעה כלשהי בעניין".

(עדכון ראשון: 16:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully