וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היטלר הטורקי": עיר בגרמניה הסירה פסל ענק מזהב של ארדואן

29.8.2018 / 12:09

הפסל, שגובהו ארבעה מטר, הוצב כחלק מאירוע אומנותי בעיר ויסבאדן, במטרה לעורר דיון על נשיא טורקיה. לטענת הרשויות, הוא הפך לבעיה ביטחונית והוסר במהלך הלילה

פסל מוזהב של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הוסר הלילה (רביעי) מעיר בדרום-מערב גרמניה אחרי שהרשויות בעיר ויסבאדן אמרו כי הוא הפך לסוגיה ביטחונית. הפסל הוקם בפסטיבל אומנות, שסיסמתו "חדשות רעות".

בסוכנות הידיעות הגרמנית DPA דווח כי הפסל, שגובהו ארבעה מטר, הציג את ארדואן כשידו הימנית מונפת מעלה, בדומה לפסל של סדאם חוסיין שהופל על ידי צבא ארצות הברית לאחר הפלישה לעיראק. הפסל, שהוצב במרכז העיר, הוסר במהלך הלילה.

הרשויות אמרו כי מאז הצבתו של הפסל ביום שני הוא הפך מוקד למחלוקות בין תומכי ארדואן לבין מתנגדיו. על הפסל רוססו כתובות גרפיטי, בין היתר "היטלר הטורקי", וחלק מהתושבים הפגינו נגדו.

עוד ידיעות מהעולם
דיווח: צרפת מגבילה את נסיעות נציגיה לאיראן בשל איומים ביטחוניים
בשל הלחץ הציבורי, פוטין הכריז על ריכוך רפורמות הפנסיות

AP

מנהל התיאטרון של ויסבאדן, או אריק לאופנברג, אמר כי הוויכוח היה מטרת הפסל. לדבריו, "הצגנו את הפסל כדי לדון בארדואן". הוא הוסיף: "בדמוקרטיה, צריך להפגין סובלנות כלפי הדעות".

כשלושה מיליון אזרחים עם שורשים טורקיים חיים בגרמניה וארדואן, שנבחר בחודש יוני לכהונה שנייה עם סמכויות נרחבות, אמור להגיע לביקור רשמי בברלין בין 28 ל-29 בספטמבר. הוא ינסה לשפר את היחסים המתוחים בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully