וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הלחץ הציבורי, פוטין הכריז על ריכוך רפורמות הפנסיות

29.8.2018 / 14:20

ההצעות הדרמטיות לשינוי במערכת הפנסיות ברוסיה גרמו למחאה נרחבת נגד הנשיא ולצניחה בתמיכה בו. בעקבות זאת, הוא אמר כי יפעל לריכוך ההצעות, כולל צמצום בהעלאת גיל הפרישה לנשים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (רביעי) כי הוא החליט לרכך את הרפורמה הלא פופולרית בפנסיה, שפגעה באחוזי התמיכה בו. עם זאת, הוא הבהיר כי בשל התכווצות כוח העבודה דרושים שינויים. בנאום שנשא לאומה ושודר בטלוויזיה, אמר פוטין כי גיל הפרישה לנשים יעלה בחמש שנים במקום בשמונה ופירט את הצעותיו לריכוך היבטים נוספים בחקיקה.

"השינויים הדמוגרפיים והמגמות בשוק העבודה וניתוח אובייקטיבי של המצב מראים כי אנחנו לא יכולים לדחות זאת יותר", אמר הנשיא, אך הוסיף: "על ההחלטות להיות הוגנות, מאוזנות ולקחת בחשבון את האינטרסים של האזרחים. לכן, אני מציע שורת צעדים שיאפשרו לנו לרכך את ההחלטות ככל שאפשר".

נשיא רוסיה, פוטין, פונה לאומה בנוגע לרפורמות בפנסיה במוסקבה, רוסיה, 29 באוגוסט 2018. רויטרס
נכנע לזעם הציבורי. פוטין, היום/רויטרס

הרפורמה המקורית, שהוכרזה עם תחילת משחקי המונדיאל ביוני, כללה את העלאת גיל הפרישה מ-60 ל-65 אצל גברים ומ-55 ל-63 אצל נשים. היא גרמה לצניחה חדה בפופולריות של פוטין, שהגיעה לשפל של ארבע שנים, וכן הוציאה אלפים לרחובות, כולל את מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני.

ביום שני הוא נשלח ל-30 יום מאסר אחרי שהורשע בהפרת חוק ההפגנות בציבור. הוא אמר כי הייתה זו החלטה לא חוקית שנועדה למנוע ממנו להוביל מחאה נגד הרפורמות בפנסיות בחודש הבא.

עוד אמר פוטין היום כי החקיקה בדומה, הבית התחתון של הפרלמנט, תשונה בקרוב בהתאם להצעותיו. עם זאת, הוא לא הציעה להפחית את העלאת גיל הפרישה לגברים. לפי סקרי דעת קהל, כ-90% מהציבור מתנגדים לנוסחה המקורי של הרפורמה. רבים זעמו על כך שגיל הפרישה החדש שהוצע גבוה מתוחלת החיים בחלקים מהמדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנה במוסקבה, נגד החלטת הממשל להגדיל את גיל הפרישה 29 ביולי 2018. רויטרס
הפגנה במוסקבה בחודש שעבר נגד הרפורמות בפנסיות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully