וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צרפת מגבילה את נסיעות נציגיה לאיראן בשל איומים ביטחוניים

29.8.2018 / 15:18

לפי מזכר פנימי שהגיע לידי רויטרס, פריז קראה לדיפלומטים שלה שלא לנסוע לאיראן ללא צורך. זאת ברקע סיכול פיגוע נגד האופוזיציה האיראנית באזור פריז. איראן: יש אויבים המנסים לפגוע ביחסים בינינו לבין אירופה

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

צרפת קראה לכל הדיפלומטים שלה לדחות את כל הנסיעות הלא-הכרחיות שלהם לאיראן - כך עולה ממזכר פנימי שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. המזכר ציין ניסיון פיגוע כושל נגד בכירי האופוזיציה האיראנית בצרפת וכן הקשחת הגישה של טהראן ביחס לפריז.

בטהראן אמרו היום (רביעי) כי על הרפובליקה האסלאמית להיות תקיפה נגד "אויביה" המנסים להשפיע על יחסיה עם מדינות אחרות.

"ליחסים בין איראן לאירופה, במיוחד בין איראן לצרפת, יש כמה אויבים, ועלינו להיות דרוכים מול פעולותיהם", אמר דובר משרד החוץ בהרם קאסמי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א. "ההגבלות על נסיעות הדיפלומטים הצרפתים הן לא נכונות".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בכנס בטהראן, 13 באוגוסט 2018. רויטרס
מתנגד למו"מ עם ארה"ב. חמינאי/רויטרס

לכל הרעה ביחסים עם צרפת עלולות להיות השלכות רחבות יותר על איראן. צרפת מנסה להציל את הסכם הגרעין שנחתם ב-2015 אחרי הפרישה של ארצות הברית, אולם היא ויתר המעצמות האירופיות מתקשות לשכנע את איראן כי הן יכולות לקזז את ההשפעה של הסנקציות האמריקניות.

היום אמר המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כי טהראן עשויה לנטוש את הסכם הגרעין אם הוא לא ישרת עוד את האינטרסים שלה. הוא הטיל ספק במשא ומתן עם מדינות אירופה ואמר כי על איראן "לוותר על התקווה" שהן יוכלו להציל אותו. על ההסכם חתומות, פרט לצרפת, בריטניה, גרמניה וכן רוסיה וסין.

"הסכם הגרעין הוא אמצעי, לא מטרה, ואם נגיע למסקנה שהוא לא משרת עוד את האינטרסים הלאומיים שלנו, אנחנו יכולים לנטוש אותו", אמר חמינאי במפגש עם הנשיא חסן רוחאני ועם שרי ממשלתו. הוא חזר שוב על התנגדותו לכל משא ומתן עם ארצות הברית "הלא הגונה" על הסכם גרעין חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully