וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים מחברון פעלו בשירות חמאס: "העבירו מידע למגורשי עסקת שליט"

28.8.2018 / 17:39

שב"כ חשף כי כמה פעילות מחברון ניהלו קשר חשאי מול מפקדות חמאס בחו"ל ובעזה, שכלל העברת מסרים וכספים. מהחקירה עלה כי תשתית הטרור קידמה את פעילות ארגון טרור בעיר, בין היתר באמצעות גיוס פעילים וניסיון השתלטות על הפעילות המוניציפלית בעיר

צילום: דו"צ, משרד הבטחון, צלמי וואלה!NEWS, עריכה: ורד לידני

בשבועות האחרונים חשפו שב"כ בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל פעילות נרחבת של חמאס בעיר חברון - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. התשתית כללה כמה נשים שפעלו מול מפקדות חמאס בחו"ל וברצועת עזה ומול אנשי הארגון, הכוללים בין היתר את מגורשי "עסקת שליט". על פי החשד הפעילות ניהלו קשר חשאי שכלל העברת מסרים והנחיות, העברת כספים למימון פעילות טרור ותיאום פעילות מול מפקדות אלה.

בימים האחרונים הוגשו בבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד חלק מהמעורבים, בהם נזאר שחרדה ופראס אבו שראח, שעמדו בראש תשתית הטרור, דינא כרמי שעמדה בראש ועדה ששימשה כזרוע הביצוע של מפקדת חמאס וכן נגד כמה פעילות נוספות. בין היתר מיוחסות להם עבירות של חברות ונשיאת משרה בהתאחדות בלתי מותרת.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר מדיני על ההסכם בין אסד לאיראן: נמשיך לפעול להרחקתה מגבולנו
החתול השחור עבר מזמן: האורחת המיוחדת של נתניהו בעצרת האו"ם
הזוג ניהל רשת בתי בושת: נחשפה פרשת סחר בנשים "חוצת גבולות"

הפגנת סטודנטיות תומכות חמאס בחברון 2008. AP
"גורמים פועלים לליבוי פעילות חמאס ביהודה ושומרון". הפגנת תמיכה בארגון בחברון/AP

מחקירת שב"כ עלה כי התשתית קידמה פעילות חמאס בחברון ובה גיוס פעילים, תיאום פעילות במסגדים, פעילות הטפה והגדלת מעגלי התמיכה, פעילות הסברה והסתה ברשת וסיוע למשפחות אסירים. המעורבים גם ניסו להשתלט על הפעילות המוניציפלית בחברון ולנהל את פעילותם של מוסדות צדקה בעיר.

בראש התשתית עמדו שחאדה ואבו שראח, פעילי חמאס בכירים ומוכרים שבעבר ריצו תקופות מאסר כמה פעמים. שחאדה ואבו שראח עשו שימשו בכמה נשים שהקימו ועדה מרכזית כדי לשמש כזרוע הביצוע של המפקדה. בראש ועדה זו עמדה כרמי, אשתו של נשאאת כרמי שרצח ארבעה אזרחים בפיגוע שהתרחש בשנת 2010 ונהרג בחילופי אש עם כוחות הביטחון.

עוד באותו נושא

תואר ראשון בטרור: המהפכה שמתכנן חמאס בגדה המערבית

לכתבה המלאה
פעילי חמאס בדרום רצועת עזה, אוקטובר-נובמבר 2013. רויטרס
העברת מסרים, מימון פעילות טרור ותיאום פעולות. פעילי חמאס בדרום רצועת עזה/רויטרס

אבו שראח ושחאדה פעלו מאחורי הקלעים באמצעות העברת הנחיות לנשים לקידום ביצוע הפעילות בשטח. במשך השנים הרחיבה הועדה את פעילותה תוך גיוס של עשרות פעילות לחמאס והקמת ועדות משנה רבות. במסגרת זו גם נשלחו כמה פעילות למפגשים עם גורמי מפקדה של החמאס, מגורשי העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, ובראשם הארון נאצר אדין השוהה בטורקיה, זאת לשם קבלת כספי טרור, מסרים והנחיות.

מהשב"כ נמסר כי "חשיפת התשתית מוכיחה פעם נוספת, כי מפקדות החמאס ברצועת עזה ובחו"ל פועלות להכוונת פעילות חמאס ביהודה ושומרון, בכל אמצעי העומד לרשותם, לרבות תוך שימוש בנשים" וכי "גורמים אלה פועלים כל העת לליבוי פעילות החמאס ביהודה ושומרון ולשם כך מגייסים שליחים הנעים על הציר בין איו"ש ובין חו"ל, לצורך העברת כספי טרור ומסרים לפעילים בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully