וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מדיני על ההסכם בין אסד לאיראן: נמשיך לפעול להרחקתה מגבולנו

28.8.2018 / 16:45

ברקע הסכם שיתוף הפעולה הצבאי שהציג שר ההגנה האיראני לשיקום צבא סוריה אמר הגורם כי המאבק בהתבססות האיראנית בסוריה נותר "יעד מרכזי" של ירושלים. לדבריו, הלחץ המדיני להטלת סנקציות נוספות על איראן יימשך

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

גורם מדיני בכיר אמר היום (שלישי) כי צה"ל "ימשיך לפעול במלוא הנחישות נגד הניסיונות של איראן להעביר כוחות צבאיים ומערכות נשק לסוריה". דבריו מגיעים ברקע הסכם שיתוף הפעולה הסורי-איראני שנחתם אתמול, במהלך ביקורו של שר ההגנה האיראני אמיר חתאמי בדמשק.

לדברי הגורם, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב את המאבק בהתבססות הצבאית האיראנית בסוריה כ"יעד מרכזי" בדיוק כפי שהציב את ביטול הסכם הגרעין עם איראן "למרות שהדבר נראה אז בלתי אפשרי".

עוד הוסיף הגורם כי נתניהו "מנהל את המאבק הזה הן במישור המדיני והן במישור הצבאי" וימשיך את הלחץ המדיני להטלת סנקציות נוספות על איראן. לדבריו, הלחץ על טהראן, "נותן את אותותיו - כפי שצוטט היום בתקשורת נשיא איראן שאמר שרבים בעם איבדו אמון בעתידה ובעוצמתה של איראן בגלל הסנקציות הכלכליות".

לקריאה נוספת:
גורם סעודי: אם איראן תחסום את מצרי הורמוז, האו"ם יאשר פעולה צבאית
איראן מאיימת: יש לנו שליטה מלאה על המפרץ הפרסי
רוחאני: "רבים איבדו אמון באיראן בעקבות הסנקציות האמריקניות"

נשיא סוריה בשאר אסד ושר ההגנה של איראן אמיר חתאמי בדמשק, 26 באוגוסט 2018. רויטרס
אסד וחתאמי בדמשק, אתמול/רויטרס

אמש התראיין חתאמי לרשת אל-מיאדין הלבנונית ואמר כי איראן הציבה כוחות בסוריה לבקשתה של דמשק. על דרישת ישראל כי זו תסיג את כוחותיה מהמדינה אמר כי "אין לאף מדינה שלישית זכות להביע דעה בעניין או להתערב בו".

לדברי חתאמי, הסעיף החשוב ביותר בהסכם הוא בנייתו מחדש של צבא אסד. הוא הוסיף כי ההסכם "ישמש לסלילת הדרך לשיקום התעשיות הצבאיות הסוריות", וכי "על סמך היכרותי את יכולותיה של איראן, אני חושב שהאיומים של נתניהו לתקוף אותה רחוקים מהמציאות".

עוד באותו נושא

תבנה מחדש את צבא סוריה: איראן חתמה על הסכם עם משטר אסד

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו ברמת הגולן (בתצפית בהר אביטל), וקיבלו סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
סיור חברי הקבינט המדיני-ביטחוני ברמת הגולן, בפברואר/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

ברקע הדברים הצהיר היום הנספח הצבאי האיראני בדמשק אבו אל-קסם עלינג'ד כי טהראן תשמור על נוכחותה הצבאית בסוריה למרות הלחץ האמריקני לנסיגתה. לדבריו, המשך הנוכחות הצבאית האיראנית היא חלק מהסכם שיתוף הפעולה שנחתם אתמול בדמשק. עלינג'ד הוסיף כי איראן תסייע לסוריה בטיהור שדות מוקשים ובשיקום מפעלים צבאיים שנפגעו במלחמה, כחלק מההסכם.

רוחאני: אנו לא מפחדים מאמריקה או מבעיות כלכליות

בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני הגיע היום לדיון בפרלמנט בטהראן ברקע המשבר הכלכלי במדינה. בטרם הדיון שודר בטלוויזיה הממלכתית נאום שבו הצהיר רוחאני כי "רבים איבדו אמון ברפובליקה האסלאמית", בשל הסנקציות האמריקניות שחודשו בתחילת החודש - לאחר פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין. רוחאני הוסיף כי איראן "תביס את אנשי הבית הלבן האנטי-איראניים" וכי היא "לא מפחדת מאמריקה או מבעיות כלכליות".

טהראן מנסה להתמודד עם המשבר שנוצר עקב הסנקציות, בין היתר באמצעות חילופי גברי. בתחילת השבוע הודח שר האוצר מסעוד כרבסיאן בהצבעה בפרלמנט, ברוב של 137 מול 121. בנוסף לכך הודח שר העבודה והוחלף נגיד הבנק המרכזי. לצד הצעדים הפוליטיים מוסיפה איראן להשמיע איומים. אתמול הצהיר מפקד הצי במשמרות המהפכה גנרל עלי רזא טנגסירי כי איראן שולטת במפרץ הפרסי ובמצרי הורמוז במלואם ומחזיקה שם נוכחות קבועה סביב כל שעות היממה.

(עדכון ראשון: 16:15)

נשיא איראן חסן רוחאני, 6 באוגוסט 2018. AP
חילופי גברי ואיומים. רוחאני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully