וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מאיימת: יש לנו שליטה מלאה על המפרץ הפרסי

27.8.2018 / 12:32

מפקד הצי במשמרות המהפכה אמר את הדברים ברקע האיומים של טהראן לחסום את נתיבי המים באזור במקרה של עימות עם ארה"ב. המפרץ ומצרי הורמוז הם נתיב אסטרטגי באספקת הנפט העולמית

אתר רשמי

איראן מחזיקה בשליטה מלאה על המפרץ הפרסי ועל מצרי הורמוז - כך אמר היום (שני) מפקד הצי במשמרות המהפכה, גנרל עלי רזא טנגסירי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות תסנים. גורמים איראניים איימו בעבר לחסום את מצרי הורמוז, נתיב אסטרטגי לאספקת נפט, בתגובה לפעולה צבאית אמריקנית.

המתיחות בין איראן לארצות הברית גברה מאז שהנשיא דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין ב-2015 והטיל מחדש סנקציות על טהראן. גורמים אמריקניים אמרו כי וושינגטון פועלת לצמצום יצוא הנפט מאיראן לאפס עד לנובמבר, אז ייכנס לתוקף סבב עיצומים נוסף על הרפובליקה האסלאמית.

"אנחנו יכולים להבטיח את ביטחון המפרץ הפרסי ואין צורך בנוכחות זרים כמו ארצות הברית ומדינות אחרות שביתן לא שם", אמר הגנרל הבכיר. הוא הוסיף: "כל נושאות המטוסים והספינות הצבאיות והלא צבאיות יהיו תחת שליטה ויש פיקוח מלא על המפרץ הפרסי. הנוכחות שלנו באזור היא פיזית וקבועה, לאורך הלילה והיום".

לקריאה נוספת בנושא
מהדקות את הברית: איראן וסוריה חתמו על הסכם לשיתוף פעולה צבאי
בצל המשבר הכלכלי: הפרלמנט באיראן הדיח את שר הכלכלה

מסוקים אמריקניים חגים מעל כלי שיט של משמרות המהפכה של איראן, הסמוכה לנושאת המטוסים ג'ורג' וו בוש, במצרי הורמוז, מרץ 2017. רויטרס
כלי שיט איראני ליד נושאת מטוסים אמריקנית במצרי הורמוז, 2017/רויטרס

בחודש שעבר אמר המנהיג העליון עלי חמינאי כי הוא תומך ברעיון שלפיו אם איראן לא תוכל לייצא נפט, שום מדינה באזור לא תוכל לעשות זאת דרך המפרץ הפרסי, שבו ארצות הברית מחזיקה צי שאמור לשמור על נתיבי השיט.

במקביל, דווח היום כי ב-7 בספטמבר תתקיים בטהראן פסגה משולשת נוספת בין הנשיא חסן רוחאני, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. הפסגה הקודמת שלהם הייתה באנקרה, שם הם דנו בהתפתחויות בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully